دانشگاه پیراگوف مسکو


Pirogov Russian National Research Medical

مرکز آموزشی تحقیقاتی پیراگووا (پیراگوف) یک مرکز آماده سازی محققین در رشته های پزشکی؛ دندان پزشکی؛ روانپزشکی است که هرساله تعداد بیش از 10000 متقاضی در برنامه های اموزشی این دانشگاه شرکت می کنند.شایان ذکر است این دانشگاه در سال تحصیلی 2021-2022 مورد تایید وزارت بهداشت ایران میباشد.

بیشتر از 150 کلینیک پزشکی و دو مرکز تحقیقاتی تحت پوشش دانشگاه پزشکی ملی تحقیقاتی پیراگووا (پیراگوف) در شهر مسکو مشغول به فعالیت می باشند. دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا تنها دانشگاه در روسیه است که عنوان بین المللی و تنها دانشگاهی است که برنامه های اموزشی دو دیپلم (دیپلم روسی به علاوه دیپلم از یک دانشگاه در اتحادیه اروپا) را به فارغ التحصیلان خود ارایه می دهد. در حال حاضر دانشگاه تحقیقاتی پزشکی پیراگووا برنامه دو دیپلم در رشته پزشکی مشترک با دانشگاه میلان ایتالیا را دارد.دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگوف در فهرست دانشگاه های مورد قبول ایلتس است و حق برگذاری انحصاری امتحان ایمت (تست بین المللی پذیرش پزشکی ، کمبریج) در فدراسیون روسیه و کشور های مشترک المنافع دارد. همچنین این دانشگاه پزشکی مستقر در مسکو تنها دانشگاه در فدراسیون روسیه است که عنوان دانشگاه ملی تحقیقاتی را با خود دارد! که شرکت در مباحث علمی و تحقیقاتی بین المللی از وظایف اصلی دانشگاه به حساب می آید. دانشگاه ملی تحقیقاتی پیراگووا مسکو به عنوان هدایت کننده اصلی بیست مرکز تحقیقات پزشکی در گسترش تکنولوژی نوین پزشکی شناخته می شود.سرگئی اناتولیویچ لوکیانوو دکترای زیست شناسی متولد 1963 ریاست این دانشگاه را از سال 2016 تا به امروز به عهده دارد. در حال حاضردانشگاه پزشکی ملی تحقیقاتی پیراگووا مسکو دارای 9000 دانشجو از بیش از 30 کشور جهان است. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های قدیمی و شناخته شده در رشته های پزشکی و علوم پزشکی در کشور روسیه شناخته می شود.

مدت زمان تحصیل در دانشگاه پزشکی تحقیقاتی پیراگوا (پیراگوف)
تحصیل دراین دانشگاه در رشته های پزشکی شش ساله می باشد، همچنین تحصیل در رشته دندان پزشکی دانشگاه پیراگووآ (پیراگوف) پنج سال و در رشته داروسازی نیز پنج سال می باشد. مدت تحصیل در رشته روانپزشکی دانشگاه پیراگووا (پیراگوف) نیز پنج ونیم ساله می باشد و دروس به زبان روسی برای دانشجویان برگذار می شود.تاریخچه دانشگاه پزشکی پیراگووا (پیراگوف)
تاریخچه ی دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا به سال 1906 میلادی بر می گردد به دوره های پزشکی زنانه که بعد ها به دانشگاه تبدیل و در سال 1956 نام جراح معروف نیکولای ایوانویچ پیراگووا بر آن نهاده شد. پیراگوو از پایه گذاران اصلی جراحی نظامی است. او ابزار الات بسیاری برای جراحی نظامی اختراع کرده است. زندگی او نمونه ای از خدمات فداکارانه به سرزمین مادری است. دانشگاه ملی تحقیقاتی پیراگووا مسکو به دومین دانشگاه دولتی مسکو معروف است.

رنکینگ جهانی دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا (پیراگوف) مسکو:
دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا (پیراگوف) مسکوبر اساس سیستم رتبه بندی تایمز در سال 2020 رتبه 1001 را در بین دانشگاه های پزشکی جهان دارا می باشد.

همچنین این دانشگاه بر اساس سیستم رتبه بندی کیو اس در سال 2020 در رتبه ی 451 جهان قرار دارد. لازم به ذکر است دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا بر اساس سیستم رتبه بندی راوند در سال 2019 رتبه 44 در جهان و رتبه 16 در روسیه دارا بوده است. این یکی از بالاترین رتبه بندی ها دانشگاهی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در کشور روسیه به حساب می آید.

دانشگاه پیراگوا در لیست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران در سال 2021-2022 قرار گرفته است. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی کشور روسیه از امسال در لیست اعلامی وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است که نشان دهنده سطح علمی بالای این دانشگاه می باشد.وضعیت خوابگاهی دانشگاه پزشکی پیراگووآ (پیراگوف) به چه صورت می باشد؟
این دانشگاه دارای بخش خوابگاهی مناسبی در شهر مسکو می باشد و دانشگاه تحقیقاتی پزشکی پیراگووا مسکو دارای چهار ساختمان خوابگاهی با ظرفیت 3280 برای دانشجویان در ادرس های زیر می باشد.

117437, Российская Федерация, город Москва, улица Академика Волгина, д. 35-41.

قیمت خوابگاه برای دانشجویان خارجی ماهانه 1638 روبل است و اتاق ها ظرفیت 3 و 4 نفری دارد. همچنین تمامی وسایل زندگی برای دانشجویان در این خوابگاه قرار دارد و اتاق ها از وضعیت قابل قبولی برخوردار است.

شرایط شهریه دوره پادفک و دانشگاه پزشکی پیراگووآ (پیراگوف) چگونه است؟

دوره های پادفک دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا در دو دوره کوتاه مدت چهار ماهه و بلند مدت ده ماهه تشکیل می شود و شامل دروس زیست ، شیمی ، فیزیک و زبان روسی می باشد. شهریه دوره پادفک دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا مسکو 250000 روبل روسیه می باشد. امتحانات دوره پادفک این دانشگاه به صورت شفاهی می باشد و قبولی در این امتحانات به منزله قبولی در کورس یک دانشگاه نمی باشد و دانشجویان باید در امتحانات ورودی دانشگاه نیز نمره قبولی را کسب کنند.در دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا مسکو تحصیل به زبان انگلیسی در رشته پزشکی امکان پذیر است. امتحان ورودی برای علاقهمندان شامل دروس زیست و شیمی است.ظرفیت دانشگاه پزشکی پیراگووآ (پیراگوف)
ظرفیت دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا مشکو در رشته های مختلف در جدول زیر آمده است:

ظرفیت ورودی دانشگاه پزشکی پیراگووآ
رشته پزشکی 490 نفر
رشته دندان پزشکی 110 نفر
داروسازی 48 نفر
زیست شناسی 45 نفر

شهریه سالیانه تحصیل در دانشگاه پزشکی پیراگووآ (پیراگوف)

شهریه رشته پزشکی عمومی در دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا مسکو 400000 روبل است و در رشته دندان پزشکی 415000 روبل است.

در رشته داروسازی شهریه سالانه 320 هزار روبل روسیه است.

دوره های تخصص در دانشگاه ملی تحقیقاتی پزشکی پیراگووا 320000 روبل در سال و سه ساله است.

روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادرس : تهران  -  جردن  -  خیابان مهیار  - ‍‍ پلاک۲
دفتر:
021-22-65-78-61
021-22-65-42-27
همراه:
0912-95-97-98-1
0912-95-97-98-2
پست الکترونیک :
parsruss@yandex.com
parsruss@gmail.com