جابجایی پول به روسیه


جابجایی پول از ایران به روسیه

نحوه جابجایی پول از ایران به روسیه برای دانشجویان شاغل به تحصیل در روسیه چگونه است؟
مسئله جابجایی پول از ایران به روسیه دغدغه ی بزرگ دانشجویان در فدراسیون روسیه است.
بطور کلی انتقال پول در هر سطحی، از مبالغ کمتر برای دانشجویان گرفته تا مبالغ بزرگ برای تجار از ایران به سایر کشور ها در حال حاضر کاری دشوار است که مستلزم صرف زمان زیادی است.

پرداخت سود نامتعارف به منظور جابجایی وجه مورد نیاز در کنار انجام پروسه ی این عملیات سختی کار را دوچندان می کند.
روش هایی که عموما برای انجام این فرایند (انتقال پول)،  به دانشجویان  پیشنهاد می شود شامل:
حساب ارزی، استفاده از وسترن یونیون، بانک ملی(به زبان روسی میر بیزنس) و یا کمک گرفتن از صرافی ها هستند که هیچ یک روش پیشنهادی ما برای دانشجویان نیست.
با وجود برخی مزیت هایی که هر کدام از این روش های جابجایی پول از ایران به روسیه دارند، نکات منفی در مورد هر کدام وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم…

حساب ارزی:
طی کردن روند کارهای اداری پر دردسر جهت افتتاح حساب ارزی برای افرادی که قصد جابجایی پول را دارند امری وقت گیر و خسته کننده است . پر کردن فرم های تمکن مالی،ترجمه این فرم، بررسی کامل حساب های بانکی و اطلاعات فرد برای جلوگیری از خارج کردن ارز از کشور و پولشویی،منع انتقال مبالغ بیش از پنج هزار دلار و اخذ کارمزد های زیاد و مشکلات بسیار دیگری که در این روش وجود دارد از جمله معایب آن به شمار می رود که باعث می شود استفاده از حساب ارزی روشی مناسب برای دانشجویان محترم نباشد.

شرکت وسترن یونیون:
بدلیل اعمال تحریم های اقتصادی توسط آمریکا، این شرکت اجازه فعالیت در ایران را ندارد بنابراین استفاده از این راه غیر ممکن است. حتی درصورتی که امکان استفاده از وسترن یونیون فراهم بود نیز بدلیل دریافت مبالغ بسیار بالا بعنوان کارمزد، این روش کاملا غیر منطقی بود. بطوری که مشاهده شده است برای انتقال مبلغی از یک کشور به روسیه علاوه بر اخذ کارمزد در کشور مبدا، هنگام دریافت وجه در روسیه نیز ده درصد از کل مبلغ کسر شده است.

انتقال به وسیله ی بانک ملی:
استفاده از شعب بانک ملی نسبت به گزینه های مطرح شده گزینه ی مناسب تری می باشد و هر فرد می تواند با مراجعه به شعب ارزی بانک ملی در ایران فرایند انتقال وجه مورد نظر به کشور روسیه را انجام دهد.
بطور معمول کارمزد بانک ملی برای انتقال وجه به خارج از کشور حدود سه الی چهار درصد مبلغ مورد نظر می باشد که هنگام تحویل وجه از آن کسر می گردد. همچنین مبلغی که دانشجو در شعب میر بزینس(بانک ملی به زبان روسی) در روسیه دریافت می کند، به نرخ دلار بانکی محاسبه شده و برای سه الی چهار درصد نرخ دلاری در نهایت نرخی پایین تر از نرخ دلار آزاد کشور روسیه یا همان نرخ صرافی می باشد.
بنابراین انتقال پول به کمک بانک ملی، پس از روش پیشنهادی ما به شما دومین راهکار مناسب برای این مسئله می باشد.

صرافی ها:
جا به جایی پول به کشور روسیه با واسطه گری صرافی ها چند حالت دارد. خیلی از صرافی های فعال در ایران برای جابجایی پول به روسیه رابط ندارند. صرافی هایی که دارای رابط هستند نیز نرخ کارمزد ثابتی نداشته و نرخ آنها متغیر است.( بطور مثال کثر پنج تا ده درصد مبلغ مورد نظر بعنوان کارمزد مشاهده شده است)
اما در عین حال این امکان وجود دارد که صرافی هایی وجود داشته باشند که خلاف این موضوع عمل کنند.

راهکار پیشنهادی ما:
با توجه به تحریم های بانکی علیه ایران و مواردی که ذکر گردید موسسه پارس روس این امکان را به شما می دهد که با واریز ریالی در ایران بلافاصله معادل آن را به نرخ روز دلار و روبل با کارمزد متعارف بدون هیچ گونه صرف وقت و یا مراتب اداری و بانکی در کشور روسیه دریافت نمایید و یا به حساب مورد نظر شما واریز گردد.

 

روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادرس : تهران  -  جردن  -  خیابان مهیار  - ‍‍ پلاک۲
دفتر:
021-22-65-78-61
021-22-65-42-27
همراه:
0912-95-97-98-1
0912-95-97-98-2
پست الکترونیک :
parsruss@yandex.com
parsruss@gmail.com