بورسیه تحصیلی روسیه2021


بورس تحصیلی روسیه در سال2021 :

طبق قانون فدرال در تاریخ 29 دسامبر 2012 ،آموزش و پرورش فدراسیون روسیه با فرمان دولت فدراسیون روسیه از تاریخ 17 دسامبر 2016 با تشکیل صندوق بورسیه, بورس تحصیلی روسیه برای دانشجویان تمام وقت با هزینه بودجه فدرال ،انواع مختلف بورس تحصیلی برای برنامه های آموزش عالی اهدا می کند. تحصیل رایگان در روسیه به دانشجویانی تعلق میگیرد که در مقاطع قبلی دارای امتیاز های ممتاز و عالی باشند.
دولت روسیه سالانه تعداد قابل ملاحظه ای از بودجه های دولتی (کمک های دولتی) را برای آموزش خارجیان در نهادهای آموزشی کشور اختصاص می دهد (در سال 2020-2019، 15،000 محل اختصاص داده می شود).
باید خاطر نشان کرد در بیشتر مواقع بورسیه تحصیلی مقطع دکترا یا Phd و اخذ بورسیه مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد روسیه راحت تر از بورسیه های تحصیلی دوران کارشناسی به دست می آیند.

بورسیه تحصیلی دولتی:
هر متقاضی فقط یک بار در هر مقطع می تواند بورسیه را دریافت کند و به همین جهت بایستی در آزمون ایالتی(EGE) شرکت کند.
همچنین دولت روسیه هر ساله 15000 بورسیه دولتی را برای متقاضیان واجد شرایط فراهم می کند.
بورسیه تحصیلی دولتی در روسیه شامل :
● تحصیل رایگان در روسیه برای کل دوره های تخصصی متقاضی.
● بورس تحصیلی ماهانه (در طول دوره تحصیل، صرف نظر از موفقیت فرد). در سال 2018، این مبلغ به 1630 روبل (حدود 25 دلار) در ماه رسید.
● ارائه یک خوابگاه (در صورت وجود در دانشگاه).
بورسیه تحصیلی دولتی چه مواردی را شامل نمی شود ؟
● پرداخت هزینه سفر به دانشگاه ؛
● هزینه های زندگی ؛
● بیمه داوطلبانه بیمه درمانی (VMI).
● دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی دانشگاه که جهت تکمیل تحصیل خود نیاز به گذراندن دوره کارآموزی دارند (آموزش حرفه ای و یا پیشرفت شغلی) نمی توانند کمک هزینه دریافت کنند، ولی شاید بتوانند اقامت رایگان در خوابگاه دانشگاه را دریافت کنند.

انواع بورسیه تحصیلی غیر دولتی در روسیه :
انجمن جهانی Universities : در همکاری با وزارت علوم و آموزش و پرورش فدراسیون روسیه ، بورس تحصیلی روسیه برای دانشجویان بین المللی المپیاد ارائه می دهد. این بورس تحصیلی بر سر رقابت تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دسترس است.
مسابقات علمی (Open Doors) المپیاد : یک پروژه بین المللی است که به شما امکان می دهد در یکی از دانشگاه های برجسته روسیه ثبت نام کنید.
هدف این برنامه ارائه تحصیل رایگان در روسیه برای دانشجویان خارجی ممتاز در دانشگاه ها می باشد.

بورس بین المللی بنجامین گیلمن : یکی از بهترین کمک های مالی که دولت فدرال ارائه می دهد، از طریق بورس بین المللی بنجامین گیلمن است که تحت عنوان بورسیه تحصیلی روسیه شهرت دارد و ارائه می شود .برنامه تحصیلی گیلمن برای دانشجویان دوره کارشناسی با دریافت کمک مالی از دولت روسیه فرصت تحصیل در خارج از کشور ارائه می دهد.بیش از 2900 کمک هزینه با مبلغ 5000 دلار آمریکا به دانشجویانی که زبانشان روسی نیست .
دولت علاوه بر جوایز بنیامین گیلمن، جایزه بورن برای تحصیلات بین المللی را نیز ارائه می دهد . جوایز بورن بر مسائلی که برای امنیت ملی مهم هستند، تمرکز دارد. آنها تعریف گسترده ای از امنیت ملی را شامل می شوند که عبارتند از مواجهه با چالش های جامعه جهانی، بیماری و گرسنگی جهانی و رقابت اقتصادی . دانش آموزانی که برای بورس تحصیلی بورن درخواست می دهند نیز باید به یادگیری زبان دیگری مانند زبان روسی بپردازند.این جایزه برای سال تحصیلی سال تحصیلی تا 20،000 دلار است.

دانشکده های روسیه ای و آسیایی (SRAS) :
کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان خارجی جهت تحصیل در روسیه و دیگر کشورهای شوروی سابق می باشد، که اکثر آنها فقط برای دانش آموزان برتر می باشد.

بورسیه BP در روسیه برای پژوهش :
بورس های تحصیلی پژوهشی در روسیه بین 235 تا 550 دلار آمریکاست. و فقط برای اهداف پژوهشی ارائه میشود و متقاضی با این بورس تنها باید به پژوهش در موضوع تعیین شده بپردازند.

بورسیه شوراهای آمریکا :
مبلغ این بورسیه ها در ایالات متحده بین $ 5،000 تا 25،000 $، متفاوت است و به طور معمول هزینه بلیط هواپیما، دستمزد ماهانه، بیمه خدمات درمانی و … نیز شامل می شود.این بورسیه کمک هزینه آموزش زبان روسی و تحقیقات روسی و یک برنامه 8 ماهه می باشد که در آن دانش آموزان گوش دادن، خواندن، نوشتن و مهارت شنوایی در زبان روسی را آموزش می بینند.

بورس تحصیلی روسیه برای دانشجویان بین المللی
سازمان هایی هستند که برنامه های ویژه ای برای تحصیل در خارج از کشور ارائه می دهند. موسسه آمریکایی مطالعات خارجه (AIFS) یکی از این نوع مراکز تحصیلی در خارج از کشور است. هدف آنها بهبود کیفیت زندگی دانشجویان در تقابل فرهنگی با دیگر مناطق دنیا است. آنها برنامه هایی در بیش از 22 کشور دارند و بیش از 5000 دانشجو در هر دوره تحصیل در خارج از کشور شرکت می کنند.
AIFS برای دانشجویانی که دارای صلاحیت هستند، تعدادی کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد:
1،000 دلار گرانت :
همانطور که به نظر می رسد، این جایزه 1000 دلار است و به دانشجویان کمک می کند تا هزینه های تحصیل در خارج از کشور را پرداخت کنند.
بورس تحصیلی بین المللی AIFS :
دانش آموزانی که موفقیت های علمی برجسته ای داشته اند برای این بورس تحصیلی در نظر گرفته می شوند. دانشجویان باید مقاله ای ارائه دهند که نشان دهند چگونه تحصیل در خارج از کشور زندگی آنها را تحت تاثیر قرار میدهد . 40 مورد از این کمک های مالی هر ساله به مبلغ 1000 دلار اهدا می شود.

بورس آزاد : پروژه بورس تحصیلی روسیه
بورس تحصیلی روسیه برای دانشجویان بین المللی از هر کشوری برای تحصیل در رشته ریاضیات، فیزیک، علوم کامپیوتر و یا اقتصاد در روسیه در دسترس است. کمک هزینه تحصیلی از سوی انجمن های جهانی دانشگاه های جهانی روسیه، کمک هزینه تحصیلی را پوشش می دهد.
بورسیه تحصیلی روسیه دانشگاههای خاص برای دانشجویان بین المللیبورس تحصیلی روسیه موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) :
بورس تحصیلی برای دانشجویان عالی بین المللی در دسترس است که توانایی عملکرد عالی دانشگاه را نشان می دهند.
دانشگاه ملی تحقیقات – دانشکده اقتصاد (HSE) سنت پترزبورگ :
چندین بورس تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه سنت پترزبورگ HSE در دسترس است که 25 تا 100 درصد هزینه های تحصیل دانشجویان برجسته بین المللی را در تمام سطوح تحصیلی پوشش می دهد.
دانشگاه ملی علوم و فناوری MISiS :
برای دانشجویان بین المللی که برنامه های STEM MSc را به زبان انگلیسی میگذرانند می باشد.
دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ:
فرصت های تحصیلی فردی برای برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه در دسترس است. بورس تحصیلی می تواند هزینه های تحصیل در طول یک ترم یا هزینه های اقامت در خوابگاه دانشگاه را پوشش دهد.
دانشگاه ایالتی Tomsk:
کمک های مالی مختلف برای دانشجویان بین المللی در دسترس می باشد
بورس تحصیلی روسیه دانشگاه دولتی اقتصاد ولادی وستک (VSUES):
این دانشگاه 4 کمک هزینه ارائه می دهد که برای عموم در دسترس می باشد که این بورس های تحصیلی شامل اعطای مبلغ RUB ۳۰۰۰ در هر ماه یا (50 $) دلار آمریکا برای دانش آموزان برجسته بین المللی می باشد.
بورس تحصیلی روسیه دانشگاه اورال فدرال (UrFU) :
این دانشگاه برنامه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد را ارائه می دهد، 65 کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان جدید بین المللی وجود دارد، پوشش شهریه برای دو ترم تحصیلی برای هر برنامه به زبان انگلیسی امکان پذیر است. کمک هزینه تحصیلی بین المللی هزینه های تحصیل را برای یک سال از تحصیل معمولا پوشش می دهد.
برنامه المپیک بین المللی روسیه :
برنامه بورس المپیک ولادیمیر پاتینین، 20 بورس تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی در روسیه برای مطالعه کارشناسی ارشد و برای برنامه های دولتی ورزشی در دانشگاه را ارائه می کند و هزینه های تحصیل ، محل اقامت و خرجی ماهانه را به دانشجو اعطا می کند.

بورسیه پزشکی در روسیه:
روسیه برای دانشجویان پزشکی بین المللی از اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا و استرالیا یکی از مقرون به صرفه ترین و محبوب ترین کشورهای جهان است.
دانشگاه های پزشکی روسیه سالهاست که دانشجویان خارجی زیادی را به خود جذب کرده است.
با مشاوره و اقدامات موسسه پارس روس  شانس خود را برای اخذ بورسیه امتحان کنید.

 

روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادرس : تهران  -  جردن  -  خیابان مهیار  - ‍‍ پلاک۲
دفتر:
021-22-65-78-61
021-22-65-42-27
همراه:
0912-95-97-98-1
0912-95-97-98-2
پست الکترونیک :
parsruss@yandex.com
parsruss@gmail.com