سرمایه گذاری در ایتالیا


سرمایه گذاری در ایتالیا
ایتالیا کشوری در قاره اروپا است که سومین اقتصاد بزرگ در منطقه ی یورو می باشد که تولید ناخالص داخلی آن حدود 2 تریلیون دلار است. از این رو بازار داخلی این کشور فرصت های شغلی زیادی را ارائه می دهد. سرمایه گذاری در ایتالیا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور ایتالیا، انواع راه های سرمایه گذاری در این کشور، بررسی تابعیت و اقامت از طریق سرمایه گذاری افراد خارجی و تمام نکات مربوط به این روش مهاجرتی در این مقاله مورد بررسی تخصصی قرار خواهد گرفت

درباره سرمایه‌گذاری در ایتالیا
جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی ازجمله اولویت‌های استراتژیک دولت ایتالیا است که به‌شدت متعهد به ایجاد محیط مطلوب برای سرمایه‌گذاران خارجی است.
ایتالیا با بازار داخلی 60 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی با ارزش فعلی تقریباً 36000 دلار برای هر نفر، سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو و هشتمین اقتصاد جهان است. ایتالیا از کمترین بدهی‌ها در اروپا برخوردار است. ایتالیا یکی از اصلی‌ترین نقاط دسترسی به بازار 500 میلیون مشتری در اتحادیه اروپا و 270 مشتری در آفریقای شمالی و خاورمیانه است.
ایتالیا با مازاد تجارت 103.8 میلیارد دلار (WTO 2016) دومین اقتصاد تولیدی در اروپا و هفتمین اقتصاد جهان است. این کشور ازنظر تراز تولید با ارزش 99.1 میلیارد دلار در رتبه پنجم جهان قرار دارد (بنیاد سیمبولا 2018). به‌طور خاص در بخش داروسازی، جایی که هر دو شرکت ملی و چندملیتی با موفقیت فعالیت می‌کنند، ایتالیا نقش اصلی خود را به‌عنوان قطب تولید اروپا تأیید کرده است، ازنظر ارزش تولید، خود را در جایگاه دوم قرار می‌دهد که در رتبه‌بندی کمی پایین‌تر از آلمان و بالاتر از فرانسه قرار دارد.
ایتالیا پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را درزمینه تولید مواد خام به کار می‌گیرد و در مقایسه با فرانسه، اسپانیا و آلمان از انرژی کمتری در فرآیندهای تولید استفاده می‌کند (بنیاد سیمبولا 2018). علاوه بر این، کشور ایتالیا در بخش انرژی‌های تجدید پذیر و همچنین در مصرف داخلی برق تولیدشده از طریق منابع تجدید پذیر، رهبر جهانی است: با 13.7٪ انرژی صرفه‌جویی شده.
سرمایه‌گذاری در ایتالیا به معنای دستیابی به دانش و تخصص فکری در مقیاس جهانی و در همه زمینه‌های کاری و دانش فوق‌العاده در بخش‌های استراتژیک مانند ماشین‌آلات، اتوماسیون، مد و طراحی، تغذیه و آشپزی است. در سال‌های اخیر ایتالیا همچنین در بخش‌های حساس مانند انرژی، شبکه‌ها، ارتباطات از راه دور و حمل‌ونقل به سرمایه‌گذاری خارجی امکان سرمایه‌گذاری داده است.
نتایجی که تاکنون توسط کشور ایتالیا به‌دست‌آمده است بسیار مطلوب و اثبات‌کننده توجه مجدد سرمایه‌گذاران بین‌المللی است. دولت ایتالیا اخیراً یک رشته خاص را در قانون مهاجرت خود، به‌اصطلاح “ویزای سرمایه‌گذار ” معرفی کرده است. ویزای سرمایه‌گذار / ویزای طلایی ایتالیا که اخیراً فعال شده است، به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا بر اساس چندین سهمیه ورودی که به‌صورت سالانه توسط دولت به‌روز می‌شود، به ایتالیا وارد شوند و در آن زندگی کنند، به خارجیانی که مایل‌اند.

⦁ حداقل 2 میلیون یورو در اوراق بهادار منتشر شده توسط دولت ایتالیا سرمایه‌گذاری کنید که حداقل برای 2 سال نگهداری شود.
⦁ حداقل 1 میلیون یورو در ابزارهای سهام یک شرکت مستقر و فعال در ایتالیا سرمایه‌گذاری کنید که حداقل برای 2 سال در اختیار داشته باشد.
⦁ حداقل 500.000 یورو در یک شرکت نوپای ابتکاری ایتالیایی سرمایه‌گذاری کنید. کمک مالی بشردوستانه حداقل 1 میلیون یورو برای حمایت از یک پروژه با منافع عمومی، درزمینهٔ مدیریت مهاجرت، آموزش، فرهنگ، بازیابی دارایی‌های فرهنگی و منظر، تحقیقات علمی.
⦁ مشاوران ثبت شرکت ما در ایتالیا می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد برنامه ویزای سرمایه‌گذار / ویزای طلایی برای ایتالیا ارائه دهند.سرمایه‌گذاری در ایتالیا نیز منحصربه‌فرد است زیرا:
⦁ این تنها اقامت از طریق برنامه سرمایه‌گذاری را دارد که نرخ مالیات مسطح و 0٪ نرخ را برای بازنشستگان در اینجا فراهم می‌کند.
⦁ ایتالیا با تولید ناخالص داخلی 2 تریلیون دلار (طبق گزارش MIF در سال 2016) سومین اقتصاد بزرگ در سطح اتحادیه اروپا است.
⦁ بعد از آلمان، این دومین اقتصاد تولیدی در منطقه یورو است.
⦁ ایتالیا بیش از 20 دانشگاه در 500 موسسه دانشگاهی برتر جهان دارد.
⦁ برای کسبه، ایتالیا دسترسی به بازار بیش از 500 میلیون مشتری را ارائه می‌دهد.

دولت ایتالیا اخیراً بسته مالیاتی و روش سریع VISA را برای جذب افراد ثروتمندی که قصد مهاجرت مجدد به ایتالیا را دارند، اجرا کرده است.
این بسته شامل مالیات مسطح 100000 یورویی برای کلیه درآمد خارجی برای افرادی است که پس از حداقل 9 سال اقامت در خارج از ایتالیا، مقیم ایتالیا می‌شوند. این مالیات مسطح حداکثر به مدت 15 سال به‌صورت سالانه پرداخت می‌شود. بسته مالیاتی با روال سریع ویزا برای سرمایه‌گذاران و بستگان آن‌ها ادغام شده است.
طبق برنامه Res Non-Dom، مودیان واجد شرایط می‌توانند با استفاده از مالیات مسطح جانشینT مالیات را برای کدام کشور یا کشورها پرداخت کنند. هرگونه درآمد حاصل از “کشورهای غیر منتخب ” (در صورت وجود) از رژیم Res Non-Dom (و همچنین درآمد منبع ایتالیا) مستثنا است و بنابراین، مشمول مالیات معمولی ایتالیا است و از اعتبار مالیاتی در مالیات پرداخت شده در خارج از کشور (تحت محدودیت‌های عادی) و از حمایت معاهده مالیاتی مربوطه (در صورت وجود).سهام
سهام به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری رشد در نظر گرفته می‌شود زیرا می‌تواند به رشد ارزش سرمایه‌گذاری اصلی شما در میان مدت و بلند مدت کمک کند.
اگر صاحب سهام هستید، ممکن است از سود سهام نیز سود دریافت کنید که عملاً بخشی از سود شرکت است که به سهامداران آن پرداخت می‌شود.
البته ممکن است ارزش سهام کمتر از قیمتی باشد که برای آن‌ها می‌پردازید. قیمت‌ها می‌توانند روزبه‌روز بی‌ثبات باشند و سهام به‌طور کلی برای سرمایه‌گذاران بلند مدت که راحت مقاومت در برابر این فراز و نشیب‌ها را دارند مناسب است.
سهام که به‌عنوان سهام شناخته می‌شود، در طول تاریخ بازدهی بالاتری نسبت به سایر دارایی‌ها داشته است، سهام به‌عنوان یکی از پرخطرترین انواع سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.

املاک و مستغلات
املاک همچنین به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری رشد در نظر گرفته می‌شود زیرا قیمت خانه‌ها و سایر املاک می‌تواند به‌طور قابل توجهی در یک دوره میان مدت و بلند مدت افزایش یابد.
بااین‌حال، دقیقاً مانند سهام، دارایی نیز می‌تواند از ارزش برخوردار شود و خطر ضرر را به همراه دارد.
سرمایه‌گذاری مستقیم با خرید ملک امکان‌پذیر است اما غیرمستقیم از طریق صندوق سرمایه‌گذاری املاک نیز امکان‌پذیر است.

ثبت شرکت
سرمایه‌گذاری درزمینهٔ ثبت شرکت شانس بزرگی را به شما می‌دهد که وارد بازار ایتالیا و در وسعت گسترده‌تر وارد بازار بین‌المللی شوید.
درحالی‌که هیچ شانسی برای رشد سرمایه وجود ندارد، می‌توانند درآمد منظمی داشته باشند و می‌توانند نقش مهمی در محافظت از ثروت و کاهش ریسک در پرتفوی سرمایه‌گذاری داشته باشند.

اوراق قرضه
شناخته‌شده‌ترین نوع سرمایه‌گذاری با بهره ثابت، اوراق قرضه است که اساساً زمانی است که دولت‌ها یا شرکت‌ها از سرمایه‌گذاران پول وام می‌گیرند و درازای آن‌ها نرخ بهره‌ای به آن‌ها پرداخت می‌کنند.
اوراق قرضه نیز به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری دفاعی در نظر گرفته می‌شوند، زیرا به‌طور کلی بازده بالقوه کمتری دارند و نسبت به سهام یا دارایی سطح خطر کمتری دارند.
همچنین می‌توان آن‌ها را مانند پول نقد نسبتاً سریع فروخت، اگرچه توجه به این نکته مهم است که بدون خطر تلفات سرمایه‌ای نیستند.

سرمایه‌گذاری در ایتالیا از طریق ثبت شرکت
سه نوع ثبت شرکت ایتالیایی برای سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد که به شرح زیر است:
⦁ شرکت با مسئولیت محدود (SrL)
⦁ شرکت‌های سهامی خاص (SpA)
⦁ شاخه‌هاویژگی‌های اصلی شرکت با مسئولیت محدود SrL چیست؟
⦁ قالب ایدئال برای مشاغل کوچک و متوسط
⦁ حداقل سرمایه سهام 10000 یورو است
⦁ حساب‌هایی که باید سالانه ثبت شوند
⦁ بدون محدودیت سرمایه‌گذاران خارجی

در ایتالیا، دو نوع اصلی شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد:
⦁ شرکت‌های خصوصی محدود توسط سهمیه‌بندی شامل Traditional S.r.l یا Simplified S.r.l.
⦁ شرکت‌های سهامی عام (SpA)

S.r.l سنتی و S.r.l ساده از متداول‌ترین شرکت‌های با مسئولیت محدود در ایتالیا هستند و گسترده‌ترین انعطاف‌پذیری را برای مؤسس فراهم می‌کنند.

ویژگی‌های اصلی شرکت سهامی خاص (SpA) چیست؟
⦁ حداقل 1 مدیر
⦁ ایدئال برای شرکت‌های متوسط تا بزرگ
⦁ حداقل سرمایه سهام 120،000 یورو است
⦁ بدون محدودیت سرمایه‌گذاران خارجی
⦁ حساب‌هایی که سالانه باید در سازمان ثبت شرکت‌ها ثبت شوند

ویژگی‌های اصلی یک شعبه چیست؟
⦁ والد خارجی مسئول کلیه تعهدات شعبه ایتالیا است
⦁ حداقل 1 مدیر
⦁ حساب‌ها نگهداری می‌شوند اما نیازی به گزارش نیست

به دنبال اصلاحات اخیر، افتتاح یک شرکت ایتالیایی نسبت به گذشته آسان‌تر شده است، روند ادغام چند روز بیشتر (7 روز کاری) نسبت به برخی دیگر از کشورهای اروپایی طول می‌کشد، اما برخلاف بسیاری از حوزه‌های قضایی اروپا شماره مالیات بر ارزش افزوده و حساب بانکی برای شرکت‌های خارجی در یک بازه زمانی سریع‌تر قابل دستیابی است. تشریفات ادغام شرکت شامل موارد زیر است:
⦁ اساسنامه و تفاهم‌نامه را ترتیب دهید
⦁ اساسنامه را نزد سردفتر اسناد رسمی اجرا کنید
⦁ کد مالیاتی ایتالیا را به دست آورید
⦁ یک حساب بانکی محلی باز کنید
⦁ برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت‌نام کنید
⦁ پرونده را با ثبت شرکت‌ها وارد کنید

سرمایه‌گذاری در ایتالیا از طریق خرید املاک
خرید املاک و مستغلات در ایتالیا یک سرمایه‌گذاری مطمئن است. به دلایل زیادی ممکن است سال 2020 سال خوبی برای خرید املاک و مستغلات در ایتالیا باشد.
از سال 2007 ایتالیا از یک قرارداد املاک و مستغلات رنج می‌برد. در حال حاضر به نظر می‌رسد که هیچ مانعی برای این کاهش آهسته وجود ندارد. این بدان معناست که قیمت خانه به‌اندازه چند سال گذشته پایین است.
همان‌طور که معمولاً مشاهده می‌شود، اوضاع روبه‌زوال اقتصادی غالباً می‌تواند فرصت مهمی را به وجود آورد. در مورد بازار مسکن ایتالیا، سال 2020 برای به دست آوردن یک ملک در ایتالیا سال خوبی به نظر می‌رسد. در حقیقت، استفاده از شرایط فعلی بازار مسکن در ایتالیا عاقلانه خواهد بود زیرا بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی احتمالاً این وضعیت را برای رکود بیشتر ترک نمی‌کنند.
از دیگر موارد جالب‌توجه این است که در حال حاضر بسیاری از بانک‌های ایتالیا سعی دارند با حراج املاک مسکونی باقیمت پایین، آنچه را که می‌توانند از وام‌های پیش‌فرض خود به دست آورند. درنتیجه چشم‌انداز بسیار خوبی برای به دست آوردن یک ملک معتبر باقیمت بسیار مناسب است. بدیهی است که همه از شرکت در حراج‌ها احساس راحتی نمی‌کنند.
املاک و مستغلات مسکونی سطح بالا در کل کشور، با معاملات ویژه در امتداد ساحل آدریاتیک و جنوب ایتالیا، در کمترین زمان خود قرار دارند. املاک قدیمی که نیاز به نوسازی دارند در این زمان معاملات واقعی هستند.
ساکنان غیر ایتالیایی مجاز به گرفتن وام برای خرید یا بازسازی یک ملک ایتالیایی هستند. وام‌های حداکثر 60٪ از ارزش اموال ممکن است باشد. تعدادی از هزینه‌ها در بر دارد.
خبر خوب این است که نرخ بهره وام مسکن در ایتالیا به‌طور پیوسته از میانگین 3.68٪ در سال 2013 به 2.32٪ در دسامبر 2017 کاهش‌یافته است و تا دسامبر 2019 می‌توان نرخ‌های 1.8٪ را پیدا کرد؛ بنابراین اکنون زمان مناسبی برای درخواست رهن است تا شما را قادر به خرید املاک و مستغلات در ایتالیا کند.
صندوق بین‌المللی پول (IMF) نسبت به خطر حباب مسکن در برخی از کشورهای در حال ظهور مانند چین و برزیل و همچنین استرالیا، کانادا، نروژ و انگلیس هشدار می‌دهد. این به دلیل گران بودن بازار املاک و نرخ بهره پایین است که توسط بانک‌های مرکزی اعمال می‌شود. این مورد در مورد ایتالیا نیست که توسط صندوق بین‌المللی پول یک کشور امن برای سرمایه‌گذاری در املاک است.


شرایط وجود دارد که خریداران باید از آن‌ها پیروی کنند:
⦁ شما باید در مدت زمان 365 روز پس از خرید، به یک پروژه بازسازی و ارزیابی مجدد متعهد شوید که هزینه آن تقریباً 20-25000 یورو است.
⦁ بسته به شهر (1.000 تا 5000 یورو) باید سپرده بیمه ارائه دهید (پس از سه سال قابل استرداد است).
⦁ برای ثبت‌نام باید کلیه هزینه‌های محضر را پرداخت کنید.
⦁ برنامه‌های نوسازی باید برای تأیید به شورای شهر ارائه شود.
⦁ پس از اعطای کلیه مجوزها، کار باید حداکثر ظرف دو ماه آغاز شود و ظرف سه سال به پایان برسد.

همچنین لازم به ذکر است که تقریباً تمام املاک و مستغلات ایتالیا که به قیمت یک یورو عرضه می‌شوند وضعیت نامناسبی دارند و نیاز به بازسازی اساسی دارند. همچنین، آن‌ها در برخی از مناطق روستایی بسیار خراب ایتالیا واقع شده‌اند. از این رو هدف “بازیابی، توسعه و آبادانی مجدد شهرداری ” است.
خریداران موفق برخی از این خانه‌های یک یورویی کاملاً آگاه هستند که در نهایت بین 70 تا 110 هزار یورو در این ملک سرمایه‌گذاری می‌کنند تا آن را قابل سکونت کنند.

اخذ اقامت توسط سرمایه گذاری در ایتالیا
برنامه اصلی که بر اساس آن شهروندان خارجی می‌توانند اقامت دائم و به دنبال آن تابعیت را با سرمایه‌گذاری در ایتالیا به دست آورند، برنامه ویزای سرمایه‌گذار است. بااین‌حال، این برنامه اغلب نام های مختلفی دریافت می‌کند، ازجمله شهروندی با سرمایه‌گذاری، ویزای طلایی در ایتالیا و غیره.
روش‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن‌ها شهروندان خارجی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در ایتالیا / ویزای طلایی برای ایتالیا تابعیت دریافت کنند. سیاست‌های مهاجرتی ایتالیا شرایط مناسب را برای همه شهروندان غیر اتحادیه اروپا که می‌خواهند در اینجا نقل مکان کنند فراهم می‌کند، زیرا شهروندان اتحادیه اروپا برای اجرای آن شرایط ساده‌تری دارند. برای برقراری تعادل بین این الزامات ساده که در مورد شهروندان اتحادیه اروپا اعمال می‌شود و موارد سختگیرانه ای که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا تحمیل می‌شود، مقامات این طرح‌ها را به‌اصطلاح اقامت و تابعیت توسط طرح‌های سرمایه‌گذاری برای افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند ایجاد کرده‌اند.
مسیرهای اصلی شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در ایتالیا، برنامه ویزای سرمایه‌گذار (ویزای طلایی ایتالیا) و برنامه StartUp است که بیشتر به Visa Italia StartUp و Italia StartUp Hub تقسیم می‌شود. به‌غیراز این موارد، گزینه‌های ارزان‌تری برای کسانی که می‌توانند بر اساس ویزای کارآفرینی و اجازه اقامت خوداشتغالی به ایتالیا مهاجرت کنند وجود دارد.
هر نوع ویزا و برنامه مزایای خاص خود را دارد و مزایای مختلفی را به همراه دارد. وکلای مهاجرت ما در ایتالیا همچنین در مورد اجازه اقامت انتخابی برای کسانی که می‌خواهند به ایتالیا بازنشسته شوند، به شما یادآوری می‌کنند.

کسانی که می‌خواهند از طریق سرمایه‌گذاری در ایتالیا اقامت این کشور را به دست آورند باید شرایط زیر را رعایت کنند:
⦁ در زمان شروع روند درخواست، آن‌ها باید حداقل 18 سال داشته باشند.
⦁ آن‌ها باید سوابق کیفری تمیز داشته باشند و ازنظر بهداشتی از سلامت برخوردار باشند که باید مستند باشد.
⦁ آن‌ها باید حداقل نیم میلیون یورو در یک شرکت نوپا سرمایه‌گذاری کنند که در یک زمینه نوآورانه فعالیت می‌کند یا.
⦁ حداقل یک‌میلیون یورو در یک شرکت ایتالیایی سرمایه‌گذاری کنید که دارای برخی از معیارهای اعمال شده توسط دولت باشد یا
⦁ حداقل یک‌میلیون یورو در پروژه‌ای سرمایه‌گذاری کنید که تأثیر مثبتی بر اقتصاد ایتالیا دارد یا
⦁ با خرید اوراق قرضه مصوب و صادر شده توسط دولت ایتالیا حداقل 2 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کنید.

روش اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری در ایتالیا / ویزای طلایی ایتالیا کاملاً قابل تمدید است، مگر اینکه کلیه اسناد مطابق با الزامات وضع شده توسط مقامات تهیه شود. از این نظر، یک شهروند خارجی که می‌خواهد با سرمایه‌گذاری در ایتالیا پاسپورت دوم را به دست آورد، قبل از شروع مراحل لازم است گواهی عدم مانع (nulla osta) را دریافت کند. این سند باید 6 ماه قبل از ورود به ایتالیا تهیه شود (این مدت زمان صدور ویزای سرمایه‌گذار نیز است).
متقاضی همچنین باید گذرنامه معتبری داشته باشد، باید اطلاعات مربوط به وجوه موردنظر برای سرمایه‌گذاری (بیانیه بانکی) و اثبات نحوه به دست آوردن پول را ارائه دهد. گواهی بهداشت نیز باید به همراه سایر مدارک ثبت شود. شهروندان خارجی که اعضای خانواده خود را از طریق برنامه سرمایه‌گذاری / ویزای طلایی برای ایتالیا تحت تابعیت به ایتالیا می‌آورند نیز باید اطلاعات مربوط به آن‌ها را ثبت کنندطرح ویزای StartUp در ایتالیا
برنامه StartUp Visa در ایتالیا یکی از ابتکاری‌ترین اقامتگاه‌های سرمایه‌گذاری در اروپا است، زیرا مقامات در اینجا می‌خواستند گزینه‌های مختلفی را برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که می‌خواهند از طریق سرمایه‌گذاری به ایتالیا مهاجرت کنند، فراهم کنند.
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، این طرح از دو برنامه StartUp Visa و StartUp Hub ساخته شده است. حتی اگر آن‌ها راه‌حل‌های مشابهی برای مهاجرت ارائه دهند، چند تفاوت نیز بین آن‌ها وجود دارد. ویزا StartUp بر اساس قانون StartUp ایتالیا است که از سال 2012 اجرا شد. این طرح به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد با راه‌اندازی یک شرکت در این کشور، از طریق ویزای سرمایه‌گذاری / طلایی برای ایتالیا تابعیت بگیرند.

برای پیوستن به این برنامه باید شرایط زیر را رعایت کنید:
⦁ شرکت نوآور باید یک شرکت تازه تأسیس (حداکثر 5 سال) باشد که در یک بخش فناوری فعالیت کند.
⦁ شرکت باید یک شرکت محدود باشد که نمی‌تواند در بورس سهام وارد شود.
⦁ دفتر مرکزی آن باید در ایتالیا یا هر کشور دیگر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا باشد، اما در وضعیت اخیر باید شعبه‌ای در ایتالیا داشته باشد.
⦁ گردش مالی سالانه شرکت زیر 5 میلیون یورو است.
⦁ این نه توزیع سود خواهد کرد و نه درگذشته در مورد شرکت‌های قدیمی‌تر توزیع شده است.

توجه به این نکته مهم است که این شرکت نمی‌تواند نتیجه ادغام، تملک یا تصرف در بازار باشد، این شرکت باید به‌عنوان یک هدف اصلی از فعالیت، توسعه، تولید و بازاریابی کالاها یا خدمات نوآورانه باشد.

سایر شرایط لازم برای تأمین افرادی که می‌خواهند از طریق سرمایه‌گذاری در ایتالیا به تابعیت برسند از طریق این طرح هستند:
⦁ حداقل 15٪ از هزینه‌های سالانه یا گردش مالی (هرکدام که ارزش بیشتری داشته باشد) باید به فعالیت‌های تحقیق و توسعه (تحقیق و توسعه) اختصاص یابد.
⦁ حداقل 1/3 کارمندان باید D باشند. دانشجویان یا دکتری محققان یا حداقل 2/3 از کارکنان دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.
⦁ این شرکت دارای حق ثبت اختراع یا نرم‌افزاری است که تحت شرایط مالکیت معنوی قرار دارد.
⦁ درخواست برنامه StartUp Visa در ایتالیا را می‌توان به‌صورت آنلاین ارسال کرد و وکلای مهاجرت ما می‌توانند در این روند کمک کنند.

طرح StartUp Hub در ایتالیا
طرح StartUp Hub، شهروندان غیر اتحادیه اروپا را که دارای اجازه اقامت ایتالیا هستند، خطاب می‌کند. برای واجد شرایط بودن در این برنامه، متقاضی باید حداقل 50،000 یورو برای تزریق در شرکت داشته باشد.

مزیت این طرح این است که به دسته‌های زیر دارندگان اجازه اقامت در ایتالیا می‌پردازد:
⦁ اجازه اقامت برای دانشجویان
⦁ اجازه اقامت اتحادیه اروپا
⦁ ویزاهای علمی و پژوهشی
⦁ مجوزهای اشتغال وابسته
⦁ مجوزهای اقامت خانواده
⦁ ویزای اقامت برای سرمایه‌گذاران.مزایای رقابتی سرمایه‌گذاری در ایتالیا
پیش‌بینی می‌شود ایتالیا هشتمین اقتصاد بزرگ جهان در سال 2016-2020 و چهارمین اقتصاد اروپا ازنظر تولید ناخالص داخلی اسمی باشد. ایتالیا اخیراً اقدامات جدیدی را انجام داده است تا بتواند خود را به‌عنوان یک‌خانه پذیرای ساکنان غیر اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا برای سرمایه‌گذاری خارجی معرفی کند. درواقع، بازه زمانی ادغام شرکت ایتالیایی (شامل اخذ مالیات بر ارزش افزوده و افتتاح حساب بانکی) حدود 15 روز کاری از روزی است که ما در آن روند ادغام شرکت را شروع می‌کنیم.
شماره مالیات بر ارزش افزوده قبل از عضویت شرکت دریافت می‌شود و افتتاح حساب بانکی فقط چند روز طول می‌کشد. به‌عنوان‌مثال در انگلستان، یک شرکت در یک روز ادغام شده است، اما گرفتن شماره مالیات بر ارزش افزوده ممکن است چندین هفته طول بکشد و افتتاح حساب بانکی برای یک خارجی بسیار دشوار است.
سرمایه‌گذاری در ایتالیا و استانداردهای آن برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را دارند، یک موضوع بسیار مهم است. به این دلیل که افراد با بررسی این مورد متوجه خواهند شد که آیا سرمایه‌گذاری در ایتالیا دارای امنیت بالایی برای سرمایه‌گذاران خارجی است یا خیر؟ آیا قراردادهای سرمایه‌گذاری در ایتالیا نقض نمی‌گردد؟ آیا نگرش کشور ایتالیا و همچنین نظام قضایی آن نسبت به سرمایه‌گذاران خارجی تغییر نمی‌کند؟ کشور ایتالیا در آن‌ها سرآمد و موفق است، مثل صنعت مد و لباس، در سایر موارد شانس موفقیت تجارت خصوصاً برای خارجی‌ها که زیاد آشنایی به قوانین ثبت شرکت و… در ایتالیا ندارند، خیلی وجود ندارد و درنتیجه بهتر است یا کشور مقصد خود را تغییر دهید.
با توجه به محبوبیت عبارت Made in Italy خصوصاً در مورد محصولات حوزه غذا و نوشیدنی و محصولات مرتبط با صنعت مد و لباس، علیرغم بحران اقتصادی سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاری در کشور ایتالیا مدتی است که روزبه‌روز بر تعداد طرفدارانش افزوده می‌شود. از شرایط ایجاد یک بیزینس کوچک در ایتالیا می‌توان به مواردی نظیر داشتن بیش از 100000€ (یورو) و ایجاد کار برای 50 فرد ایتالیایی اشاره نمود.
رقابت در هر بازار سرمایه‌گذاری سالمی وجود دارد. از مزایای سرمایه‌گذاری در اروپا ورود به بازار بین‌المللی است. بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات لازم را کسب کنید با شرایط موجود آشنا شوید و ریسک‌های بازار را در نظر بگیرید.

 

 

ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادرس : تهران  -  جردن  -  خیابان مهیار  - ‍‍ پلاک۲
دفتر:
021-22-65-78-61
021-22-65-42-27
همراه:
0912-95-97-98-1
0912-95-97-98-2
پست الکترونیک :
parsruss@yandex.com
parsruss@gmail.com