دانشگاه بولونیا


 

دانشگاه بولونیا
شهر بولونیا در شمال ایتالیا واقع شده است. این شهر مرکز استان بولونیا بوده و جمعیتی حدود ۲۶۰.۰۰۰ نفر دارد. بولونیا هفتمین شهر بزرگ ایتالیا است و قدیمی‌ترین دانشگاه جهان غرب در این شهر قرار دارد. شرکت‌های خودروسازی معروفی همانند مازراتی و فراری در نزدیکی شهر بولونیا قرار دارند. از طرفی دانشگاه بولونیا رشته‌های پر طرفداری مانند کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی خودرو و طراحی خودرو را به زبان انگلیسی و برای دانشجویان بین‌المللی برگزار می‌کند. شهر بولونیا در دشت‌های حاصلخیز شمال ایتالیا قرار گرفته و دارای آب و هوای معتدل است. این شهر دارای قدمتی تاریخی بوده و ساختمان‌های آجری قدیمی در آن به چشم می‌خورند. آکادمی هنر بولونیا یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشکده‌های هنر در سراسر ایتالیا است. رشته‌های هنری، معماری، باستان‌شناسی و تاریخ دانشگاه بولونیا از قدمت طولانی برخوردار هستند. این شهر به عنوان مرکز بزرگ نقل و انتقالات و بازار کشاورزی در شمال ایتالیا محسوب می‌شود. دانشجویان علاوه بر برخورداری از امکانات آموزشی و استانداردهای بالای جهانی، از تاریخ و فرهنگ غنی منطقه بهره‌مند شده و آثار روم قدیم و دوره رنسانس را در شهر به خوبی مشاهده می‌نمایند. دانشگاه با در اختیار گرفتن بودجه تحقیقاتی کلان و ارتباط با صنایع مختلف و مراکز تحقیقاتی بزرگ در ایتالیا و اتحادیه اروپا امکانات پژوهشی متعددی را برای دانشجویان خود فراهم می‌نماید. مرکز شهر بولونیا دارای تعداد زیادی ساختمان‌ها و کلیساهای قدیمی است که از قرن‌ها قبل برجای مانده‌اند.

دانشگاه بولونیا ایتالیا در سال ۱۰۸۸ میلادی تاسیس گردید، لذا یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود. دانشگاه در شهر بولونیا واقع شده و یک مرکز آموزش عالی معتبر و پیشرو در اروپا شناخته می‌شود. دانشگاه با ساختمان‌های زیبا و معماری قدیمی آن در شهر زیبای بولونیا جای گرفته است. دانشگاه دارای ۳۳ دانشکده بوده و بیش از ۲۲۱ دوره آموزشی در آن برگزار می‌شود. دانشگاه دارای 11 مدرسه آموزش عالی و بیش از ۸۵۰۰۰ دانشجو است. تعداد ۵۰۰۰ دانشجوی دوره دکتری در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف دانشگاه مشغول به تحقیق و پژوهش هستند. دانشگاه بولونیا بر روی جذب دانشجویان خارجی، تحقیق و پروژه‌های پژوهشی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. دانشگاه با مراکز دولتی و خصوصی زیادی در ارتباط بوده و به عنوان یک مرکز بین‌المللی شناخته می‌شود. در میان دوره‌های ارائه شده در دانشگاه، حدود ۴۹ دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. دانشگاه دارای ۵ سایت مختلف بوده که در مناطق بولونیا، سسنا، فورلی، راونا و ریمینی قرار دارند. علاوه بر این دانشگاه بولونیا دارای یک سایت بین‌المللی است که در شهر بوینوس آیرس آرژانتین واقع شده که یک مرکز تحقیقات بین‌المللی بوده و دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکترا در آن ارائه می‌شود. دانشگاه دارای ارتباطات و همکاری‌های نزدیک علمی با کشورهای مختلف اروپایی بوده و علاوه بر این با مراکزی در آفریقا، آمریکای شمالی، آسیا و استرالیا دارای ارتباطات گسترده‌ای دارد.
طبق سیستم رتبه‌بندی QS، دانشگاه بولونیا ایتالیا برای سال ۲۰۲۰ میلادی رتبه ۱۷۷ را در میان دانشگاه‌های برتر جهان کسب کرده است. دانشگاه بولونیا بر اساس سیستم رتبه‌بندی تایمز برای سال ۲۰۲۰ میلادی رتبه ۱۶۸ دانشگاه‌های برتر جهان شناخته شده است. سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان شانگهای نیز دانشگاه بولونیا ایتالیا را در سال ۲۰۱۹ میلادی در رتبه ۳۰۰-۲۰۱ جهان و رتبه چهارم تا هشتم دانشگاه‌های ایتالیا رده‌بندی کرده است. شهر بولونیا هفتمین شهر بزرگ ایتالیا است که دانشجویان دانشگاه حدود یک سوم جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند. شهر بولونیا یکی از ارزانترین شهرهای ایتالیا برای زندگی است لذا شهری مناسب دانشجویان است. از طرفی سالن‌های سینما و تئاتر شهر برای دانشجویان تخفیف ویژه در نظر می‌گیرد و تعداد زیادی از موزه‌های شهر بطور رایگان در دسترس آن‌ها قرار دارد. حدود ۱۲ درصد دانشجویان دانشگاه بولونیا خارجی بوده و نسبت دانشجویان دختر به پسر ۵۶ به ۴۴ است.

لیست رشته‌های موجود در دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشگاه بولونیا ایتالیا یک دانشگاه جامع محسوب می‌شود لذا دارای دانشکده‌های متعددی بوده و اغلب رشته‌ها و موضوعات علمی در آن تدریس می‌شود. از جمله رشته‌ها و موضوعات علمی که در دانشگاه بولونیا تدریس می‌شود می‌توان به علوم حیاتی شامل علوم ورزشی، علوم زیست‌شناسی، کشاورزی و جنگل‌داری و علوم دامپزشکی، هنر و علوم انسانی شامل هنر، هنرهای تجسمی و طراحی، تاریخ، فلسفه و نظریه شناسی، زبان و ادبیات و زبان شناسی، معماری و باستان شناسی، علوم اجتماعی شامل مطالعات رسانه و ارتباطات، سیاست و مطالعات بین‌المللی، جامعه شناسی و جفرافی، حقوق، اقتصاد و کسب و کار شامل اقتصاد و اقتصاد سنجی، کسب و کار و مدیریت، مالی و حسابداری، تکنولوژی و مهندسی شامل مهندسی مکانیک و هوا فضا، مهندسی عمران، مهندسی عمومی، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی شیمی، علوم کامپیوتر، علوم فیزیکی شامل ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، شیمی، زمین‌شناسی، محیط زیست و علوم زمینی و دریایی، علوم کلینیکی و بالینی شامل پزشکی، دندان‌پزشکی و سایر علوم بهداشت، روان‌شناسی و آموزش را نام برد. رشته‌ها و گرایش‌های فوق در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری، دکتری حرفه‌ای و به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی در دانشگاه بولونیا تدریس می‌شوند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشگاه بولونیا ایتالیا رشته پزشکی را ارائه می‌کند و جزو یکی از برترین دانشگاه‌های جهان در زمینه علوم پزشکی محسوب می‌شود. طبق سیستم رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان QS، دانشگاه در رشته پزشکی رتبه ۱۰۰-۵۱ دانشگاه‌های برتر جهان را بدست آورده است. بدین ترتیب دانشگاه در رشته پزشکی جزو یکصد دانشگاه برتر جهان قرار دارد و از بسیاری از دانشگاه‌های مطرح جهان قوی‌تر ظاهر شده است. دانشگاه بولونیا دارای دوره پزشکی بین‌المللی برای دانشجویان است. طول دوره ۶ سال بوده، و به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی و به زبان ایتالیایی برای دانشجویان ایتالیایی برگزار می‌شود. کیفیت آموزشی دوره پزشکی در حد بالاترین استانداردهای جهانی بوده و دانشگاه از اساتید برجسته اروپایی و آمریکایی بهره می‌برد. دانشجویان در طول دوره انواع دوره‌های کارورزی، آزمایشگاهی، کلینیکی و تحقیقاتی را پشت سر می‌گذرانند. با توجه به اینکه دوره پزشکی دانشگاه بولونیا جزو یکصد دوره برتر در جهان محسوب می‌‌شود و از همه مهم‌تر دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌شود لذا دانشجویان فرصت‌های طلایی برای کار و ادامه تحصیل پیش رو خواهند داشت. دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل می‌توانند در همان دانشگاه ادامه تحصیل داده و در یکی از دوره‌های تخصصی پزشکی فارغ‌التحصیل شوند.
از طرفی دانشگاه بولونیا جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران است. از این‌رو تمام مدارک صادره دانشگاه از جمله دوره پزشکی عمومی آن در ایران بطور کامل مورد ارزشیابی و تایید قرار می‌گیرد. دانشجویان ایرانی پس از اتمام دوره تحصیل می‌توانند به راحتی وارد بازار کار ایران شده و یا در دانشگاه‌های ایران به ادامه تحصیل در دوره تخصص مشغول شوند. با توجه به اعتبار مدارک دانشگاه بولونیا امکان یافتن شغل و مهاجرت دانشجویان به سایر کشورهای تراز اول دنیا وجود دارد. تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه بولونیا فرصتی استثنایی برای دانشجویان محسوب می‌شود که درهای زیادی را به روی آن‌ها می‌گشاید.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشگاه بولونیا ایتالیا یکی از برترین و با کیفیت‌ترین دوره‌های دندانپزشکی در جهان را ارائه می‌نماید. طبق سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان QS، دانشگاه در سال ۲۰۱۹ رتبه ۴۴ جهانی را در رشته دندانپزشکی از آن خود کرده است که آنرا در میان برترین دانشگاه‌‌های جهان قرار می‌دهد. دانشگاه بولونیا ایتالیا دوره دندانپزشکی خود را به زبان ایتالیایی و از طریق دانشکده پزشکی و مدرسه دندانپزشکی خود واقع در بولونیا تدریس و ارائه می‌نماید. طول دوره تحصیل ۵ سال بوده و دانشجویان دوره‌های کارورزی ‌و کارآموزی خود را در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دانشگاه می‌گذرانند. دوره دندان‌پزشکی دانشگاه یکی از برترین دوره‌های آموزش دندان‌پزشکی در دنیا محسوب می‌شود. نکته قابل ذکر این است که دانشگاه بولونیا جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران است. بدین ترتیب کلیه مدارک صادره در دوره دندانپزشکی و سایر رشته‌های پزشکی در ایران مورد ارزشیابی و تایید قرار می‌گیرند. دانشجویان ایرانی پس از اتمام دوره تحصیل می‌توانند وارد بازار کار ایران شوند. از طرفی امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران و یا سایر دانشگاه‌های تراز اول دنیا در تخصص‌های دندان‌پزشکی وجود دارد. با توجه به رتبه برتر دانشگاه بولونیا در دنیا، فرصت‌های تحصیلی و شغلی خوبی برای دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل فراهم می‌گردد.
دوره دندانپزشکی دانشگاه بولونیا حائز رتبه ۴۴ جهانی شده است به عبارتی مدارک صادره و کیفیت تحصیل دانشگاه در رشته دندانپزشکی جزو پنجاه دانشگاه برتر جهان است. این معنی فرصت‌های تحصیلی و کار بی‌نظیر برای دانشجویان خواهد بود. دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل می‌توانند وارد بازار کار اروپا شده و اقامت اروپا را بدست آورند. از طرفی امکان تحصیل و کارهای تحقیقاتی در موسسات معتبر و برتر اروپایی برای آن‌ها وجود دارد.

تحصیل داروسازی در دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشکده داروسازی دانشگاه بولونیا ایتالیا یکی از برترین دوره‌های داروسازی در جهان را برگزار می‌کند. طبق سیستم رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان QS دانشگاه در رشته داروسازی و دارو شناسی رتبه ۱۰۰-۵۱ جهان را بدست آورده است. رشته داروسازی دانشگاه بولونیا یک دوره بی‌نظیر و با کیفیت در میان دانشگاه‌های دنیا محسوب می‌شود. طول دوره تحصیل ۵ سال بوده و دانشجویان مجموعه متنوعی از دروس نظری، آزمایشگاهی، کلینیکی و تحقیقاتی را پشت سر می‌گذرانند. دانشگاه بولونیا دارای دوره داروسازی بین‌المللی برای افراد خارجی است. این دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و در سایت Rimini دانشگاه ارائه می‌گردد. از طرفی دوره داروسازی به زبان ایتالیایی نیز وجود دارد که در سایت بولونیا ارائه می‌شود. دانشجویان در طول دوره تحصیل فرصت‌های تحقیقاتی و پژوهشی زیادی در مراکز تحقیقاتی، کارخانجات داروسازی و آزمایشگاه‌های شیمی دارویی را پیدا خواهند کرد. بسیاری از دانشجویان از همان سال‌های تحصیل فرصت‌های کار و تحقیقات از سوی مراکز تحقیقاتی دریافت می‌نمایند. دوره داروسازی دانشگاه جزو یکصد دوره برتر داروسازی در جهان بوده و این به معنی اعتبار و ارزش بالای مدارک صادره دانشکده داروسازی است. دانشگاه بولونیا جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران است، از این رو مدارک صادره دانشکده داروسازی از جمله رشته دکتری داروسازی کاملا در ایران دارای اعتبار بوده و مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد.
با توجه به برگزاری دوره به زبان انگلیسی، دانشجویان با علم جهانی و بروز این رشته آشنا شده و پس از اتمام دوره تحصیل می‌توانند در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی مشغول به تحصیل شوند. از طرفی با توجه به اعتبار مدارک صادره دانشگاه در ایران، امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران نیز وجود دارد. دانشجویان فارغ‌التحصیل پس از اتمام دوره تحصیل می‌توانند وارد بازار کار ایران شوند. دانشکده داروسازی دانشگاه بولونیا علاوه بر رشته داروسازی سایر رشته‌های مرتبط با این حوزه مانند کارشناسی علوم دارویی کاربردی، کارشناسی‌ارشد بیوانفوماتیک، کارشناسی بیوتکنولوژی، دوره دکتری حرفه‌ای تکنولوژي‌های داروسازی و شیمی، کارشناسی ژنومیک، کارشناسی‌ارشد بیولوژی سلامت، کارشناسی‌ارشد بیولوژی سلولی و مولکولی و کارشناسی‌ارشد بیوتکنولوژی داروسازی نیز تدریس و ارائه می‌شود.

تحصیل رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشگاه بولونیا ایتالیا مجموعه رشته‌های وابسته به علوم پزشکی را تدریس و ارائه می‌کند. از گرایش‌ها و رشته‌های ارائه شده در دانشکده پزشکی بولونیا می‌توان به دوره کارشناسی تکنیک‌های آزمایشگاهی بیومدیکال، کارشناسی بهداشت دندان، کارشناسی تکنیک‌های رادیوتراپی و تصویر برداری، کارشناسی‌ارشد بهداشت حرفه‌ای، کارشناسی‌ارشد بیوتکنولوژی پزشکی، کارشناسی تکنیک‌های نورو فیزیوتراپی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد پرستاری، کارشناسی فیزیوتراپی، کارشناسی تکنیک‌های اورتوپدی، کارشناسی آموزش حرفه‌ای و کارشناسی گفتار درمانی اشاره نمود. این گرایش‌ها و دوره‌ها در دانشکده پزشکی دانشگاه بولونیا تدریس و ارائه می‌شوند. با توجه به اینکه دانشگاه جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران است لذا دانشجویان ایرانی پس از اتمام دوره تحصیل خود می‌توانند وارد بازار کار ایران شوند.
دانشگاه بولونیا در رشته‌های پیراپزشکی جزو یکصد دانشگاه برتر جهان قرار دارد. بدین ترتیب مدارک صادره در رشته‌های پیراپزشکی در ایران و کلیه کشورهای دنیا مورد تایید قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه سیستم آموزشی دانشگاه‌های ایتالیا هماهنگ با سیستم آموزشی اتحادیه اروپا است لذا کلیه دروس و مدارک صادره مورد تایید اتحادیه اروپا است. دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل می‌توانند وارد بازار کار سایر کشورهای اروپایی شده و یا برای ادامه تحصیل در دانشگاه بولونیا و سایر دانشگاه‌های اروپایی اقدام نمایند.

تحصیل مهندسی در دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشگاه بولونیا ایتالیا علاوه بر رشته‌های علوم پزشکی، رشته‌های فنی مهندسی را نیز ارائه می‌نماید. کیفیت دوره‌های مهندسی برگزار شده در حد استانداردهای جهانی بوده و جزو رتبه‌های برتر جهان محسوب می‌شوند. به عنوان مثال رشته مهندسی شیمی دانشگاه طبق سیستم رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان QS رتبه ۱۰۰-۵۱ جهان، مهندسی برق و الکترونیک رتبه ۱۰۰-۵۱، تکنولوژی و مهندسی رتبه ۱۰۰ جهانی را بدست آورده است.
در دانشگاه بولونیا دانشکده معماری و مهندسی در یکدیگر ادغام شده‌اند لذا دانشکده دارای دپارتمان‌های زیادی است. در مجموع حدود ۴۳ دوره کارشناسی و کارشناسی‌ارشد در دانشکده معماری و مهندسی دانشگاه برگزار می‌شود. از جمله دوره‌های آموزشی دانشگاه می‌توان به دوره کارشناسی‌ارشد مهندسی الکترونیک اتومبیل (دوره بین‌المللی به زبان انگلیسی و در سایت بولونیا)، کارشناسی‌ارشد مهندسی اتومبیل (دوره بین‌المللی به زبان انگلیسی و در سایت بولونیا)، کارشناسی‌ارشد طراحی پیشرفته، کارشناسی‌ارشد مهندسی هوا فضا (دوره بین‌المللی به زبان انگلیسی و در سایت فورلی)، کارشناسی مهندسی هوا فضا، کارشناسی‌ارشد پیوسته معماری، کارشناسی‌ارشد پیوسته مهندسی ساختمان و معماری، کارشناسی‌ارشد هوش مصنوعی (دوره بین‌المللی به زبان انگلیسی و در سایت اصلی دانشگاه بولونیا)، کارشناسی‌ارشد مهندسی اتوماسیون (دوره به زبان انگلیسی و در سایت بولونیا)، کارشناسی مهندسی اتوماسیون (دوره بین‌المللی به زبان ایتالیایی و در سایت بولونیا)، کارشناسی مهندسی بیومدیکال، کارشناسی‌ارشد مهندسی بیومدیکال، کارشناسی مهندسی ساختمان، کارشناسی مهندسی بیوشیمی و شیمی، کارشناسی‌ارشد مهندسی شیمی و فرآیند (دوره بین‌المللی به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی و در سایت بولونیا)، کارشناسی مهندسی عمران، کارشناسی‌ارشد مهندسی عمران، کارشناسی‌ارشد مهندسی عمران (دوره بین‌المللی به زبان انگلیسی و در سایت بولونیا)، کارشناسی مهندسی کامپیوتر، کارشناسی‌ارشد مهندسی کامپیوتر، کارشناسی‌ارشد مهندسی و علوم کامپیوتر، کارشناسی مهندسی و علوم کامپیوتر، کارشناسی‌ارشد مهندسی انرژي الکتریکی (دوره بین‌الملل به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی و در سایت اصلی دانشگاه بولونیا)، کارشناسی مهندسی انرژي الکتریکی، کارشناسی‌ارشد مهندسی الکترونیک (دوره بین‌المللی به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی و در سایت بولونیا)، کارشناسی مهندسی مخابرات و الکترونیک، کارشناسی‌ارشد مهندسی مخابرات و الکترونیک گرایش انرژی، کارشناسی مهندسی الکترونیک در انرژی و اطلاعات، کارشناسی مهندسی انرژی، کارشناسی‌ارشد مهندسی انرژی، کارشناسی مدیریت مهندسی، کارشناسی مدیریت مهندسی، کارشناسی‌ارشد مهندسی سیستم‌ها و فرآیند ساختمان (دوره بین‌المللی به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی و در سایت راونا دانشگاه بولونیا)، کارشناسی‌ارشد مهندسی محیط زیست (دوره بین‌المللی به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی و در سایت بولونیا)، کارشناسی مهندسی محیط زیست، کارشناسی طراحی صنعتی، کارشناسی مهندسی مکانیک، کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک، کارشناسی مهندسی مکاترونیک، کارشناسی‌ارشد مهندسی دریایی (دوره بین‌الملل به زبان انگلیسی و در سایت راونا) و کارشناسی‌ارشد مهندسی مخابرات (دوره بین‌المللی در سایت اصلی دانشگاه بولونیا و به زبان انگلیسی) اشاره نمود
دانشگاه بولونیا جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران بوده، لذا کلیه مدارک صادره دانشگاه در ایران بطور کامل مورد ارزشیابی و تایید قرار می‌گیرد. دانشجویان ایرانی پس از اتمام دوره تحصیل می‌توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران اقدام نموده و یا برای دانشگاه‌های تراز اول اروپایی و آمریکایی اقدام نمایند. از طرفی امکان ورود به بازار کار اتحادیه اروپا با توجه به اعتبار مدارک مهندسی دانشگاه بولونیا وجود دارد. رشته‌های فنی مهندسی دانشگاه جزو دوره‌های برتر مهندسی در دنیا محسوب می‌شوند و کیفیت دوره‌ها جزو یکصد دانشگاه برتر جهان است لذا فرصت‌های شغلی و تحصیلی خوبی برای فارغ‌التحصیلان در اروپا و آمریکا وجود دارد.

تحصیل سایر رشته‌ها در دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشگاه بولونیا ایتالیا یک دانشگاه جامع به شمار می‌آید، لذا رشته‌ها و گرایش‌های مختلفی در تمام مقاطع تحصیلی در آن تدریس می‌شود. برخی رشته‌ها به زبان ایتالیایی و برخی به هر دو زبان ارائه می‌شود. دانشگاه علاوه بر اینکه همواره جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبه‌بندی شده است، دارای رتبه‌های برتر جهانی در موضوعات مختلف است. به عنوان مثال:
در رشته تاریخ باستان و کلاسیک رتبه ۲۵ جهان
رشته زبان‌های مدرن رتبه ۴۶
رشته‌های کشاورزی و جنگلداری رتبه ۴۸
رشته‌های هنر و علوم انسانی رتبه ۵۴ جهان
رشته باستان شناسی رده ۱۰۰-۵۱ دانشگاه‌های برتر جهان
رشته‌های علوم اجتماعی و مدیریت دانشگاه بولونیا رتبه ۷۳
نظریه شناسی و مطالعه مذاهب رتبه ۱۰۰-۵۱ دانشگاه‌های برتر جهان
جامعه شناسی رتبه ۱۰۰-۵۱ دانشگاه‌های برتر جهان
مردم شناسی رتبه ۱۰۰-۵۱ جهانی
حقوق و علوم قضایی رتبه ۱۰۰-۵۱ جهانی
رشته‌های اقتصاد و اقتصاد سنجی رتبه ۱۰۰-۵۱ جهانی
گرایش‌های علوم سیاسی دانشگاه بولونیا رتبه ۱۰۰-۵۱ جهان
رشته تاریخ رتبه ۱۰۰-۵۱ جهان، رشته فیزیک و نجوم رتبه ۱۰۰-۵۱ جهان
آمار و تحقیق در عملیات رتبه ۱۰۰-۵۱ جهانی
رشته شیمی رتبه ۱۰۰-۵۱
سیستم‌های اطلاعاتی و علوم کامپیوتر رتبه ۱۰۰-۵۱
پزشکی و علوم حیاتی رتبه ۹۶
علوم طبیعی رتبه ۹۵
مالی و حسابداری رتبه ۱۵۰-۱۰۱
زبان‌شناسی رتبه ۱۵۰-۱۰۱
فلسفه و منطق رتبه ۱۵۰-۱۰۱
گرایش‌های مطالعات محیط زیست رتبه ۱۵۰-۱۰۱
مطالعات رسانه و ارتباطات رتبه ۱۵۰-۱۰۱
گرایش‌های مدیریت و کسب و کار رتبه ۱۵۰-۱۰۱
گرایش‌های علوم دریایی و زمینی رتبه ۱۵۰-۱۰۱
روان‌شناسی رتبه ۱۵۰-۱۰۱
معماری رتبه ۱۵۰-۱۰۱ جهانی را دارد.

همانطور که مشاهده می‌شود دانشگاه بولونیا ایتالیا علاوه بر رتبه کلی، در رشته‌ها و موضوعات مختلف نیز همواره جزو برترین دانشگاه‌های جهان و عمدتا بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

لیست دانشکده‌های دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشکده علوم غذا و کشاورزی
دانشکده معماری
دانشکده زیست شناسی
زمین شناسی و محیط زیست
دانشکده علوم بیومدیکال
دانشکده شیمی
دانشکده مهندسی مواد
شیمی، عمران و محیط زیست
دانشکده مطالعات ایتالیایی و فیلولوژی کلاسیک
دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر
دانشکده میراث فرهنگی
دانشکده اقتصاد
دانشکده آموزش
دانشکده مهندسی اطلاعات
برق و الکترونیک
دانشکده مطالعات کیفیت زندگی
دانشکده تاریخ و فرهنگ
دانشکده شیمی صنعتی
دانشکده مهندسی صنایع
دانشکده مترجمی
دانشکده مطالعات قضایی
دانشکده مدیریت
دانشکده ریاضیات
دانشکده علوم جراحی و پزشکی
دانشکده زبان‌های مدرن
ادبیات و فرهنگ
دانشکده داروسازی و بیوتکنولوژی
دانشکده فلسفه و مطالعات ارتباطات
دانشکده فیزیک و نجوم
دانشکده علوم اجتماعی و سیاسی
دانشکده روان‌شناسی
دانشکده حقوق کسب و کار و جامعه شناسی
دانشکده علوم آماری
دانشکده هنر
دانشکده دامپزشکی و دانشکده پزشکی
دانشگاه بولونیا ایتالیا دارای تعداد پنج مدرسه شامل مدرسه میراث فرهنگی، هنر و علوم انسانی، مدرسه اقتصاد و مدیریت، مدرسه مهندسی، مدرسه پزشکی و مدرسه علوم است.
از طرفی دانشگاه بولونیا دارای تعداد پنج سایت مختلف است که دوره‌ها و رشته‌های مختلف در آن‌ها برگزار می‌شود. در ادامه به معرفی و بررسی دوره‌های آموزشی برگزار شده در هر سایت می‌پردازیم.

سایت سسنا دانشگاه بولونیا ایتالیا
در این سایت رشته‌های مختلفی همانند مهندسی و معماری، دامپزشکی، روان‌شناسی، علوم پایه و علوم غذا و کشاورزی تدریس و ارائه می‌شوند. در سایت Cesena دوره‌های مختلف آموزشی برگزار می‌شود. دوره کارشناسی‌ارشد تکنولوژی و علوم غذا، دوره کارشناسی تکنولوژی غذا، دوره معماری پیوسته، دوره کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی بیومدیکال، دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی و علوم کامپیوتر، دوره کارشناسی‌ارشد مهندسی ارتباطات و الکترونیک برای انرژی، دوره کارشناسی مهندسی الکترونیک در انرژی و ارتباطات، کارشناسی‌ارشد روان‌شناسی بالینی، دوره کارشناسی‌ارشد روان‌شناسی تشخیصی کاربردی، دوره کارشناسی‌ارشد علوم اعصاب و روان‌شناختی توانبخشی، کارشناسی تکنیک‌ها و علوم روان‌شناختی، کارشناسی‌ارشد روان‌شناسی مدرسه و ارتباطات، کارشناسی ارشد روان‌شناسی سازمان، کارمندان و کار، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی و علوم کامپیوتر و دوره کارشناسی آبزی پروری و بهداشت تولید ماهی جزو دوره‌های آموزشی سایت Cesena دانشگاه بولونیا ایتالیا محسوب می‌شوند.

سایت Forli دانشگاه بولونیا ایتالیا ت سسنا دانشگاه بولونیا ایتالیا
در این سایت تعداد ۱۸ دوره آموزشی مشتمل بر کارشناسی اقتصاد کسب و کار، کارشناسی‌ارشد اقتصاد و بازرگانی، کارشناسی‌ارشد مدیریت و اقتصاد، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی هوا فضا، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک، کارشناسی ارتباط بین فرهنگی و زبانی، کارشناسی‌ارشد کارآفرینی، کارشناسی‌ارشد مترجمی، کارشناسی‌ارشد بازارها و سیاست‌های بین‌المللی، کارشناسی ارشد تحقیقات میان رشته‌ای و مطالعات اروپای شرقی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد امور دیپلماتیک و روابط بین‌المللی، کارشناسی‌ارشد رسانه‌های جمعی و سیاست، کارشناسی جامعه شناسی و کارشناسی‌ارشد امنیت و بررسی جرم شناسی تدریس می‌شوند.
دانشگاه بولونیا ایتالیا تعداد ۲۲۱ دوره آموزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می‌کند. از این تعداد ۹۱ دوره کارشناسی، ۱۱۷ دوره کارشناسی‌ارشد و ۱۳ دوره کارشناسی‌ارشد پیوسته در سایت‌های مختلف دانشگاه برگزار می‌شود. سایت اصلی بولونیا ۱۵۱ دوره، سایت Cesena ۱۷ دوره، سایت Forli ۱۸ دوره، سایت Ravenna ۱۷ دوره و سایت Rimini ۱۸ دوره آموزشی ارائه می‌دهد. از تعداد ۲۲۱ دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه بولونیا ایتالیا، تعداد ۱۸۱ دوره به زبان ایتالیایی و ۶۲ دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. برخی دوره‌ها به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می‌شود. تعداد ۷۸ دوره بین‌المللی مختص دانشجویان بین‌المللی ارائه شده که از این تعداد ۶۲ دوره به زبان انگلیسی و مابقی به زبان ایتالیایی است‌. از این‌رو دانشجویان بین‌المللی دانشگاه بولونیا علاوه بر دوره‌های زبان انگلیسی امکان شرکت در دوره‌های به زبان ایتالیایی را نیز خواهند داشت.
در خصوص دوره‌های دکترا برگزار شده در دانشگاه بولونیا، تعداد ۴۸ دوره PHD در دانشگاه برگزار می‌شود. تمام دوره‌های به زبان انگلیسی برگزار و برخی به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس می‌شوند. از این‌رو دانشجویان بین‌المللی امکان تحصیل در دوره‌های دکتری دانشگاه بولونیا به زبان انگلیسی را خواهند داشت. موضوعاتی همانند کشاورزی، محیط زیست، علوم غذا و تکنولوژی، معماری و طراحی، اختر فیزیک، مهندسی اتومبیل، علوم بیومدیکال، مهندسی سیستم و الکتریکی و بیومدیکال، علوم داروسازی، داروشناسی و بیوتکنولوژی، علوم نفرو کاردیو، بیولوژی سلولی و مولکولی، شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد و عمران، علوم محاسباتی، اقتصاد، مهندسی برق و الکترونیک و مخابرات، قوانین اروپا، آینده زمین و تغییرات آب و هوایی، باستان شناسی، تکنولوژی و علوم حقوق، مطالعات قضایی، مدیریت، ریاضیات، فرهنگ فیلولوژی، علوم مهندسی مکانیک، فرهنگ و ادبیات زبان‌های مدرن، علوم نانو برای پزشکی و محیط زیست، علوم آموزشی، علوم فلسفه، فیزیک، علوم اجتماعی و سیاسی، علوم آماری، روان‌شناسی، علوم جراحی، هنرهای رسانه، مترجمی و علوم دامپزشکی جزو گرایش‌هایی است که در مقطع دکترا در دانشگاه بولونیا تدریس و ارائه می‌شوند.
علاوه بر دوره‌های آکادمیک فوق، دانشگاه بولونیا ایتالیا تعداد ۸۹ دوره حرفه‌ای و کاربردی در موضوعات مختلف برای دانشجویان برگزار می‌کند. این دوره‌های کاربردی در زمینه‌های مختلف دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می‌نماید. این دوره‌ها در رشته‌های مختلف اعم از گروه علوم پزشکی، فنی مهندسی، کشاورزی، علوم پایه و غیره بوده و کاربرد زیادی در آشنایی و آماده ساختن افراد برای بازار کار دارند.

شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشگاه بولونیا دارای کمک هزینه و بورسیه‌های مختلفی برای دانشجویان است. دانشجویان سال اول و مقاطع بالاتر در صورت داشتن یک رزومه علمی مناسب و شرایط لازم می‌توانند از تخفیف‌های شهریه استفاده نمایند. این تخفیفات تا سقف ۲۳.۰۰۰ یورو برای دانشجویان اعمال می‌شود. از طرفی دانشجویان می‌توانند درخواست کمک هزینه و بورسیه به موسسات خصوصی مختلفی ارسال نمایند. کمک هزینه‌های دانشگاه بولونیا شامل اقامت رایگان در خوابگاه، تخفیف شهریه و واریز مبالغی بطور ماهیانه به حساب دانشجو می‌شود. از طرفی تخفیف در استفاده از امکاناتی مانند سینما، تئاتر، موزه، مراکز درمانی، بیمه‌های درمانی و سایر خدمات عمومی وجود دارد. شهر بولونیا یکی از ارزان‌ترین شهرها در ایتالیا محسوب می‌شود لذا هزینه‌های زندگی در آن پائین است. دانشجویان برای استفاده از انواع بورسیه و کمک هزینه هنگام درخواست پذیرش می‌توانند فرم‌های درخواست بورسیه خود را نیز از طریق سایت دانشگاه بولونیا تکمیل و ارسال نمایند. در صورت بررسی و تایید از طرف کمیته بورسیه، مبالغ تخفیف در شهریه و خوابگاه دانشجویان منظور می‌شود. انواع جوایز پژوهشی و تحقیقاتی برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود از این‌رو دانشجویان علاوه بر تحقیقات می‌توانند از جوایز و پاداش‌های نقدی نیز برخوردار شوند.
انواع قراردادهای کار پاره‌وقت توسط امور دانشجویی دانشگاه بولونیا برای متقاضیان منعقد شده و امکان کار دانشجویی تا سقف ۲۰ ساعت در هفته را فراهم می‌سازد. در بسیاری موارد بورسیه کامل شامل معافیت از پرداخت شهریه برای دانشجویان بین‌المللی تایید و اجرا می‌شود. نوع دیگری از بورسیه دانشگاه بولونیا وجود دارد که به معنی بورسیه دانشجویان جدید‌الورود است. در این نوع بورسیه به متقاضیانی که دارای مدارک دیپلم و دبیرستان عالی هستند به تعداد ۱۰۰ نفر بورسیه ورودی تعلق می‌گیرد به معنی معافیت از پرداخت شهریه است.

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشجویان کارشناسی‌ارشد که تصمیم به درخواست پذیرش و تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه بولونیا را دارند می‌توانند مراحل ذیل را طی نموده تا پس از اخذ پذیرش دانشگاه موفق به تحصیل در این مقطع شوند. متقاضیان باید فرم درخواست آنلاین پذیرش را تکمیل و به همراه سایر مدارک مورد نیاز برای دانشگاه ارسال نمایند. معمولا تا تاریخ ۱۵ ماه می هر سال متقاضیان فرصت ارسال مدارک و درخواست پذیرش برای ماه سپتامبر را دارند. در سایت دانشگاه بولونیا قسمتی بنام Student Online وجود دارد که متقاضیان باید ابتدا از طریق این منو اقدام به ورود اطلاعات خود و درخواست پذیرش نمایند. ابتدا گزینه تحصیل در مقطع دکتری و امتحان ورودی یا بررسی مدارک را کلیک کرده و مقطع مورد نیاز را انتخاب می‌کنید. فرم درخواست پذیرش آنلاین را تکمیل و مدارک مورد نیاز که در سایت ذکر شده را به همراه فرم برای دانشگاه بولونیا و از طریق آنلاین ارسال می‌نمایید. در این مرحله نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای نیست. دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکتری می‌توانند از بورسیه و کمک هزینه تحصیلی که توسط موسسات خارجی تامین می‌شود استفاده کنند. همچنین امکان برخورداری از خوابگاه رایگان برای دانشجویان وجود دارد.
متقاضیان تحصیل در دانشگاه بولونیا ایتالیا با توجه به لیست رشته‌ها‌ی اعلام شده از طرف دانشگاه و نیازمندی‌های هر رشته ابتدا نسبت به تکمیل فرم و ارسال مدارک صادره می‌نمایند. پس از بررسی مدارک و در صورت تایید از سوی کمیته پذیرش دانشجویان بین‌المللی، از طریق ایمیل نامه پذیرش به متقاضیان ارسال می‌گردد. پس از این متقاضی با در دست داشتن نامه پذیرش و تهیه و تکمیل سایر مدارک مورد نیاز از جمله پاسپورت، نامه تمکن مالی، مدارک دبیرستان و دپیلم برای متقاضیان دوره لیسانس و مدارک و ریز نمرات دوره کارشناسی برای متقاضیان دوره کارشناسی‌ارشد، به سفارت مراجعه می‌نمایند. پس از تحویل مدارک به سفارت و مصاحبه توسط مامور صدور ویزا مستقر در سفارت، پس از مدت زمان معمولا دو هفته، جواب ویزا اعلام می‌شود. در صورت صدور ویزای تحصیلی برای متقاضی، وی باید در موعد مقرر اعلام شده از سوی دانشگاه بولونیا در محل دفتر امور دانشجویان بین‌المللی حضور یافته و مراحل ثبت‌نام نهایی را انجام دهد. پس از تکمیل ثبت‌نام، متقاضی برای پرداخت شهریه، ثبت‌نام بیمه درمانی، خوابگاه و سایر موارد معرفی می‌شود. در دوره‌های بین‌المللی که به زبان انگلیسی تدریس و ارائه می‌شوند، ارائه مدرک زبان انگلیسی به میزان حداقل ۶ مورد نیاز است. در خصوص دوره‌های برگزار شده به زبان ایتالیایی، مدرک تسلط به زبان ایتالیایی مورد نیاز است. نکته قابل توجه این است که کلیه مدارک متقاضیان باید به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی ترجمه رسمی و سپس به دانشگاه بولونیا ارائه گردد.
معمولا ویزای تحصیلی دانشجویان به مدت یکسال صادر شده که پس از اتمام قابل تمدید برای یک سال دیگر است. این وضعیت تا اتمام مدت تحصیل دانشجو ادامه دارد. پس از آن در صورت یافتن شغل، دانشجویان می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. از آنجا که ایتالیا جزو کشورهای اتحادیه اروپا است لذا ویزای صادره در آن ویزای شنگن بوده و دانشجویان امکان تردد در محدوده اتحادیه اروپا را خواهند داشت.

امکانات ورزشی، تفریحی و آموزشی موجود در دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشگاه بولونیا دارای چندین کتابخانه بزرگ و مجهز است. کتابخانه دانشگاه دارای مجموعه بزرگی از کتاب‌های مدرن، آنتیک و قدیمی بوده و دارای امکانات تحقیقاتی علمی، پژوهشی و تاریخی مجهزی برای دانشجویان است.
دانشگاه بولونیا ایتالیا دارای مرکز بهداشت مجهز و مدرن برای دانشجویان بوده و خدمات ویژه به دانشجویان ارائه می‌کند. خدمات ویژه پزشکی، دندانپزشکی تحت بیمه‌های درمانی به دانشجویان ارائه می‌شود. دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا طبق سیستم‌های بیمه درمانی متفاوت می‌توانند از خدمات درمانی در ایتالیا استفاده نمایند. علاوه بر این دانشگاه بولونیا دارای یک مرکز خدمات پشتیبانی روان‌شناسی است. از طرفی بیمه دانشجویان الزامی بوده و تمام دانشجویان باید آنرا تهیه کنند.
دانشگاه بولونیا بیش از ۶۰۰۰ استاد، محقق، مربی، پژوهشگر و دانشجوی دکترا دارد که فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی انجام می‌دهند. هدف از کارهای پژوهشی دانشگاه کمک به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است. کلیه دپارتمان‌ها، مراکز میان دپارتمانی و تجهیزات و ادوات هنری در سایت‌های بولونیا، سسنا، فورلی، راونا و ریمینی دارای یک ساختار مناسب و مجهز برای فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی هستند. این مراکز فرصت فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی صنایع مختلف با دانشگاه بولونیا را فراهم می‌آورد. علاوه بر این دانشگاه سال‌هاست که به عنوان محلی برای راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌های استارت‌آپی است.
دانشگاه بولونیا دارای امکانات متعددی برای فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی است. این امکانات در دپارتمان‌های مختلف، مراکز میان دپارتمانی و مراکز تحقیقات صنعتی دیده می‌شود. مرکز AlmaCube محلی برای پرورش و آماده‌سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار است. به علاوه تیم‌های حمایت از تحقیقات متعددی در تمام دانشکده‌های دانشگاه وجود دارند که وظیفه حمایت و اجرای پروژه‌ها و ایده‌های تحقیقاتی دانشجویان را بر عهده دارند. این تیم‌ها ضمن ارزیابی پروژه‌های دانشجویان، به عنوان پلی برای ارتباط مراکز تحقیقاتی، سرمایه‌گذاران، صنایع و آزمایشگاه‌ها با دانشگاه بولونیا عمل نموده و دانشجویان می‌توانند از طریق آن‌ها به تحقیقات و اجرای کارهای پژوهشی بپردازند.
دانشگاه بولونیا ایتالیا دارای شبکه گسترده‌ای از امکانات، آزمایشگاه‌ها و سرویس‌های خدماتی برای کارهای تحقیقاتی، پژوهشی و فعالیت‌های فرهنگی است. کتابخانه‌های دانشگاه دارای مجموعه بزرگی از کتاب‌ها و مقالات پژوهشی است. کتابخانه دیجیتال آلما دارای مقالات و پژوهش‌های متعددی است که برای انجام کارهای پژوهشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کتابخانه دارای اتاق‌های مطالعه متعددی است که دانشجویان می‌توانند در آن به مطالعه و پژوهش بپردازند. سایت بولونیا، سسنا، فورلی، راونا و ریمینی هر کدام بطور مجزا دارای اتاق‌های مطالعه مجهز و استاندارد برای دانشجویان است. موزه‌های هنر، تاریخ و علوم زیادی در دانشگاه وجود داشته که منابع خوبی برای دانشجویان مربوطه به شمار می‌روند.
دانشگاه بولونیا ایتالیا دارای تعدادی مدرسه حرفه‌ای در زمینه میراث فرهنگی، پزشکی، روان‌شناسی، دامپزشکی، بهداشت و حقوق است. در مدرسه پزشکی دانشگاه حدود ۴۸ دوره تخصصی پزشکی تدریس و ارائه می‌شود. علاوه بر این تعداد ۱۰ دوره مختلف غیر پزشکی در مدارس روان‌شناسی، حقوق، میراث فرهنگی و علوم دامپزشکی برگزار می‌‌شود.

شرایط خوابگاه و هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه بولونیا ایتالیا
شرایط خواب در مورد شهریه تحصیل در دانشگاه بولونیا ایتالیا، دانشجویان سال اول و دانشجویانی که دارای توانایی‌های علمی لازم باشند تا مبلغ ۲۳.۰۰۰ یورو از پرداخت شهریه معاف هستند. دانشجویان باید طبق زمان‌بندی دانشگاه نسبت به پرداخت شهریه از روش‌های مختلفی همانند پرداخت از کارت اعتباری، پرداخت از طریق بانک و یا پرداخت اینترنتی انجام دهند. در دانشگاه بولونیا امکان پرداخت شهریه برای دانشجویان به صورت یک‌جا و قسطی نیز وجود دارد. در پرداخت اقساطی معمولا امکان پرداخت شهریه تا سه قسط وجود دارد. برای ترم‌های زمستان آخرین مهلت پرداخت شهریه و یا قسط اول تا ماه سپتامبر و برای ترم‌های بهار تا ماه فوریه خواهد بود. شهریه رشته‌ها و گرایش‌های مختلف دانشگاه بولونیا بسته به نوع رشته، مقطع تحصیلی و نوع تحصیل که پاره‌وقت و یا تمام‌وقت باشد متغیر است. معمولا برای دوره‌های مقطع کارشناسی شهریه مابین ۱۲۰۰ تا ۲۱۰۰ یورو سالیانه، مقطع کارشناسی‌ارشد از ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو خواهد بود. دوره‌های دکترا معمولا شامل تخفیف‌های ویژه، بورسیه و کمک هزیته تحصیلی می‌گردند. در این مقطع انواع کمک‌های مالی به دانشجویان صورت گرفته و در اغلب موارد دانشجو هزینه‌ای برای تحصیل پرداخت نمی‌کند.
(متوسط شهریه سالانه دانشگاه بولونیا 2100 یورو می‌باشد).
دانشگاه بولونیا دارای مجتمع‌های خوابگاهی متعددی در سایت اصلی بولونیا، سسنا، فورلی، راونا و ریمینی است. دانشجویان برای اسکان در خوابگاه باید درخواست خود را هنگام ثبت‌نام قطعی در دانشگاه ارائه کنند. انواع خدمات تفریحی و رفاهی مانند اینترنت پر سرعت، اتاق مطالعه، رستوران، سالن ورزشی، کتابخانه و اتاق‌های مجهز به سرویس‌های بهداشتی، حمام، میز و صندلی، تلویزیون و یخچال برای دانشجویان در دسترس است. اغلب خوابگاه‌ها در محوطه دانشگاه بوده لذا فاصله کمی میان خوابگاه و دانشگاه برای تردد وجود دارد. شهر بولونیا دارای سیستم‌های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و قطار شهری است. از طرفی امکان استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی با تخفیف برای دانشجویان دانشگاه بولونیا فراهم است.

سایت‌ها و دفاتر بین‌المللی دانشگاه بولونیا ایتالیا گاه و هزینه‌های تحصیلی در دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشگاه بولونیا ایتالیا دارای تعداد پنج سایت مختلف در داخل و خارج ایتالیا و تعدادی شعبه بین‌المللی است. در هر کدام از سایت‌های دانشگاه تعدادی از رشته‌ها و گرایش‌های مختلف تدریس و ارائه می‌گردد. سایت Forli دانشگاه در مجموع تعداد ۱۸ دوره مختلف در موضوعاتی مانند اقتصاد و مدیریت، مهندسی و معماری، زبان و ادبیات و مترجمی، علوم سیاسی و جامعه شناسی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌کند. در سایت Cesena دانشگاه بولونیا تعداد ۱۷ برنامه آموزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌هایی شامل اقتصاد و مدیریت، زبان و ادبیات و مترجمی، علوم سیاسی و جامعه شناسی ارائه می‌شود. سایت بوینوس آیرس آرژانتین شعبه بین‌المللی دانشگاه به شمار می‌رود. سایت آرژانتین قدیمی‌ترین دانشگاه جهان جهت تربیت مدیران حرفه‌ای و تراز اول برای موسسات، شرکت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی ایجاد گردید. همچنین این سایت به منظور پل ارتباطی میان اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین است. دانشگاه بولونیا دارای دفاتر منطقه‌ای در نیویورک، بروکسل و شانگهای است که نقش مهمی در ارتباطات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی میان ایتالیا، اتحادیه اروپا و قاره‌های آمریکا و آسیا باز می‌کند.

مدارس تابستانی و زمستانی دانشگاه بولونیا
مدارس تابستانی و زمس مدارس زمستانی و تابستانی دانشگاه بولونیا طیف وسیعی از موضوعات و رشته‌های مختلف را تدریس و ارائه می‌نمایند. حدود ۲۷ دوره آموزشی برای مدارس زمستانی و تابستانی عرضه می‌شود که در سال‌های مختلف ممکن است تغییراتی در آن‌ها به وجود آید. دوره‌هایی همانند فرآیند سه بعدی سازی در باستان‌شناسی، دوره مهندسی مواد و فرآیند، استراتژی شیمیایی در داروسازی، تجریه و تحلیل مشتریان و بازاریابی غذا، مدیریت تکنولوژی در بیوتکنولوژی داروسازی و پزشکی، فیزیک انرژی، فرآیند حسگرهای فیزیکی، فرهنگ و زبان ایتالیایی و بسیاری دوره‌های دیگر در سایت‌های مختلف دانشگاه بولونیا برگزار می‌شود. اغلب دوره‌ها به زبان انگلیسی و برخی به هر دو زبان ارائه می‌شود، لذا دانشجویان بین‌المللی امکان حضور و شرکت در این دوره‌ها را خواهند داشت. این برنامه‌ها در پنج سایت دانشگاه برگزار شده و در ترم‌های تابستانی و زمستانی اجرا می‌شوند.

 

ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادرس : تهران  -  جردن  -  خیابان مهیار  - ‍‍ پلاک۲
دفتر:
021-22-65-78-61
021-22-65-42-27
همراه:
0912-95-97-98-1
0912-95-97-98-2
پست الکترونیک :
parsruss@yandex.com
parsruss@gmail.com