دانشگاه اراسموس روتردام


دانشگاه اراسموس روتردام در هلند
یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های اروپا دانشگاه اراسموس روتردام در هلند می باشد که یکی از بهترین دانشگاه های دولتی کشور هلند محسوب می شود. دانشگاه اراسموس روتردام سطح بسیار بالایی در فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی دارد و دانشجویان و متقاضیان بین المللی زیادی برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می کنند. دانشگاه اراسموس روتردام در هلند در شهر دونتسک و روتردام واقع شده است و دارای امکانات بی شماری می باشد.

به طور کلی تحصیل در کشور هلند شرایط بسیار مطلوبی دارد؛ زیرا سیستم آموزشی این کشور از بالا ترین سطح و کیفیت برخوردار می باشد و دانشجویان می توانند از برنامه های تحصیلی مختلف در دانشگاه های معتبر کشور هلند بهره مند شوند. در این نوشتار، کارشناسان موسسه پارس روس قصد دارند تا هموطنان عزیز را از شرایط و دوره های تحصیل در دانشگاه اراسموس روتردام در هلند به صورت کامل آگاه سازند.

درباره دانشگاه اراسموس روتردام در هلند
دانشگاه اراسموس روتردام در هلند در سال 1913 میلادی تاسیس شد و بیش از 29 هزار دانشجو و متقاضی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه پیشرفته با سازمان ها و موسساتی چون AMBA، EQUIS و AACSB همکاری می کند و لازم به ذکر است که بیش از 3 هزار نفر عضو هیئت علمی و کارمندان دانشگاه اراسموس روتردام در هلند می باشند. در دانشگاه اراسموس روتردام هلند دانشجویان و متقاضیان می توانند در دوره های تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل شوند و از امکانات این دانشگاه بهره مند شوند. دانشگاه بین المللی اراسموس روتردام با ارائه برنامه های تحصیلی بی نظیر و با کیفیت باعث شده است تا تعداد دانشجویان و متقاضیانی که هر ساله از کشور های خارجی اقدام به تحصیل در این دانشگاه می کنند به طور چشمگیری افزایش یابد.
با تحصیل در دانشگاه اراسموس روتردام هلند دانشجویان می توانند رویاهای خود را تبدیل به واقعیت کنند و با کسب مدرک در دوره های مختلف تحصیلی از این دانشگاه، موفق به یافتن ایده آل خوب با درآمد و حقوق عالی شوند. دانشگاه اراسموس روتدام به دلیل داشتن سطح بسیار بالا در فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی، رتبه های بالایی را در رتبه بندی های جهانی مختلف کسب کرده است.


رتبه دانشگاه اراسموس روتردام هلند در رتبه بندی های مختلف به صورت زیر می باشد:

آیتم رنکینگ
Word University Ranking 70
Academic Ranking Of World University 79
QS World University Ranking 179
Best Global University Ranking 71

شرایط تحصیل در دانشگاه اراسموس روتردام
دانشگاه اراسموس روتردام هلند طیف گسترده ای از رشته ها و برنامه های تحصیلی گوناگون در دوره های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی به دانشجویان و متقاضیان بین المللی ارائه می دهد. دانشجویان و متقاضیانی که به دنبال شرکت در برنامه های تحصیلی با کیفیت هستند می توانند اقدام به ورود به دانشگاه اراسموس روتردام هلند کنند. ورود به دانشگاه اراسموس نیاز به داشتن سابقه تحصیلی درخشان و همچنین مدرک زبان معتبر دارد. تحصیل در اکثر برنامه های تحصیلی دانشگاه اراسموس روتردام هلند به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد و دانشجویان می توانند با ارائه مدارک زبان تافل و آیلتس در برنامه ها و دوره های تحصیلی انگلیسی زبان شرکت کنند.
لازم به ذکر می باشد که اکثر برنامه های تحصیلی در دوره کارشناسی به زبان هلندی ارائه می شوند؛ اما برخی از برنامه های تحصیلی در این دوره به زبان انگلیسی نیز به دانشجویان و متقاضیان ارائه می شوند. دانشجویان و متقاضیانی که در دانشگاه اراسموس روتردام مشغول به تحصیل می شوند، می توانند در سخنرانی ها، کنفرانس ها و فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی شرکت کنند. دانشجویان قادرند قبل از شروع دوره های تحصیلی در دوره های افزایش مهارت های نوشتاری و سخنرانی شرکت کنند و برای شروع سال تحصیلی آماده شوند. همچنین شرکت در دوره های آموزشی زبان عربی نیز امکان پذیر می باشد و دانشجویان می توانند قبل از شروع دوره های تحصیلی مدرک این زبان را کسب کنند. در ادامه با امکانات دانشگاه اراسموس به صورت کامل آشنا خواهید شد.

امکانات دانشگاه اراسموس روتردام در هلند
دانشگاه اراسموس روتردام هلند دارای امکانات بسیار زیادی می باشد که تمامی دانشجویان می توانند از این امکانات بهره مند شوند. از بهترین خدمات دانشجویی می توان به روانشناسان دانشگاه، مشاوران دانشجویی، خدمات شغلی، مشاوران مطالعات درسی، تغییر کورس های تحصیلی، مشاوره محرمانه و یا سایر موارد اشاره کرد. دانشجویان می توانند علاوه بر موارد ذکر شده، از خدمات مسکن، کتابخانه، خدمات درمانی، امکانات ورزشی و باشگاه دانشجویی بهره مند شوند.
دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه اراسموس روتردام ساکن شوند. لازم به ذکر است که اگر به دنبا محل اقامت دانشجویی جهت تحصیل در این دانشگاه هستید، حتما 3 ماه قبل از شروع دوره های تحصیلی اقدام کنید. همچنین دانشگاه اراسموس روتردام به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا در صورت نیاز اقدام به اجاره خانه های شخصی با هزینه های بسیار کم کنند.
کتابخانه این دانشگاه شامل مجموعه ای از تمامی کتاب های درسی و آموزشی این دانشگاه و بیش از 1 میلیون جلد کتاب در زمینه های مختلف می باشد و دانشجویان می توانند از این کتابخانه بهره مند شوند.

 

سایر امکانات دانشگاه اراسموس روتردام در هلند
تمامی دانشجویان و متقاضیانی که در دانشگاه اراسموس روتردام مشغول به تحصیل می باشند می توانند از خدمات درمانی این دانشگاه بهره مند شوند و لازم به ذکر است که دانشگاه اراسموس روتردام تمامی امور درمانی، بهداشتی و امنیتی دانشجویان را بر عهده دارد.
دانشگاه اراسموس روتردام دارای امکانات با کیفیت در زمینه های مختلف ورزشی دارد. دانشجویان این دانشگاه می توانند از زمین های و سالن های ورزشی و همچنین استخر های شنا بهره مند شوند و در فعالیت های مختلف ورزشی شرکت کنند.
تمامی دانشجویان دانشگاه اراسموس روتردام قادرند تا در باشگاه دانشجویی این دانشگاه عضو شوند و در رویداد ها و فعالیت های مختلف دانشجویی شرکت کنند. فعالیت های دانشجویی معمولا در زمینه های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، درسی و موارد مشابه می باشد.

زمینه های تحصیل در دانشگاه اراسموس
دانشگاه اراسموس دارای 7 کالج می باشد و تحصیل در این کالج ها در 4 زمینه اصلی انجام می شود که به شرح زیر است:
سلامت: تحصیل در این زمینه در دپارتمان های دانشکده پزشکي و علوم بهداشتي، مرکز پزشکي، دانشکده سياست و مديريت بهداشت و درمان اراسموس انجام می شود. در بخش های ذکر شده، دانشجویان در زمینه های مختلف پزشکی، علوم بهداشتی و سلامت عمومی مشغول به تحصیل می شوند.

سرمایه: تحصیل در این زمینه در دپارتمان های دانشکده اقتصاد اراسموس و دانشکده مدیریت روتردام انجام می شود و دانشجویان می توانند در زمینه های مختلف کسب و کار و اقتصاد مشغول به تحصیل شوند.

حکومت: تحصیل در این زمینه در دپارتمان دانشکده حقوق اراسموس و دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری اراسموس انجام می شود و دانشجویان می توانند در زمینه های علوم رفتاری و حقوق مشغول به تحصیل شوند.

فرهنگ:تحصیل در این زمینه در دپارتمان های دانشکده تاریخ، فرهنگ و ارتباطات اراسموس، دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری اراسموس و دانشکده فلسفه اراسموس انجام می شود و دانشجویان می توانند در زمینه های تحصیلی تاریخ، فرهنگ، فلسفه، علوم رفتاری و موارد مشابه مشغول به تحصیل شوند. همچنین لازم به ذکر است که دانشگاه اراسموس شامل دپارتمان های تحقیقاتی زیر می گردد:
● انستیتوی تینبرگن
● انستیتوی اقتصاد سنجی
● پژوهشکده مدیریت اراسموس مدیریت
● TRAIL
● COEUR
● NIHES
● پزشکی مولکولی دانشکده تحصیلات تکمیلی
● MGC و دانشکده تحقیقاتی Helmholtz برای سیستم های خودمختار
شهریه تحصیل در دانشگاه اراسموس
هزینه تحصیل در دانشگاه اراسموس روتردام در دوره کارشناسی برای دانشجویانی بین المللی به صورت زیر می باشد:
کالج هرینه به یورو برای تحصیل برای دانشجویان بین المللی
ESE 9000
ESHCC 6100
ESHPM 6400
ESL 6400
RSM 9000
ESPHIL 6400
EUC 12000

هلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادرس : تهران  -  جردن  -  خیابان مهیار  - ‍‍ پلاک۲
دفتر:
021-22-65-78-61
021-22-65-42-27
همراه:
0912-95-97-98-1
0912-95-97-98-2
پست الکترونیک :
parsruss@yandex.com
parsruss@gmail.com