دبیرستانهای کانادا


تحصیل در دبیرستان‌های کانادا
آموزش و پرورش در کانادا زیر نظر دولت‌ های فدرال و استانی اداره می‌شود. دبیرستان در کانادا در حوزه استانی قرار دارد و برنامه آموزشی تحت نظارت استان است. تحصیل در دبیرستان‌های کانادا به صورتی است که دانش ‌آموزان می‌‌توانند برای یادگیری زبان انگلیسی، حالت فشرده، برنامه‌های دانشگاهی و انگلیسی یکپارچه را انتخاب کنند. برای کسانی که دارای مهارت‌‌های قوی زبان انگلیسی هستند، برنامه‌های مختلف تحصیلی وجود دارد که پس از آن می‌توانند دیپلم متوسطه دریافت کنند. در کانادا هم دبیرستان خصوصی و هم دبیرستان دولتی وجود دارد. دانش‌آموزان بین‌المللی برای تحصیل در دبیرستان‌های دولتی باید شهریه پرداخت کنند ولی تحصیل برای دارندگان اقامت موقت کانادا، شهروندان کانادا رایگان است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دبیرستان‌های کانادا ادامه مطالب را مطالعه فرمایید.

تحصیل در دوره دبیرستان در کانادا
زمانیکه دانش‌آموزان با موفقیت پایه‌ی هشتم را به پایان می‌رسانند، آنها دوباره به دوره‌ی بالاتری، دوره دبیرستان، راه می‌یابند. تحصیل در دبیرستان‌های کانادا یک دوره چهار ساله است، که در پایه‌های زیر ارائه می‌شود:
⦁ پایه نهم (۱۵-۱۴ سالگی)
⦁ پایه دهم (۱۶-۱۵ سالگی)
⦁ پایه یازدهم (۱۷-۱۶ سالگی)
⦁ پایه دوازدهم (۱۸-۱۷ سالگی)
فقط در استان انتاریو، دانش‌آموزان می‌توانند در سال پنجم دبیرستان که به عنوان پایه‌ی دوازدهم شناخته می‌شود، تحصیل کنند. طبق قانون کشور کانادا، بدون در نظر گرفتن اینکه در چه مقطعی هستند، دانش‌آموزان حداقل باید تا سن ۱۶ سالگی تحصیل کنند. این قانون برای همه‌ی استانها به جز استانهای انتاریو و نیوبرانزویک اعمال می‌شود و در آن استانها دانش‌آموزان باید تا سن ۱۸ سالگی یا تا زمانیکه دوره‌ی دبیرستان آنها به پایان نرسیده‌است و مدرک خود را دریافت نکرده‌اند به تحصیل بپردازند. تقریبا ۹۰ درصد دانش‌آموزان در کانادا دبیرستان را با موفقیت پشت سر می‌گذارند و مدرک دیپلم خود را دریافت می‌کنند.

تحصیلات دوره دبیرستان در استان کبک تا پایه‌ی یازدهم ادامه دارد، و پس از آن می‌توان تحصیلات را در کالج ادامه داد. که تحصیل در این دوره می‌تواند یک دوره‌ی دو ساله پیش‌دانشگاهی باشد که به صورت تئوری است یا اینکه یک دوره‌ی سه ساله باشد که در آن دوره مهارتهای عملی آموزش داده می‌شود.
برنامه درسی در کلیه دبیرستان‌های کانادا به گونه‌ای طراحی شده‌است که دانش‌آموزان را برای ادامه‌ی تحصیل در دانشگاهها و یا مهارت‌های لازم عملی برای ورود به حرفه‌ و شغلی آماده می‌کند. با توجه قوانین برنامه‌های متنوع حرفه‌ای برای آموزش برای آمادگی در ورود به مشاغل مختلف وجود دارد. همچنین امکان ورود به دانشگاه پس از گذراندن دوره‌های دبیرستان وجود دارد. در برخی از مناطق حتی دوره‌هایی ارائه می‌شود که به دانش‌آموزان دوره‌هایی را ارائه می‌دهد که به طور همزمان هم دوره دبیرستان و هم دوره‌های پس از دبیرستان را ارائه می‌دهد.

دبیرستان‌های خصوصی کانادا
تحصیل در دبیرستان‌های خصوصی کانادا در هر استان وجود دارد و یک گزینه مناسب و جذاب برای تحصیل در خارج از کشور برای دانش‌آموزان بین‌المللی است.. بسیاری از رهبران تجاری و سیاسی کانادا فارغ ‌التحصیلان مدارس خصوصی کانادا هستند. دبیرستان‌‌های خصوصی کانادا باید ابتدا در وزارت کشور و یا منطقه خود ثبت شده باشند. برنامه‌های درسی و استانداردهای دبیرستان‌‌های خصوصی توسط وزارت‌خانه‌های مربوطه در کانادا باید تعیین و تایید شود. دبیرستان‌های کانادا به صورت پسرانه، دخترانه و یا مختلط هستند. برخی از مدارس خصوصی شبانه‌روزی هستند و برخی از این مدارس روزانه هستند. بسیاری از مدارس خصوصی به یک مذهب خاص اعتقاد دارند و بر آموزه‌‌های اخلاقی خاصی تمرکز می‌کنند و استانداردهای علمی دقیقی را اعمال می‌کنند.


دبیرستان‌های دولتی کانادا
بسیاری از دبیرستان‌های دولتی در کانادا سعی می‌کنند دانش‌آموزان را برای حضور در دانشگاه آماده کنند. تقریبا تمام دبیرستان‌ها در کانادا برنامه های آموزشی روزانه ارئه می‌دهند. دبیرستان‌های دولتی کانادا دارای برنامه‌هایی مبتنی بر آموزش سکولار یا غیر مذهبی است. ‌تحصیل در دبیرستان‌های دولتی کانادا، برای افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند، شهروندان کانادا، فرزندان متقضیانی که ویزای کار کانادا را دارند و فرزندان دانشجویان بین‌المللی رایگان است اما برای دانش‌آموزان بین‌المللی رایگان نیست و هزینه آنها اندکی از تحصیل در مدارس خصوصی کانادا کمتر است.

دبیرستان‌های شبانه­ روزی کانادا
دبیرستان­‌های شبانه روزی در کانادا در حالت کلی می­‌تواند به صورت های زیر باشد:
⦁ دبیرستان‌های مختلط
⦁ دبیرستان به صورت تک جنسیتی
⦁ دبیرستان‌های مذهبی
⦁ مدارس نظامی
⦁ مدارس متوسطه
⦁ مدارس شبانه روزی ۵ روزه
⦁ مدارس پیش‌دانشگاهی هنر.
مزیت‌های دبیرستان‌های شبانه روزی کانادا
⦁ تدریس به زبان انگلیسی
⦁ دوره های آموزشی ترمی و دوره ای
⦁ هزینه‌های مناسب تر نسبت به سایر کشورها
⦁ فضاهای آموزشی پیشرفته
⦁ فراهم بودن امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خوب
⦁ کم تعداد بودن کلاس‌ها و تسلط معلم به همه دانش‌آموزان
⦁ سیستم نظارتی مناسب و امنیت
⦁ خوابگاه‌های خوب
⦁ رفاه اجتماعی بالا و زیرساخت‌های شهری خوب همراه با برخورداری از طبیعت زیبا

 

 


دبیرستان Bodwell High School
بادول یک مدرسه خصوصی و یک مدرسه شبانه روزی است. این مدرسه در کانادا پایه ۸ تا ۱۲ را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد و دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه به بهترین شکل آماده می‌کند. این دبیرستان زیبا در شهر ونکوور درکشور کانادا قرار دارد و به عنوان یکی از مدارس شناخته شده شبانه روزی کانادا شناخته می شود. دبیرستان بادول یک مکان غنی و هیجان انگیز برای یادگیری، مطالعه، بازی، پیدا کردن دوست می‌باشد.
این دبیرستان در کانادا توسط وزارت آموزش و پرورش بریتانیا ثبت شده است و مورد بازرسی قرار گرفته است به دانش­ آموزانی که در این دبیرستان هر ۱۲ پایه را تکمیل می‌­کنند یک گواهینامه جهانی فارغ ­التحصیلی که توسط بریتیش کلمبیا صادر شده اهدا می­‌شود. این دانش­ آموزان به راحتی می ­توانند پس از گرفتن این مدرک به دانشگاه مورد علاقه خود بروند.
این دبیرستان در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۵ یک پروژه بلند پروازانه برای خود تعیین کرد. این پروژه شامل یک خوابگاه جدید چند طبقه، یک محل اقامت برای بیش از ۵۰۰ دانشجو، ایجاد یک کتابخانه بزرگ، سالن ژیمناستیک، کلاس ­های بیشتر و یک سالن دیدنی چند رسانه ­ای پیشرفته است. این مجموعه در سال ۲۰۱۷ به طور کامل به پایان رسیده است.

 

برنامه‌های تابستانی Bodwell High School
برنامه‌های تابستانی که در Bodwell High School برگزار می شود به صورت رسمی اولین برنامه های تابستانی مبتنی بر کلاس‌های دانشگاهی برای جوانان در غرب کانادا بود. این دبیرستان در حال حاضر ۲۰ برنامه تابستانی برای تابستان برنامه ریزی کرده است. این دبیرستان برای یادگیری از شیوه‌ی محیطی برای ایجاد یک تجربه ی آموزشی منحصر به فرد در کانادا استفاده می کند و استفاده از این روش را به صورت عملی اجرا می‌کند. با چهار برنامه مختلف ارائه شده، دانش آموزان هم تابستان خود را در محیط های تفریحی سپری می‌کنند و هم برای مراحل بعدی ترمی آماده می شوند. دانش آموزان زبان انگلیسی خود را تقویت می‌کنند و در مورد زبان انگلیسی تجربه‌های منحصر به فردی را تجربه می کنند. تمام برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که دانش آموزان بتوانند تجربه زندگی را به دور از خانه تجربه کنند و فرصتی مناسب برای ایجاد دوستی برای آن ها مهیا می شود. از این طریق دانش آموزان اعتماد به نفس بالایی نسبت به خود پیدا می کنند و برای مراحل بعدی زندگی نیز آماده می شوند.

کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادرس : تهران  -  جردن  -  خیابان مهیار  - ‍‍ پلاک۲
دفتر:
021-22-65-78-61
021-22-65-42-27
همراه:
0912-95-97-98-1
0912-95-97-98-2
پست الکترونیک :
parsruss@yandex.com
parsruss@gmail.com