مهاجرت به گرجستان


کشور گرجستان ، کشوری زیبا واقع در غرب آسیا و شرق اروپا می باشد که پایتخت آن شهر تفلیس است و در سال های اخیر یکی از مقاصد مهم گردشگری به حساب می آید . مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها می تواند راهنمای خوبی جهت اقدام برای مهاجرت به گرجستان از راه های مختلف باشد . دلایل مهاجرت به کشور گرجستان برای هر فردی با توجه به موقعیت و شرایط می تواند متفوت باشد ولی تمام افراد در خصوص رسیدن آینده ای روشن تر و پیشرفت روز افزون اقدام به مهاجرت می کنند . به هر حال مهاجرت می تواند به عنوان نقطه عطفی در زندگی افراد محسوب شود و بنا به این که چه تصمیمی و چگونه تصمیمی می تواند موفقیت آمیز باشد .مهاجرت به گرجستان به دلیل ارزان بودن ، طبیعت زیبا و سیر پیشرفت این کشور در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است اما لازم است بدانید که مردم کشور گرجستان خود برای کار و تحصیل به کشورهای اروپایی با نرخ بیکاری پایین و اقتصادی مانند آلمان ، اتریش و سوئیس مهاجرت می کنند.

مزایای مهاجرت به گرجستان
از جمله مزایای مهاجرت به گرجستان می توان به موارد زیر اشاره کرد :
● طبیعت زیبا و خیره کننده کشور گرجستان
● پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا
● سرمایه گذاری راحت در کشور گرجستان
● پایین بودن هزینه زندگی در گرجستان
● امنیت بالا در کشور گرجستان
● نزدیک بودن کشور گرجستان به ایران
● نیروی کار جوان و آماده در کشور گرجستان
● کار و تفریح متوازن در گرجستان

معایب مهاجرت به گرجستان
معایب مهاجرت به گرجستان عبارتند از :
● افزایش مهاجرت به گرجستان
● امکان رشد پایین تر کسب و کار در گرجستان
● تفکر نسبتا منفی مردم گرجستان نسبت به ایرانیان
● معاملات ملک و خودرو با دلار در گرجستان

روش های مهاجرت به گرجستان
روش های مهاجرت به گرجستان به شرح زیر می باشد :
1. مهاجرت به گرجستان از طریق تحصیل :
یکی از راه های مهاجرت به گرجستان ، تحصیل در گرجستان می باشد که به دلیل ارزان بودن، به مقصد دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان تبدیل شده است. برای تحصیل در گرجستان نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاههای این کشور است و پس از اخذ پذیرش تحصیل می توان برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کرد . ویزای تحصیلی یا کارت اقامت تحصیلی به ازای مدت زمان تحصیل صادر می شود، بدین معنا که این اقامت تا زمان تحصیل اعتبار دارد و پس از اتمام تحصیل، نمی توان در خاک گرجستان اقامت کرد ولی برای تمدید اقامت در خاک این کشور به صورت قانونی می توان اقامت تحصیلی را به اقامت از طریق دیگر مانند کاری تبدیل کرد.

2. مهاجرت به گرجستان از طریق کار :
مهاجرت به گرجستان از طریق کار به این شکل است که بایستی یک شرکت در گرجستان فرد خارجی را به عنوان یک کارمند و نیرو کار، استخدام کرده و با وی قرارداد ببندد، سپس با ارائه قرارداد به وزارت مهاجرت می توان اقامت 1 ساله کشور گرجستان را به دست آورد. در سال ۲۰۱۴ میلادی دولت کشور گرجستان اعلام کرده است، افرادی که می خواهند کار کنند باید ویزای کار گرجستان را داشته باشند و با ویزای کوتاه مدت و یا ویزای توریستی نمی توان مجوز کار کردن در گرجستان را دریافت کرد.

3. مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری :
سرمایه گذاری در گرجستان به چند طریق امکان پذیر می باشد که عبارتند از :
● سرمایه گذاری در گرجستان از طریق خرید ملک :
سرمایه گذاری در گرجستان از طریق خرید ملک باعث اخذ اقامت در این کشور می شود. در این روش سرمایه گذار، می بایست ملکی به قیمت حداقل ۳۵۰۰۰ دلار را خریداری کند که به واسطه این سرمایه گذاری به وی اقامت موقت گرجستان اعطا می شود. این اقامت موقت در ابتدا به مدت زمان 1 سال صادر شده و قابل تمدید است و پس از ۶ سال منجر به اخذ اقامت دائم می شود.

● سرمایه گذاری در گرجستان از طریق ثبت شرکت :
یکی از راه های مهاجرت به گرجستان ، ثبت شرکت و یا راه اندازی کسب و کار در این کشور می باشد . کارآفرینی و ایجاد شغل می تواند منجر به اخذ اقامت کاری در کشور گرجستان شود. با توجه به نرخ تقریبا بالای بیکاری در گرجستان، پیدا کردن کار در این کشور تا حدودی مشکل است ولی می توان بر روی کارآفرینی و ایجاد شغل در این کشور حساب باز کرد.

● سرمایه گذاری در گرجستان از طریق اوراق قرضه :
سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه نیز جزء روش های مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت و تابعیت این کشور است . در این روش سرمایه گذار، باید سرمایه خود را به این کشور منتقل کرده و از دولت اوراق قرضه بخرد. دولت گرجستان نیز اوراق مربوطه را در زمینه پروژه های شهرداری و ساخت زیرساخت های شهری سرمایه گذاری می کند.

4. مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج :
یکی از راه های مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت آن ازدواج می باشد و ازدواج با تبعه گرجی موجب اخذ اقامت می شود، اگر زن یا مرد گرجستانی با فرد خارجی ازدواج کنند می توانند اقامت موقت را اخذ کنند و پس از 3 سال می تولنند درخواست اقامت دائم را داشته باشد. ازدواج در کشور گرجستان به صورت جهانی ثبت می شود و لازم به ذکر است که ازدواج دوم در کشور گرجستان جرم است . ازدواج در گرجستان با اتباع خارجی نیاز به پاسپورت دارد و در مدت زمان کوتاهی به آسانی انجام می شود.

5. مهاجرت به گرجستان از طریق پناهندگی :
مهاجرت به گرجستان از طریق پناهندگی ، یکی از راه های مهاجرت به گرجستان می باشد که به هیچ عنوان توصیه نمی شود .

تحصیل در مدارس گرجستان
کشور گرجستان از جمله کشورهایی است که ایرانیان بسیاری به فکر مهاجرت به این کشور هستند . دغدغه ای که بسیاری از والدین دارند درباره تحصیل در مدارس گرجستان برای فرزندانشان است . زیرا یکی از حساس ترین مراحل زندگی آنها بوده و نقش بزرگی در تعیین سرنوشت فرزندان خواهد داشت . دریافت اقامت گرجستان از طریق ثبت نام فرزندان در مدارس نیز امکان پذیر است و از این رو علاقه مضاعفی در خانواده ها برای تحصیل در مدارس گرجستان ایجاد شده است . مدارس گرجستان نیز در دو بخش دولتی و خصوصی دسته بندی می شوند. در گرجستان مدارس بین المللی نیز برای دانش آموزان خارجی در نظر گرفته شده است .

مدارس بین المللی در گرجستان
در گرجستان مدارس بین المللی متفاوتی وجود دارد که در زیر این مدارس را معرفی نموده ایم:
● مدرسه بین المللی Buckswoodدر گرجستان یک مدرسه مستقل از وزارت آموزش و علوم گرجستان است که آموزش به کودکان 6 تا 18 سال( کلاس 1 تا 12) ارائه می نماید . همچنین دروس پیش دبستانی برای سنین 4 و 5 سال نیز ارائه می گردند. این مدرسه برنامه های A Level و GCSEنیز ارائه می نماید. سایت مدرسه : http://www.buckswood.ge/geo
● مدرسه بین المللی تفلیس این مدرسه برای دانش آموزان سنین 3 تا 18 سال می باشد و دروس یا به زبان انگلیسی و یا به زبان گرجی تدریس خواهند شد. سایت مدرسه : http://www.newschoolgeorgia.com/
● مدرسه بین المللی QSI تفلیس این مدرسه یک موسسه خصوصی به زبان انگلیسی برای کودکان از 4 سال تا چهارم دبیرستان است که علاوه بر زبان انگلیسی، زبان های فرنسه، روسی و گرجی نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود.سایت مدرسه : https://www.qsi.org/grg_home/grg_home.htm
● آکادمی انگلیسی گرجی که این آکادمی از دو بخش مدرسه گرجی( تدریس دروس به زبان گرجی) و مدرسه بین المللی انگلیسی تشکیل شده است. دروس در مدرسه بین المللی انگلیسی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و شهریه ی آن بسته به کلاس ها از 5.000 دلار تا 15.000 دلار است. مدرک دیپلم این مدرسه بسیار با ارزش است و قابل مقایسه با دیپلم های بین المللی نظیر کمبریج است.
● مدرسه اروپایی این مدرسه از 3 بخش گرجی، بین المللی و آمریکایی تشکیل شده است. هزینه سالانه بسته به نوع کلاس ها از 4.000 یورو تا 11.000 یورو است. از کلاس اول در این مدرسه دانش آموزان یادگیری دروس را به دو زبان آموخته و از کلاس سوم زبان سوم نیز اضافه می شود. جمعیت دانش آموزان در کلاس ها 15 نفر است .شهریه مدرسه شامل غذا و خدمات حمل و نقل نیز می شود.
● مدرسه نیوتن این شهریه شامل غذا تا کلاس چهارم و انواع فعالیت های کلوبی از کلاس 1 تا 9 می باشد.
● آکادمی آمریکایی Guivy Zaldastanishvili که از کلاس هشتم شروع شده و شهریه سالانه آن 12.500 لاری گرجستان است و برای پایه های نهم تا دوازدهم، 32.000 لاری برآورد شده است. سایر مدارس بین المللی و انگلیسی زبان در گرجستان موارد زیر است که برای اطلاع از شهریه سالیانه آن ها باید به طور مستقیم با خود مدرسه ارتباط داشته باشید.
لازم است فرزندان شما برای تحصیل در مدارس گرجستان سطح مناسبی از زبان را داشته باشند تا موفق به پذیرش در مدارس این کشور بشوند . خوب است بدانید مدرک بین المللی تفلیس گرجستان در همه دانشگاه ها پذیرفته می شود و فرزند شما می تواند حتی در اروپا ادامه تحصیل دهد . در مدارس بین المللی آموزش ها در سطح مطلوبی هستند و حتی تورهایی نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است تا آموزش ها را به صورت عملی نیز ببینند و بیشتر در محیط باشند.

شهریه مدارس بین المللی در گرجستان
همانطور که گفتیم مدارس بین المللی در گرجستان وجود دارد که دانش آموزان از آنها بتوانند استفاده کنند . اما شهریه این مدارس بین 5 هزار تا 20 هزار دلار در سال است و برای مدارس متوسط شهریه ای در حدود 3 هزار تا 5 هزار دلار باید بپردازید و مدارس کم هزینه تری با شهریه سالانه 100 تا 2000 لاری نیز وجود دارد ولی اغلب به زبان گرجی هستند .
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های گرجستان
کشور گرجستان ، کشوری اوراسیایی است که در سال های اخیر مورد توجه ایرانیان بسیاری برای مهاجرت قرار داشته است . علاوه بر این سالانه افراد زیادی نیز جهت گردش و گشت و گذار به این کشور می آیند. یکی از بهترین راه ها نیز مهاجرت تحصیلی به کشور گرجستان است . پس نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های گرجستان را مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید درک کافی از شرایط داشته باشید . پایتخت گرجستان تفلیس است . پذیرش در این کشور بالا می باشد و البته دارای استانداردهای بالای آموزشی نیز هست که باعث ایجاد رقابت در بین دانشجویان مختلف شده است . در رشته های گوناکون می توانید اقدام به طی مراحل پذیرش نمایید . کیفیت آموزش در گرجستان با بسیاری از کشورها و استانداردهای جهان برابری می کند . از این رو می توان گفت این کشور یکی از برترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است . برای تحصیل در مقطع کارشناسی ۴ سال زمان نیاز خواهید داشت و در کارشناسی ارشد 2 سال ، تحصیل در دکترا نیز بین ۳ تا ۵ سال و برای دندانپزشکی نیز ۵ سال و برای پزشکی عمومی ۶ سال باید زمان بگذارید .
در رشته پزشکی نیز دانشجویان ایرانی بسیاری علاقه مند به ادامه تحصیل در این کشور هستند. این رشته یکی از پرطرفدار ترین رشته ها می باشد زیرا آینده خوبی را برای فارغ التحصیلان به همراه خواهد داشت . دلیل علاقه به این کشور نیز عدم نیاز به آزمون ورودی در این رشته ها می باشد .

شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه های گرجستان
از جمله شرایطی که برای پذیرش در دانشگاه های این کشور می توان اشاره نمود نبودن الزام برای ارائه مدرک زبان است و اگر تسلط لازم را به زبان تحصیلی خود نداشته باشید می توانید در این کشور دوره های زبان نیز بگذرانید گرچه این امر می تواند باعث طولانی شدن دوره تحصیلات شما شود و بهتر است قبل از ورود به گرجستان تسلط لازم را کسب نمایید . بعد از تعیین رشته و دانشگاه خود می بایست فرم درخواست پذیرش آنلاین را نیز پر کنید و مدارک خود را ارسال کنید . لیست مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های گرجستان را در زیر می توانید مشاهده نمایید . پذیرش در گرجستان در سال دو نوبت انجام می شود یکی ماه مارچ و یکی در سپتامبر. پس شرایط خود را به موقع مهیا کنید تا بتوانید اقدام کنید . مدارک شما باید در کشور تایید شده باشند تا در دانشگاه قابل ارزیابی باشند .
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های گرجستان
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های گرجستان شامل موارد بسیاری خواهد بود که می توانید لیست دقیق را از دانشگاه بخواهید اما در هر صورت به پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار و دو صفحه خالی و نیز ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به صورت ترجمه شده و عکس جدید از خود و حتی توصیه نامه ای از سوی استاد دانشگاه و سوابق مناسب تحصیلی احتیاج خواهید داشت . هرچه سابقه تحصیل شما بهتر باشد مسلما شانس شما نیز بالاتر خواهد رفت .

تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان
کشور گرجستان ، یکی از کشورهای اوراسیایی می باشد که با ارائه فرصت های عالی به دانشجویان در جذب دانشجویان بین المللی از سراسر جهان موفق بوده است . این کشور دارای دانشگاه های برجسته و معتبری است که با هزینه های تحصیل بسیار پایین و ارائه خوابگاه به دانشجویان بین المللی به یکی از گزینه های مناسب جهت مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است . همچنین عدم نیاز به مدرک زبان آیلتس و تافل طبق شرایط پذیرش دانشگاه های گرجستان باعث محبوبیت بیشتر آنها شده است . برای ورود به دانشگاه های گرجستان اتمام دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی الزامی می باشد . با توجه به این که زبان رسمی این کشور ، زبان گرجی است ، دروس در دانشگاه های این کشور به زبان گرجی تدریس می شوند ولی درب های دانشگاه ها برای تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان نیز باز شده است . البته تعدادی از رشته های تحصیلی از قبیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند که برای تحصیل در این کشور نیازی به ارائه مدرک آیلتس و تافل نیست .

دانشگاه های گرجستان جهت تحصیل به زبان انگلیسی
دانشگاه های گرجستان جهت تحصیل به زبان انگلیسی به شرح زیر می باشد :
● دانشگاه قفقاز گرجستان : دروس در دانشگاه های این کشور به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی به زبان انگلیسی ارائه می شود . این دانشگاه با دانشگاه دولتی جورجیا آمریکا نیز مشارکت دارد .
● دانشگاه دولتی تفلیس ایوانه جاواخیشویلی گرجستان : دروس در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی برای دانشجویان بین المللی طبق برنامه به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
● دانشگاه ایلیا گرجستان : تعدادی از رشته های تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می گردند .
● دانشگاه فنی گرجستان : اغلب رشته های تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند .

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی گرجستان
همانطور که می دانید کشور گرجستان یک کشور اوراسیایی است و پایتخت آن تفلیس است . امکان تحصیل در رشته های گوناگون برای علاقمندان وجود دارد و البته یکی از پر طرفدارترین رشته ها پزشکی است که می تواند شامل شاخه های گوناگونی باشد . دوره های پزشکی دانشگاه های گرجستان 6 ساله می باشند و دانستن زبان از الزامات این دانشگاه ها است زیرا می بایست دروس را با موفقیت پشت سر گذارید و بتوانید با بیماران در محیط آموزشی ارتباط برقرار نمایید . داوطلبین باید در حدود 2 سال دروس علوم پایه مانند شیمی و بیولوژی و از این دست را بگذرانند . برای فارغ التحصیلان این امکان نیز وجود دارد که پس از تحصیل در کشور های اروپایی نیز مشغول به کار یا ادامه تحصیل گردند . در این مقاله ما به بررسی هزینه های تحصیل در گروه پزشکی گرجستان می پردازیم. سطح آموزشی دانشکده های پزشکی این کشور بالا می باشد و مدارک آن مورد تایید کشورهای اروپایی و همچنین مورد تایید نهاد WHO می باشد.
تحصیل در گروه دندانپزشکی نیز حدود 5 سال می باشد و امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم است در دو سال ابتدایی مبانی بیولوژیکی و دندانپزشکی مورد بحث خواهد بود و سپس دانشجویان با تمرینات بیشتری مواجه می شوند تا بتوانند از دروس و دانسته های قبلی خود به صورت عملی استفاده کنند . لازم است دانشجویان دروس علوم پایه خود را با نمره های خوبی پاس کرده باشند که بتوانند در این دانشگاه ها پذیرش بگیرند .
اما هزینه های تحصیل در گروه پزشکی گرجستان نکته ای بسیار مهم برای دانشجویان علاقمند به این دسته از رشته هاست . مثلا برای شهریه های پزشکی عمومی باید چیزی در حدود 5 هزار تا 7 هزار دلار در سال بپردازید و یا هزینه های دندانپزشکی در گرجستان چیزی بین 4500 تا 6500 دلار در سال خواهد شد و داروسازی نیز سالیانه 3500 تا 5500 دلار در سال است . از این رو می توان گفت این هزینه ها به نسبت بسیاری از کشور های دیگر پایین تر است و دانشجویان را بیشتر به گرجستان ترقیب نموده است . علاوه بر این هزینه های زندگی را نیز باید در نظر بگیرید مثلا برای اجاره مسکن بین 300 تا 500 دلار بسته به جایی که می خواهید سکونت کنید باید در ماه بپردازید .

انواع کالج های کشور گرجستان
کشور گرجستان با پایتخت شهر تفلیس در منطقه قفقار واقع شده است و با قرار گرفتن در دو قاره اروپا و آسیا به این کشور موقعیتی ویژه بخشیده است . دولت کشور گرجستان تلاش های بسیاری در راستای پیوستن به اتحادیه اروپا انجام داده است و این کشور هم اکنون در صف پیوستن به اتحادیه اروپا قرار دارد . همین امر یکی از دلایل علاقه مندی دانشجویان جهت تحصیل در گرجستان و کار در این کشور می باشد . پایین بودن هزینه ها از سایر عواملی می باشد که تحصیل در گرجستان را برای متقاضیان تحصیل جذاب کرده است . در این کشور 14 کالج و دانشگاه فعال وجود دارد که باعث رضایت هر نوع دانشجو با هر انتخاب دلخواهی می شود . در مجموع بیش از 3 میلیون و 200 هزار دانشجو در کشور گرجستان به صورت تمام وقت در حال تحصیل هستند . در این مقاله که به همت مشاوران موسسه آتیه آفرینان ایرانیان نگارش شده است می توانید لیستی از انواع کالج های کشور گرجستان را مطالعه فرمایید .

انواع کالج های کشور گرجستان عبارتند از :
● Dalton State College
● East Georgia State College
● Georgia Gwinnett College
● Georgia Highlands College
● Gordon State College
● South Georgia State College
● Albany Technical College, Albany
● Athens Technical College, Athens
● Atlanta Technical College, Atlanta
● Augusta Technical College, Augusta
● Central Georgia Technical College, Macon
● Chattahoochee Technical College, Marietta
● Coastal Pines Technical College, Waycross
● Columbus Technical College, Columbus
● Georgia Northwestern Technical College, Rome
● Georgia Piedmont Technical College, Clarkston
● Gwinnett Technical College, Lawrenceville
● Lanier Technical College, Oakwood
● North Georgia Technical College, Clarkesville
● Oconee Fall Line Technical College, Sandersville
● Ogeechee Technical College, Statesboro
● Savannah Technical College, Savannah
● South Georgia Technical College, Americus
● Southeastern Technical College, Vidalia
● Southern Crescent Technical College, Griffin
● Southern Regional Technical College, Thomasville
● West Georgia Technical College, Waco
● Wiregrass Georgia Technical College, Valdosta
● Georgia Military College, Milledgeville
● Andrew College, Cuthbert – affiliated with United Methodist Church
● Christian College of Georgia, Atlanta – affiliated with Christian Church (Disciples of Christ)
● Columbia College of Missouri, Fort Stewart and Hunter Army Airfield
● Evangeline Booth College, Atlanta – theological school affiliated with The Salvation Army
● Luther Rice College & Seminary, Atlanta – Lithonia
● LaGrange College, LaGrange
● Paine College, Augusta – historically black school
● Toccoa Falls College, Toccoa – affiliated with Christian and Missionary Alliance
● Ashworth College, Norcross
● Bauder College
● Gwinnett College, Lilburn
● Gwinnett College – Sandy Springs, Sandy Springs
● Interactive College of Technology
● Berry College
● Agnes Scott College
● Morehouse College
● Spelman College
● Paine College

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان
کشور گرجستان ، یک کشور مستقل در منطقه قفقاز می باشد که در بین شرق اروپا و آسیای غربی واقع شده است . راه های بسیاری برای مهاجرت به گرجستان وجود دارد که یکی از این راه ها ،اخذ ویزای تحصیلی گرجستان می باشد . اخذ ویزای تحصیلی کشور گرجستان فرصتی ایده آل برای دانشجویان بین المللی در باب تحصیل در کشوری با آب و هوای نیمه گرمسیری و مشهور به رقص و موسیقی است .آگاهی از شرایط تحصیل در گرجستان و قوانین حاکم در خصوص صدور ویزا از موارد مهم جهت مهاجرت به گرجستان می باشد . شهروندان 98 کشور از سراسر جهان می توانند بدون اخذ ویزا به مدت 1 سال به این کشور وارد شوند و شهروندان کشورهایی که به ویزای تحصیلی گرجستان نیاز دارند باید به نزدیکترین مامور دیپلماتیک یا دفتر کنسولی گرجستان در کشور مبدا مراجعه کند و برای اخذ ویزای گرجستان اقدام نماید . در این مقاله قصد داریم خدمت شما عزیزان ، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان را توضیح دهیم .
افرادی که نیاز به اخذ ویزا دارند در هنگام ورود به فرودگاه بین المللی برای آنها صادر می شود . از جمله افرادی که نیاز به اخذ ویزای گرجستان را دارند ، به شرح زیر است :
● دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های گرجستان را دارند
● شرکت در کنفرانس های علمی ، سمینار ، تحقیق و پژوهش و یا سایر فعالیت های آموزشی
● افرادی که قصد سرمایه گذاری و کسب و کار در کشور گرجستان را دارند
شهروندانی که بدون نیاز به ویزا به کشور گرجستان وارد می شوند برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان باید ظرف 45 روز برای کسب یکی از گروه های ویزای گرجستان D3 به سرویس خدمات عمومی در این کشور مراجعه کنند، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان عبارتند از :
● گذرنامه مورد نظر باید حداقل تا 3 ماه پس از اعتبار ویزای گرجستان اعتبار داشته باشد (گذرنامه افراد بایستی حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد)
● دو قطعه عکس
● مدرکی دال بر پذیرش در یک موسسه آموزش عالی در کشور گرجستان
● اسناد مربوط به مسافرت (برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان باید این موارد رعایت شود)
● ارائه تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی گرجستان
● اثبات دارایی و تمکن مالی (از قبیل صورت حساب بانکی متقاضی طی 6 ماه گذشته و یا سند دیگری برای تایید وجوه کافی)
● اثبات پرداخت هزینه زندگی و تحصیل در کشور گرجستان
● اثبات محل اقامت در گرجستان
● ارائه بیمه درمانی
● صدور ویزا برای افراد زیر سن قانونی می بایست با رضایت نامه کتبی از والدین همراه باشد.

اعزام نیروی کار به گرجستان
کشور گرجستان از جمله کشورهای همسایه است که در سال های اخیر مورد توجه ایرانیان بسیاری قرار گرفته است . در حدود یک سوم از درآمد این کشور از طریق کشاورزی به دست می آید . افرادی که علاقه مند به مهاجرت به گرجستان هستند می توانند از طریق کار اقدام نمایند . البته باید به این نکته توجه کنید که اعزام نیروی کار به گرجستان در رشته هایی که مورد نیاز این کشور هستند امکان پذیر است و به نیروهای متخصص نیاز دارند . با توجه به شرایط این کشور نیروهای عادی و کارگر در این کشور وجود دارد و شما باید خود را برای مشاغل خالی این کشور آماده کنید . برای یافتن کار در گرجستان می توانید از روش های گوناگونی استفاده کنید ولی یکی از بهترین راه ها استفاده از موسسات کاریابی است زیرا این موسسات به خوبی از نیاز های بازار خبر دارند و می توانند مسیر یافتن کار را برای شما کوتاه تر کنند . با دریافت دعوتنامه از سوی کارفرما می توانید اقدامات بعدی برای اعزام نیروی کار به گرجستان را طی کنید .
همانطور که گفتیم جهت اعزام نیروی کار به گرجستان نیازمند دعوتنامه ای از سوی کارفرما هستید تا بتوانید با ارائه به سفارت گرجستان ویزای کار خود را دریافت کنید . اگر خودتان بخواهید راه را طی کنید ممکن است کمی مسیر دشواری پیش رو داشته باشید خودتان باید کارفرما پیدا کنید و مکاتبات لازم را انجام دهید و در مصاحبه شرکت کنید . از این رو پیشنهاد ما استفاده از روش ذکر شده است . بعد از گرفتن کار لازم است مدتی را آزمایشی مشغول به کار شوید تا کارفرما شما را تایید نماید . بتوانید ویزای خود را تمدید کنید .

نکاتی درباره اعزام نیروی کار به گرجستان
برای کار در این کشور لازم است به نکاتی توجه داشته باشید . یکی از این موارد دانستن زبان است. زبان گرجی زبان سختی است و اگر بتوانید به این زبان صحبت کنید می توانید شانس بالایی در جامعه داشته باشید و بتوانید شغل بهتری را کسب کنید . زبان دوم مردم نیز روسی است و می توانید به این زبان نیز مسلط شوید . با دانستن زبان انگلیسی در مشاغل کمی می توانید مشغول باشید . پایین ترین حقوق در این کشور نیز 400 لاری است . برای زندگی نیز به ازای هر فرد به حداقل 400 تا 500 لاری نیاز خواهید داشت . پس باید پیشنهاد شغلی شما بتواند هزینه های جاری زندگی شما را پوشش دهد در غیر این صورت اقدام به مهاجرت نکنید . ساعت کاری در این کشور از 10 صبج تا 6 عصر است . فراموش نکنید غالبا اقامت یکساله اعطا می شود و در صورتی که بتوانید برای چند سال در این کشور کار کنید و مالیات بدهید می توانید اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید و تسلط به زبان نکته ای مهم در این زمینه خواهد بود .

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار گرجستان
برای اینکه بتوانید ویزای کاری خود را دریافت نمایید بعد از یافتن کار و دعوتنامه از سوی یک کارفرما باید مدارک زیر را ارائه نمایید:
● پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار و کپی
● فرم تکمیل شده درخواست ویزا
● دعوتنامه ای که از سوی کارفرما دریافت نموده اید
● عکس جدید
● پرداخت هزینه های ویزا

هزینه صدور یک ویزای ۳۶۰ روزه در گرجستان ۱۰۰ لاری می باشد . فرم درخواست ویزا در خود سفارت یا کنسولگری گرجستان به زبان گرجی یا انگلیسی تحویل داده می ‌شود. فرایند بررسی مدارک و جواب نهایی در عرض ۷ روز به متقاضی ویزا دریافت ابلاغ خواهد شد .

اشتغال در کشور گرجستان
در سال های اخیر به دلیل وجود موقعیت های شغلی مناسب و متعدد در کشورهای منطقه ، افراد زیادی جهت کار به این کشورها مهاجرت می کنند که یکی از این کشورهایی که مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است ، کشور گرجستان می باشد . پیدا کردن شغل در کشور گرجستان شاید زیاد آسان نباشد ولی با این حال افراد زیادی از کشورهای مختلف در این کشور وجود دارند که مشغول به آموزش زبان های خارجی در این کشور بوده و یا در شرکت های خصوصی و بین المللی استخدام شده اند . این مقاله در مورد اشتغال در کشور گرجستان می باشد که امید است برای شما عزیزان مفید واقع گردد.

بررسی اقتصاد کشور گرجستان
اقتصاد گرجستان به دلیل برخورداری از امتیازاتی مانند موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب، دارای کشاورزی پیشرفته، معادن، بهره‌ برداری از صنایع و صنعت گردشگری از ثروتمندترین جمهوری‌ های شوروی سابق محسوب می شد و مردم آن از استاندارد زندگی بالایی برخوردار بودند. ولی پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی و از طرفی نیز به دلیل وقوع جنگ‌ های داخلی از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ میلادی، اقتصاد کشور گرجستان را به عنوان یک کشور تازه استقلال یافته با بحرانی شدید مواجه ساخت. ولی این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز خود، توانست با اتکا به کشاورزی و معدن، دوباره به اقتصاد خود رونق ببخشد. از سویی نیز با توجه به جاذبه‌ های گردشگری کشور گرجستان، این کشور مورد توجه گردشگران فراوانی نیز قرار گرفت و این امر باعث شد که صنعت گردشگری نیز نقش مهمی را در اقتصاد این کشور ایفا کند. در حال حاضر دولت کشور گرجستان نیز توجه ویژه ‌ای به صنعت گردشگری در این کشور داشته و زیرساخت‌ های مناسبی را برای این امر فراهم کرده است. ولی به طور کلی کشاورزی، معدن و انرژی نقش اصلی را در اقتصاد گرجستان ایفا می‌ کنند. برخی از شهرهای کشور گرجستان از جمله تفلیس نیز مورد توجه برخی از موسسه‌ های خیریه و شرکت ‌های خارجی شده است و تعدادی از آن‌ ها در این شهر برای افراد زیادی شغل مناسب فراهم کرده ‌اند. علی ‌رغم حضور سازمان ‌های بین‌ المللی مانند سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا و صلیب سرخ، فرصت ‌های شغلی معدودی در کشور گرجستان برای اتباع خارجی وجود دارد. تدریس زبان انگلیسی یکی از معدود فرصت‌ های شغلی در گرجستان برای اتباع خارجی و مهاجرین در این کشور می باشد

پیدا کردن شغل در کشور گرجستان
روند پیدا کردن کار در کشور گرجستان معمولاً به صورت آنلاین و یا از طریق ارتباطات افراد انجام می شود. اگر فردی قصد آموزش در این کشور را ندارد، پیدا کردن کار در گرجستان برای وی کمی دشوار خواهد بو ولی در این صورت نیز می ‌توان با شرکت ‌های بین ‌المللی گرجستان در ارتباط بود تا مشاهده کرد که فرصت شغلی مناسب با تخصص وی دارند یا خیر زیرا این شرکت ‌ها معمولاً اطلاعیه ‌ای مبنی بر استخدام افراد خارجی منتشر نمی‌کنند و اولویت خود را مبنی بر استخدام مردم کشور گرجستان قرار می ‌دهند. به همین علت نیز بهتر است که خودتان مستقیما با این شرکت ‌ها در ارتباط بوده و به دنبال فرصت‌ های شغلی بود . به طور کامل در مورد این شرکت‌ها تحقیق کرده و به دنبال شرکت ‌هایی بود که برای تخصص فرد مناسب باشند زیرا در این صورت شانس استخدام وی نیز بیشتر می ‌شود.
همچنین پورتال‌ های مخصوصی نیز در کشور گرجستان برای پیدا کردن شغل مخصوص اتباع خارجی وجود دارند که می‌ توان از آن ‌ها نیز برای پیدا کردن فرصت‌ های شغلی در کشور گرجستان استفاده کرد که این پورتال‌ ها می‌ توانند شروع خوبی برای پیدا کردن فرصت‌ های شغلی در این کشور باشند. در این بین علاوه بر شرکت ‌های بین‌ المللی، می ‌توان به دنبال شرکت ‌های محلی گرجستان نیز بود زیرا با توجه به رونق اقتصادی این کشور، شاید برخی از این شرکت ‌ها نیز به دنبال گسترش فعالیت خود بوده و به دنبال استخدام ‌های بین‌ المللی نیز باشند. اکثر مردم کشور گرجستان به زبان گرجی و برخی از آن‌ ها نیز به زبان روسی صحبت می‌ کنند. افراد جوان کشور گرجستان نیز معمولاً تا حدی مسلط به زبان انگلیسی می باشند. بنابراین در صورتی که فرد به زبان ‌های اروپایی از قبیل فرانسوی و یا آلمانی تسلط داشته باشد، شانس بیشتری برای استخدام در شرکت‌ های گرجستان را دارد.
در صورتی که فرد به زبان انگلیسی مسلط می باشد، می‌ تواند فرصت مناسبی برای کسب درآمد در کشور گرجستان داشته باشد. زیرا فرصت‌ های شغلی مناسبی برای آموزش انگلیسی در این کشور وجود دارند. البته طبیعتا درآمدی که می ‌توان از این راه داشت با توجه به میزان تجربه و تخصص فرد در این کار متفاوت است .

مشاغل پر درآمد در کشور گرجستان
مشاغل پر درآمد در کشور گرجستان عبارتند از :
● تکنسین برق
● لوله کش
● مشاغل مربوط به بهداشت دهان و دندان
● پرستار
● مشاغل مربوط به وب و دنیای اینترنت (توسعه دهنده وب)
● نصب و راه اندازی تجهیزات مخابراتی
● سرپرست معاملات ساخت و ساز
● کارگر استخراج
● املاک و مستغلات
● نمایندگی فروش املاک و مستغلات
● مهندسین عمران (سرپرست کارگران ساخت و ساز)
● سرپرست کارکنان پشتیبانی و ادرای

ساعات کاری در کشور گرجستان
ساعت کاری در کشور گرجستان از 10 صبح به وقت تفلیس تا 6 بعد از ظهر است و روزهای یکشنبه هر هفته تعطیل رسمی می باشد و روز شنبه که پایان هفته در گرجستان محسوب می شود معمولا ساعت کاری از 10 صبح تا 4 بعد از ظهر می باشد.

میزان حقوق در کشور گرجستان
پایین ترین میزان حقوق در کشور گرجستان 400 لاری می باشد که هر چند با توجه به نوع کار و تخصص حقوق افزایش می یابد. حقوق های بالای 2 تا 3 هزار لاری هم در گرجستان وجود دارند.

لیست مشاغل مورد نیاز در کشور گرجستان
کشور گرجستان از جمله کشور هایی است که افراد حتما باید اطلاعات دقیق و درستی در مورد آن داشته باشند و بعد تصمیم گیری های لازم را اتخاذ نمایند . افرادی که می خواهند از طریق کار به کشور گرجستان مهاجرت نمایند باید بدانند که دستمزد ها در این کشور خیلی بالا نمی باشد . درصد بالایی از افراد نیز درامد های کمی دارند . اما لازم به ذکر است افراد دارای تخصص می توانند امکان یافتن کاری بهتر داشته باشند بدین منظور لازم است لیست مشاغل مورد نیاز در کشور گرجستان را مشاهده نموده و سپس با مهارت و رزومه خود تطبیق داده و در صورت وجود رده شغلی مناسب اقدامات لازم را انجام دهند . البته اغلب افراد ترجیح می دهند از طریق سرمایه گذاری در این کشور وارد شوند . یکی از لازمه های کار در گرجستان دانستن زبان گرجی است زیرا باید بتوانید با مردم در ارتباط باشید و امورات زندگی را بگذرانید .

● حسابداری در گرجستان
● متخصص پوست و مو
● لوله کش در گرجستان
● توسعه دهنده وب
● نصب و راه اندازی تجهیزات مخابراتی
● سرپرست معاملات ساخت و ساز
● کارگر استخراج در گرجستان
● جراح قلب در گرجستان
● جراح داخلی در کشور گرجستان
● وکالت در گرجستان املاک و مستغلات
● نمایندگی فروش املاک و مستغلات
● مهندسین عمران
● سرپرست کارکنان پشتیبانی و ادرای
● مشاغل مربوط به بهداشت دهان و دندان
● پرستاری در گرجستان
● آرایشگر در کشور گرجستان

سوالات متداول در مورد تحصیل در گرجستان
کشور گرجستان در موقعیت خوبی قرار دارد زیرا دانشجویان می توانند با انتخاب این کشور برای تحصیل به کشور های اروپایی نیز راه یابند . علاوه بر این هزینه های زندگی و تحصیل و تنوع رشته ها نیز عامل تاثیر گذاری در مهاجرت از طریق تحصیل به کشور گرجستان شده است . پایتخت این کشور اوراسیایی تفلیس است . دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی در سطح جهان برخور دارند. در اینجا به پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد تحصیل در گرجستان می پردازیم.

برخی از سوالات در مورد تحصیل در گرجستان به شرح زیر است :
● تحصیل در دانشگاه های گرجستان چه مزیتی دارد؟
یکی از مهم ترین مزایا این است که می توانید در صورت داشتن آمادگی و شرایط لازم به اروپا بروید و تحصیل در مقاطع بالاتر را در یکی از دانشگاه های اروپایی باشید . هزینه های پایین تحصیل و زندگی در گرجستان نیز از دیگر مزیت هایی است که می توان برای این کشور برشمارد .رفاه اجتماعی نیز در این کشور در سطح مطلوبی قرار دارد . با انتخاب دانشگاههای برتر می توانید آینده شغلی خود را نیز تامین نمایید .

● آیا امکان اقامت بعد از تحصیل نیز در گرجستان وجود دارد؟
اگر دانشجویان بتوانند بعد از تحصیل کار کنند می توانند در این کشور اقامت داشته باشند . تا زمانی که کار می کنید و مجوز دارید اجازه اقامت خواهید داشت .
● هزینه زندگی در گرجستان چقدر خواهد بود ؟
هزینه های زندگی در این کشور همانطور که گفتیم بالا نمی باشد و بین 500 تا 700 دلار در ماه خواهد بود که برای نوع زندگی هر فرد این هزینه تغییر می کند. اما در کل زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی به صرفه تر است .

● شهریه دانشگاه های گرجستان چقدر می باشد؟
دانشگاه های گرجستان با توجه به تنوع رشته هایی که دارند هزینه های مختلفی نیز بسته به مقطع و رشته شما خواهند داشت مثلا برای رشته پزشکی 4500 دلار و دندانپزشکی حدود 4 هزار دلار و داروسازی 3500 دلار و برای مقاطع کارشناسی و ارشد با در نظر گرفتن رشته تحصیلی مورد نظر بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در سال خواهد بود .

● برای تحصیل در دانشگاه های گرجستان به چه مدارکی نیاز داریم؟
لازم است شما دارای مدارک زیر باشید تا بتوانید به تحصیل در این کشور بپردازید :
1. پاسپورت معتبر با داشتن صفحه خالی
2. مدارک تحصیلی ترجمه شده و ریز نمرات مقاطع قبلی
3. عکس در سایز پاسپورتی
4. گواهی عدم سو پیشینه کیفری
5. رزومه تحصیلی استاندارد و مناسب
6. اثبات توانایی مالی برای تحصیل در گرجستان
● آیا در گرجستان امکان تحصیل پزشکی وجود دارد؟
تحصیل در گروه پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های این کشور است زیرا بیشتر دانشگاه های گرجستان نیازی به آزمون ورودی ندارند و مهمتر این که رشته تحصیلی شما مهم نبوده و با هر رشته ای در صورت علاقه می توانید به تحصیل پزشکی در این کشور بپردازید .

● شرایط تحصیل پزشکی در گرجستان چیست؟
تحصیل در این گروه به زبان های انگلیسی، روسی و گرجی امکان پذیر است و می توانید در بهترین دانشگاه این کشور آموزش ببینید . در رشته های پزشکی عمومی 6 سال باید تحصیل کنید که یک سال را در بیمارستان باید کارآموزی نمایید .

گرجستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادرس : تهران  -  جردن  -  خیابان مهیار  - ‍‍ پلاک۲
دفتر:
021-22-65-78-61
021-22-65-42-27
همراه:
0912-95-97-98-1
0912-95-97-98-2
پست الکترونیک :
parsruss@yandex.com
parsruss@gmail.com