دانشگاه فدرال شرقی روسیه


 

با توجه به رتبه بندی وزارت آموزش و پرورش روسیه، دانشگاه فدرال شرقی روسیه (Far Eastern Federal University) یکی از پنج دانشگاه برتر این کشور است و در رتبه بندی اخیر دانشگاه های ملی، در رتبه دوم قرار گرفته است. دانشگاه فدرالی خاور دور تنها دانشگاه در شرق روسیه است که از سوی وزارت صنایع، علم و فناوری روسیه به عنوان دانشگاه علمی شناخته شده است. این دانشگاه بسیاری از دانشحویان بین المللی را که علاقمند به تحصیل در روسیه هستند را به خوذ جذب می کند.

دانشگاه فدرال شرقی روسیه این اعتبار را مرهون دستاوردهای علمی است: طبق شاخص ارجاعات علمی (Science Citation Index)، اعضای هیئت علمی دانشگاه فدرالی خاور دور ۷۸ درصد از انتشارات تمام دانشگاهها و کالج های خاور دور در مجلات علمی معتبر را به خود اختصاص داده اند.

آمار و حقایق دانشگاه فدرال شرقی روسیه

دانشگاه فدرال شرقی روسیه (Far Eastern Federal University) به طور مستمر در حال بهبود جایگاه خود است. در پایان سال ۲۰۱۶ دانشگاه فدرال شرقی روسیه از گروه ۶۰۱ + به گروه ۵۵۱-۶۰۰ در رتبه بندی QS )QS World University Rankings) منتقل شد. در برنامه توسعه دانشگاه فدرال شرقی روسیه، هدف ورود دانشگاه به ۳۰۰ دانشگاه برتر رتبه بندی QS تا 2020 است.

دانشگاه فدرال شرقی روسیه یا دانشگاه فدرالی خاور دور با ۴۸۷ امتیاز در رتبه بندی وبومتریکس (Webometrics) ارتقاء یافته است، که در حال حاضر در آن در جایگاه ۳۲۱۵ قرار دارد. همچنین این دانشگاه، در رتبه بندی QS جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی،  BRICS و ۱۰۰ دانشگاه برتر QS، اروپا و آسیای مرکزی قرار دارد.

ماهیت نوآورانه فرایند آموزشی، انبوه دوره های آموزشی، به روز رسانی منظم و توسعه حرفه ای کارکنان بخش آموزش و شرکت های کوچک نوآور که در دانشگاه فدرالی خاور دور تاسیس شده اند، جایگاه ارزشمندی را در رتبه بندی بین المللی تضمین می کنند.

پردیس دانشگاه فدرال شرقی روسیه

اجلاس اپک (APEC Forum) که اعضای آن شامل کشورهای منطقه آسیای اقیانوس آرام است در سال ۲۰۱۲ در ولادیوستوک (Vladivostok) برگزار شد. دانشگاه فدرالی خاور دور دقیقا قبل از این رویداد مهم تاسیس شد. بخش از ساختمان های آموزشی در سرزمین اصلی واقع شده اند، با این حال هسته دانشگاه در جزیره روسکی (Russky) واقع شده است. برای رسیدن به دانشگاه فدرالی خاور دور، باید از پل روسکی عبور کرد که طول آن ۳۱۰۰ متر است.

در پردیس گسترده این موسسه آموزشی، ساختمان های آموزشی متعدد، هتل ها (خوابگاه ها) و مرکز پزشکی قرار دارد. نواحی دارای ساختمان شامل ۲۰۰ هکتار می شوند؛ مساحت املاک دارای ساخت و ساز ، ۵۰۰ هزار متر مربع است. خوابگاه های پردیس ۱۱۰۰۰ دانشجو و اعضای هیات علمی را در خود جای می­دهند.

خوابگاه های شمالی سبک هتل شامل پنج ساختمان نوع اول (نزدیک به آبنما) و ۳ ساختمان از نوع دوم (نزدیک به پیچ جاده) است؛ مجموعه جنوبی خوابگاه ها شامل ۳ ساختمان است.

ساختمان های آموزشی در مرکز پردیس قرار دارند که شامل ساختمان های علوم انسانی و ساختمان علوم طبیعی می شوند. مرکز دانشجویی یازده طبقه به اتحادیه ها و سازمان های دانشجویی میان آنها اختصاص دارد. این مرکز دارای سالن کنفرانس است که ۹۰۰ نفر ظرفیت دارد، و تمام خدمات لازم از جمله فروشگاه ها، باشگاه ها و کافه ها در آن تعبیه شده است. در سمت چپ ساختمان اصلی، بلوک ورزشی شامل چندین استخر شنا، زمین تنیس و زمین های ورزشی مختلف برای دو و میدانی و غیره وجود دارد.

دانشکده های دانشگاه فدرال شرقی روسیه

  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده زیست پزشکی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم طبیعی
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده اقتصاد و مدیریت
  • دانشکده اقتصاد اطلاعات
  • دانشکده حقوق
  • موسسه مطالعات شرقی- دانشکده مطالعات منطقه ای و بین المللی

 

 

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه فدرال شرقی
مرکز پزشکی FEFU، مراقبت های پزشکی تخصصی و آموزش رشته های علوم پزشکی را ارائه می دهد. FEFU MC دارای 200 بیمارستان است. کارمندان MC FEFU حدود 200 پزشک را شامل می شود که برخی از آنها برای کار از مناطق دیگر روسیه و خارج از کشور دعوت شده اند. مساحت کل FEFU MC تقریباً 53،000 متر مربع است.FEFU MC از تجهیزات پزشکی تولید شده توسط رهبران صنعت پزشکی مانند زیمنس، فیلیپس، دراگر، کارل استورز استفاده می کند زیرا کمک های پزشکی پیشرفته، تشخیصی و توانبخشی پزشکی پیشرفته ای را برای بیماران روسی و بین المللی ارائه می دهد.FEFU MC شامل 14 بخش پزشکی است که در رشته های مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، بهداشت زنان، جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، طب داخل، توانبخشی، قلب و عروق مداخله، بهداشت کودک، بخش مراقبت ویژه تخصص دارند. هر واحد گزینه های اقامتی اتاق های دونفره ، یک نفره راحت و VIP را در اختیار شما قرار می دهد. مرکز توانبخشی با ظرفیت 100 اتاق هتل بخشی جدایی ناپذیر از FEFU MC است.FEFU MC با دانشکده زیست پزشکی و FEFU دانشگاه علوم پزشکی اقیانوس آرام همکاری های محکمی دارد. این دو دانشگاه بزرگ با هم فناوری های جدید درمان و تشخیص پزشکی را آزمایش کرده و به متخصصان آینده در زمینه پزشکی را آموزش می دهند. برای کسب اطلاعات درباره مدارک مورد نیازبرای ورود به رشته پزشکی در دانشگاه فدرال شرقی این لینک را مطالعه فرمایید.

هزینه تحصیل در دانشگاه فدرال شرقی

FEFU اولین و تنها دانشگاه کلاسیک در خاور دور روسیه است. یک مرکز آموزشی منحصر به فرد با یک پردیس برتر از دانشگاه و یک فرایند تدریس مبتکرانه و تحقیق محور است. این یک ارتباط پلت فرم محوری بین متخصصان روسی و بین المللی و بهبود همکاری با سازمان های برجسته تحقیقاتی، آموزشی و نوآورانه منطقه آسیا و اقیانوسیه است. این کشور رهبر جهانی منطقه آسیا و اقیانوسیه در زمینه تحولات علمی و ابتکاری است. هزینه تحصیل در روسیه در این دانشگاه به رشته ای که قصد شروع آن را دارید بستگی دارد اما به طور میانگین هزینه تحصیل سالیانه می تواند از 3000 دلار تا 4000 دلار باشد و هزینه زندگی نیز به صورت ماهاهانه حدود 200 دلار تا 300 دلار می باشد.

 

اصول سیاست نوآوری دانشگاه فدرال شرقی روسیه

  • پروژه های شرکت های فن آوری شامل دانشجویان و جوانان با استعداد دانشگاه فدرال شرقی روسیه در سراسر خاور دور روسیه
  • توسعه برنامه های سرمایه گذاری مشرک جوانان با همکاری دانشگاه فدرال شرقی روسیه و شرکای سازمانی
  • توسعه برنامه حمایت از جوانان از طریق شرکای سازمانی
  • برنامه های آموزشی برای تدریس مهارت های لازم برای کار در شرکای سازمانی
  • بازاریابی محصولات شرکت های کوچک نوآورانه

روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادرس : تهران  -  جردن  -  خیابان مهیار  - ‍‍ پلاک۲
دفتر:
021-22-65-78-61
021-22-65-42-27
همراه:
0912-95-97-98-1
0912-95-97-98-2
پست الکترونیک :
parsruss@yandex.com
parsruss@gmail.com