هزینه تحصیل در روسیه 2021


هزینه تحصیل در روسیه  با توجه به امکانات وکیفیت بالای اموزش و هزینه نسبتا پایین زندگی در شهرهای روسیه در مقایسه با اروپا بسیار به صرفه می باشد در این مقاله ما به شرح هزینه تحصیل در روسیه در برخی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم  و بهداشت ایران پرداخته ایم و البته برای اطلاعات تکمیلی مطالب مربوط به دانشگاه مورد نظر را مطالعه بفرمایید.

  • کشور روسیه با وسعت 17،075،400 کیلومتر مربع ، وسیعترین کشور جهان است.
  • در کشور روسیه مجلل ترین کاخ ها ، فلات های پهناور ،کوه های مرتفع، استقرار شهرها در سردترین مناطق دنیا، مدارس باله و عظیم ترین مجموعه عروسک های دنیا وجود دارد.
  • فرهنگ و ادبیات نمایشی در روسیه بسیار قابل توجه است.
  • نویسندگان بزرگ روسی چون تولستوی ، داستایوسکی و ناباکوف ، بولگاکف و بزگ پزشکان دنیا چون ویکتور اسکومین ، بوریس موروکوف ، الکساندر بوگدانف ، میخائیل بولگاکف ، ایوان پاولف آنتون چخوف  ، لئونید روگوزوف گاوریل ایلیزاروف ،  الکساندر لوریا ، کونراد واگنر، ولادمیر روسلیک در سراسر جهان بعنوان بزرگترین ها یاد میشوند .

هزینه زندگی در روسیه
هزینه زندگی در روسیه به صورت میانگین حداقل 300 الی 400 دلار به صورت ماهیانه از اهم هزینه ها در روسیه میباشد البته هزینه زندگی در روسیه به روبل باید حساب شود. طبیعی است نوع و سطح زندگی با براورد هزینه های ان رابطه مستقیم دارد. هزینه های روزمره در شهر سنت پترزبورگ و ولگاگراد مقادیری کمتر از شهر مسکو می‌باشد. هزینه خورد و خوراک به صورت هفتگی نفری 40 الی 80 دلار می‌باشد

به طور کلی نوع و سبک زندگی هر شخص با میزان هزینه او رابطه مستقیم دارد و اعداد و ارقام اعلامی ما صرفا جنبه آگاهی و شناختی دارد.
هزینه سرگرمی و اوقات فراغت
بطور مثال برای خرید یک بلیط سینمای انگلیسی زبان باید بالغ بر 10 دلار پرداخت کنید ولی همان فیلم در یک سینمای روس زبان کمتر از 5 دلار هزینه در بر دارد و برای تأتر و اپرا بستگی به جای بلیط از 3 دلار تا 20 دلار متغیر می‌باشد. ورودی برای موزه و گالری های هنری بستگی به جای موزه یا گالری دارد و از 50 سنت تا 10 دلار متغیر است.
هزینه حمل و نقل
هزینه ماهیانه برای رفت و آمد مترو حدود 8 الی 16 دلار برای اتوبوس وتریل برقی از 10 سنت تا 50 سنت بدون در نظر گرفتن مسافت و برای یک سفر.
هزینه گشت و گذار و مسافرت
برای هماهنگ کردن یک مسافرت حدود 20 دلار برای هر شخص و اگر برای سفرتان قطار را به عنوان وسیله نقلیه انتخاب نمائید مطمئنا در هزینه هایتان سرفه جویی کرده اید زیرا سیستم حمل و نقلی ریلی روسیه بسیار با صرفه است مثلا برای یک سفر از مسکو به سنت پترزبورگ در یک قطار درجه 3 حدود 12 دلار می‌باشد. در بیرون از مسکو میتوان روزانه با 20 الی 30 دلار در یک هتل به سبک شوروی اقامت نمود.
خرید لباس در روسیه
به صرفه تر است اگر لباسهای زمستانی بیشتر تهیه کنید زیرا نسبت به روسیه ارزانتر خواهد بود. و برای تهیه لباس میبایستی هزینه زیادی پرداخت نمائید بنابراین پیشنهاد ما این است که قبل از حرکت به روسیه خریدهای از این قبیل را انجام دهید.
نرخ تماس تلفنی در روسیه
اگر تماس دور تلفنی میخواهید برقرار کنید باید کارت تلفن بین المللی تهیه کنید که از تعرفه های خوبی نیز برخوردار میشوید با یک کارت 20 دلاری میتوانید ساعتها با ایران صحبت نمائید در ضمن تماس های درون شهری رایگان می‌باشد. در ضمن اینترنت در روسیه بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه می‌باشد و از بابت تماس نیاز شما را با هزینه کم با کل دنیا تامین خواهد کرد.
دانشگاههای مورد تایید ایران در روسیه
برخی از دانشگاه های مورد تایید ایران و هزینه تحصیل در روسیه در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی روسیه  شامل موارد زیر میباشد :

دانشگاه لومونوسوف

دانشگاه لومونسوف مسکو (MSU؛ روسی: Московский государственный университет имени М. В. Ломоносова، часто сокращенно МГУ) ، یک دانشگاه پژوهشی مختلط و عمومی است که در مسکو، روسیه میباشد. دانشگاه لومونسوف در 25 ژانویه 1755 توسط میخائیل لومونسوف تاسیس شد . MSU بعد از لومونسوف در سال 1940 تغییر نام داد و سپس به عنوان دانشگاه لومونسوف شناخته شد .این دانشگاه دارای بلندترین ساختمان آموزشی در جهان است. سرپرست فعلی وی ویکتور Sadovnichiy است. براساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2018، دارای رتبه 108 که این بالاترین رتبه موسسه آموزشی روسیه است . دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ و دانشگاه ایالتی مسکو در رقابت دوستانه بر سر عنوان قدیمی ترین دانشگاه روسیه شرکت می کنند. گرچه دانشگاه دولتی مسکو در سال 1755 تأسیس شد، رقیبش در سن پترزبورگ از سال 1819 به عنوان دانشگاه وجود داشته و خود را به عنوان جانشین یک آکادمی که در 24 ژانویه 1724 توسط حکم پیتر بزرگ تاسیس شده است.
نکته: برای ورود به بعضی از دانشگاه های روسیه و تحصیل در روسیه قانون شرط معدل وجود دارد.
حمل و نقل دانشگاه لومونسوف
محوطه دانشگاه لومونسوف بسیار گسترده می باشد و بیش از 1000 ساختمان را در خود جای داده است. بهترین راه برای رسیدن به مرکز شهر مترو است و با حدود 10 دقیقه پیاده روی ایستگاه مترو نزدیک شماست .
پذیرش دانشگاه لومونسوف
جهت پذیرش دانشگاه لومونسوف تمامی متقاضیان بایستی فرم درخواست دانشگاه لومونسوف را تکمیل و یک قطعه عکس سایز گذرنامه در صفحه اول فرم درج نموده و پس از ارسال توسط نماینده روند درخواست پیگیری شود. مانند اکثر دانشگاهی روس زبان دانشگاه لومونسوف نیز یک دوره یکساله به زبان روسی ارایه میدهد ، داوطلبان رشته های پزشکی و داروسازی پس از طی این دوره بایستی آزمون پادفک و شیمی را با موفقیت انجام دهد . زبان تحصیل در دانشگاه لومونسوف رشته های دارو سازی و پزشکی را به زبان روسی میباشد .
هزینه تحصیل در روسیه دانشگاه لومونسوف روسیه
پادفک: 5800 دلار در سال .
شهریه پزشکی در دانشگاه : 400000 روبل در سال.
بیمه : 110 دلار سالانه.
خوابگاه : 850 تا 2900 دلار سالانه.
امکانات دانشجویی دانشگاه لومونسوف
کتابخانه دانشگاه لومونسوف یکی از بزرگترین سیستم ها در کشور روسیه را داراست که نزدیک به 9 میلیون کتاب را در خود جای داده است، 2 میلیون از این کتب به زبان های خارجی است.
علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق، موزه ها، باغچه پارک های علم و فناوری و دو محوطه دانشگاهی در مرکز شهر از دیگر مزیت های تحصیل خواهند بود.
ساختمان اصلی MSU از مواردی نظیر: سالن ، تئاتر ، موزه ، سرویس های امنیتی ، کتابخانه ، استخر ، ایستگاه پلیس ، اداره پست ، اتاق میهمان ، آرایشگاه ، رستوران های سرباز متعدد ، بانک و ATMs ، مغازه ، کافه تریا و دیگر قفسه ها تشکیل شده است.برای اطلاعات تکمیلی از این لینک استفاده کنید

دانشگاه نووسیبرسک

شهر نووسیبیرسک در منطقه سیبری از کشور روسیه و با فاصله 3400 کیلومتری از مسکو قرار دارد. دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک (NSU) یکی از موسسات آموزش عالی عالی روسیه است که در نووسیبیرسک واقع شده است. دانشگاه نووسیبیرسک به عنوان ژنراتور نخبگان علمی در روسیه دارای مشخصات مهمی است، دانشگاهی با رتبه خوب در کنار سیستم جذب دانشجوی شفاف و آزمون های مشخص،شرط لازم و کافی برای ورود به دانشگاه نووسیبیرسک داشتن پایه علمی قوی برای ورود مستقیم در دوره کالج و کسب نتیجه مورد نظر دانشگاه نووسیبیرسک در پادفک خواهد بود. دانشگاه نووسیبیرسک رشته دندانپزشکی ندارد. پرواز مستقیم از مسکو در این مسیر 3 ساعت و نیم میباشد .
رتبه جهانی دانشگاه نووسیبیرسک
دانشگاه نووسیبیرسک در رتبه بندی QS جایگاه 291 را دارا است . همچنین بین 100 دانشگاه برتر عصر طلایی نیز به چشم میخورد . زبان تحصیل دانشگاه نووسیبیرسک متقاضیان تحصیل در دانشگاه نووسیبیرسک باید به زبان انگلیسی در آزمون (شیمی و زیست به زبان انگلیسی) نمره قبولی را بدست آورند، دانشجویانی که مایل به شرکت در دوره های پزشکی در دانشگاه نووسیبیرسک هستند، بایستی در آزمون ورودی شرکت نمایند. دوره های پادفک در دانشگاه نووسیبیرسک به زبان انگلیسی است.برای اطلاعات تکملی از این لینک استفاده کنید.
ظرفیت و زمان ثبت نام دانشگاه نووسیبیرسک
ظرفیت دانشگاه نووسیبیرسک 60 نفرمیباشد که 40 نفر از طریق شرکت در آزمون آنلاین و 20 نفر دیگر با دوره پادفک پذیرش خواهند شد .
زمان ثبت نام پادفک از هفته اول فروردین تا نیمه مرداد میباشد .
زمان ثبت نام دوره اصلی پزشکی از هفته اول فروردین تا آخر تیر است .
هزینه تحصیل در روسیه دانشگاه نووسیبیرسک
شهریه دوره پادفک دانشگاه نووسیبیرسک 3500 دلار سال .
شهریه دوره پزشکی دانشگاه نووسیبیرسک 6000 دلار در سال .
هزینه خوابگاه نزدیک به 200 دلار در سال ، خوابگاه دارای نگهبان و دوربین میباشد و در نزدیکی دانشگاه واقع شده است و شامل اتاق با دو تخت مشترک و اینترنت رایگان میباشد .
براورد هزینه زندگی در کشور روسیه
هزینه زندگی در روسیه به مجموع 400 دلار در ماه میرسد که از جمله مواردی ( مترو 20 روبل- هزینه ناهار در سلف دانشگاه 200 الی 300 روبل – هر کیلو گوشت 200 روبل و یک عدد نان 30 روبل ) میتوان اشاره کرد .
مدارک مورد نیاز جهت ترجمه به روسی شامل موارد زیر میباشد :
پاسپورت
ریز نمرات و گواهی متوسطه
ریز نمرات و گواهی پیش دانشگاهیدانشگاه پاولوف

دانشگاه پاولوف در سنت پترزبورگ یکی از بهترین دانشگاهای کشور روسیه است، این دانشگاه برای پذیرش شرط معدل دارد .جهت درخواست پذیرش باید معدل متقاضی بالای 16 باشد و مدارک باید ترجمه و تایید دادگستری و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و در نهایت به تایید سفارت روسیه رسیده باشد .
متقاضی ورود به دوره های رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید به زبان روسی مسلط بوده و بتواند حد نصاب نمره قبولی در آزمون پادفک را در این دانشگاه بدست آورند. متقاضیان عزیز که برای دوره پادفک در دانشگاه پاولف ثبت نام میشوند ، این موضوع را در نظر داشته باشند، که 9 ماه سختی را پیش رو خواهد داشت و ورود به دوره اصلی این دانشگاه تلاش شبانه روز را لازم دارد، یادگیری حرفه ای زبان روسی برای ورود به کورس اصلی پزشکی و دندانپزشکی بدیهی است .
زمانبندی پذیرش و آزمون دانشگاه پاولف
روش پذیرش دانشگاه پاولوف طبق زمان بندی از قبل تعیین شده صورت میپذیرد .
برای متقاضیان ورود به پادفک و کسانی که در کالج دانشگاه پاولف در مشغول به تحصیل دوره پادفک میباشند .
دانشگاه پاولف از هفته آخر اردیبهشت تا اواخر خرداد جهت پذیرش پادفک پرونده میپذیرد، سپس مدارک را بررسی و بعد از یکماه لیست متقاضیان که درخواستشان پذیرفته شده را در سایت دانشگاه منتشر مینماید. متقاضیان خارج از دانشگاه برای کورس اصلی که دروه پادفک و زبان روسی را در موسسات خارج از دانشگاه پاولف آموزش دیده اند، از آخر خرداد بمدت 20 روز مدارک دریافت میشود و در آزمون ثبت نام میشوند. سپس آزمون ها به مدت 15 روز در محل دانشگاه برگزار شده و نتایج اعلام خواهد شد. برای اطلاعات تکمیلی ازاین لینک استفاده کنید.

تاریخ ثبت نام دانشگاه پاولف
پس از بررسی و اعلام نتایج ، متقاضیان بایستی ظرف 15 روز در دانشگاه ثبت نام شوند .
آزمون ورود به دوره اصلی در دانشگاه پاولوف به صورت شفاهی و کتبی برگزار خواهد شد. آزمون شیمی شفاهی و زیست شناسی کتبی میباشد .
ظرفیت پادفك دانشگاه پاولف
ظرفيت كالج دانشگاه محدود به 100 نفر ظرفیت عادی و 20 نفر بورس ميباشد .
ظرفیت دانشگاه پاولف به زبان روسی ظرفیت برای تحصیل پزشکی با هزینه شخصی 53 نفر و دندانپزشکی 32 نفر و ظرفیت با تسهیلات بورسیه ۲۵ نفر برای رشته پزشکی و ۷ نفردر دوره دندانپزشکی خواهد بود.
دریافت این ظرفیت بسته به سوابق تحصیلی و معدل متوسطه معلومات زبان و سطح علمی در دوره کالج به متقاضیان اختصاص داده میشود .
ظرفیت دانشگاه پاولف رشته پزشکی به زبان انگلیسی 30 نفر است.
خوابگاه دانشگاه پاولف روسیه
خوابگاه در بهترين موقعيت نسبت به دانشگاه قرار دارد و از لحاظ امكانات وامنيت نيز در شرایط عالی میباشد .
خوابگاه در فاصله بسیار نزدیک به دانشگاه پاولف واقع شده است .

هزینه تحصیل در روسیه دانشگاه پاولوف روسیه
پزشكي به زبان روسي سالانه: 5300 دلار .
پزشكي به زبان انگليسي سالانه: 5500 دلار .
دندان به زبان روسي سالانه: 5500 دلار .
هزينه پادفك سالانه: 2500 دلار .
هزينه خوابگاه سالانه: 1000 دلار .
هزينه بيمه سالانه: 200 دلار .

دانشگاه سیچنوا

دانشگاه سچینوا یکی از مجهزترین دانشگاهای پزشکی کشور روسیه با دو بیمارستان بهترین دوره آموزش پزشکی را ارایه میدهد.
پذیرش مستقیم و آزمون ورودی دانشگاه سیپچنوا
این دانشگاه در سال 1755 به عنوان سچینوا مسکو (دانشگاه ایالتی مسکو از سال 1917) افتتاح شد. آن را به نام ایوان سچنینوف، فارغ التحصیل دکترای مسکو، که به عنوان “پدر فیزیولوژی روسی” شناخته می شود، نامگذاری شد . این آکادمی مرکز آموزش، صدور گواهینامه و آموزش بیشتر برای کارکنان پزشکی و داروسازان است. این مجموعه دارای 20 ساختمان با کلاس ها و سالن های سخنرانی، مرکز بالینی، مرکز تحقیقاتی، کتابخانه، بخش انتشارات، بخش عکس های ویدئویی، آزمایشگاه ها، باغ گیاه شناسی و چندین خوابگاه دانشجویان است. دانشگاه سچینوا را از لحاظ کیفیت آموزشی در رشته پزشکی میتوان بعنوان بهترین دانشگاه روسیه نام برد. پذیرش دانشگاه سیچنوا با داشتن شرط معدل به صورت مستقیم انجام میگیرد . البته این پذیرش مستقیم بدون امتحان دانشگاه صادر خواهد شد . در غیر این صورت ، لازمه ورود به دوره اصلی دانشگاه شرکت در دوره پادفک که شامل آموزش زبان روسی که شامل دروس زیست شناسی و شیمی نیز میباشد ، خواهد بود که بعد از این دوره متقاضی بایستی حد نصاب نمره قبولی در آزمون پادفک را بدست آورد.برای اطلاعات تکمیلی ازاین لینک استفاده کنید.
دوره کالج و هزینه یکساله کالج دانشگاه سیچنوا
دورهای کالج (پادفک) دانشگاه سیچنوا شامل 3 دوره میباشد که با توجه به تعیین سطح زبان دانشجو وارد یکی از این دوره ها میشود .
دوره ی جامع زبان روسی به متقاضی که هیچ آشنایی زبان نداشته و باید وارد دوره 9 ماه کالج شود اختصاص پیدا میکند هزینه این دوره حدود 6000 دلار است .
شامل عزیزانی است که آشنایی به زبان انگلیسی را دارند زمان کالج 5 ماه میباشد و هزینه کالج 5000 دلار میباشد .
شامل آن دسته از متقاضیانی خواهد شد که آشنایی به زبان روسی را دارند طول دوره 5 ماه و هزینه آن 5000 دلار .
پزشکی و دندانپزشکی سال اول 11000 دلار و سالهای بعد 9000 دلار .
داروسازی سال اول 9000 و سالهای بعد 7500 دلار .
شرایط اخذ پذیرش دانشگاه سیچنوا
دانشگاه سچینوا پس از بررسی مدارک برای پذیرش اولیه مبلغ 1500 دلار ( غیر قابل برگشت ) دریافت مینماید،
این مبلغ از مبلغ نهایی دوره پادفک کسر خواهد شد.
دوره پادفک از اوایل مهر آغاز و اواسط تیر به اتمام میرسد و شروع دوره اصلی اواسط شهریور است.دانشگاه سماشکو(یوداکیموف)

انستیتو تخصصی دندانپزشکی سماشکو یکی از بهترین دانشگاهها براى تحصیل دندان پزشکى در روسیه میباشد،
درعین حال که شهریه بالایى پرداخت نمى کنید خصوصا در مورد پادفک این دانشگاه که بسیار ارزان است .
از لحاظ اموزشى دانشگاه سماشکو در سطح عالی است . زبان تحصیل در دانشگاه سماشکو زبان روسی است .
هزینه تحصیل در روسیه دانشگاه سماشکو
هزینه تحصیل در روسیه (شهریه) دندانپزشکى و پزشکی در دانشگاه سماشكو 7500 دلار میباشد.
در این دانشگاه برای دانشجویان خارجی دروس به زبان روسی ارائه میشود.
دانشجویانی که موفق به اخذ گواهی فارغ التحصیلی از دانشگاه سماشکو خواهند شد ، پزشکان و دندانپزشکان کارکشته ای خواهند بود .
خوابگاه دانشگاه سماشکو
شامل سه ساختمان خوابگاه ميباشد، و از لحاظ امكانات خوب میباشد.
مسافت خوابگاها تا دانشگاه سماشکو حدود 20 دقیقه پیاده روی است.
قيمت خوابگاه ماهانه 50 دلار ميباشد.
نکات مهم :
خوابگاه دانشگاه سماشکو به دانشجويان سال 3 به بالا اختصاص دارد، دانشجويان پادفك ، سال اول و دوم امکان استفاده از خوابگاه را نخواهند داشت، در مسكو خوابگاه با كيفيت خوب و قیمت مناسب وجود دارد كه دانشجويان ميتوانند از اين مکانها استفاده نمایند .
موسسه پارس روس با تجربه غنی در امر پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به خارج از کشور و با داشتن پرسنل مجرب در روسیه میتواند به شما در اخذ پذیرش تضمینی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل در روسیه را دارند جهت تسهیل امور مربوط به ترجمه و تایید دادگستری و وزارت امور خارجه و تایید مدارک در سفارت روسیه سپس اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر و در نهایت امور مربوط به خدمات استقبال و انتقال و ثبت نام در دانشگاه تا استقرار در خوابگاه را بصورت حرفه ای به سرانجام برساند . ضمنا موسسه در زمان تحصیل دانشجو در صورت نیاز خدمات آموزشی متمم استاندارد جهت رفع مشکلات احتمالی نیز ارائه مینماید.
همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط و هزینه تحصیل در روسیه و اعزام دانشجو به روسیه می توانند با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.
بسیاری افراد جهت مهاجرت به روسیه معمولا از طریق تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند ، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد .برای اطلاعات تکمیلی ازاین لینک استفاده کنید.

 

روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادرس : تهران  -  جردن  -  خیابان مهیار  - ‍‍ پلاک۲
دفتر:
021-22-65-78-61
021-22-65-42-27
همراه:
0912-95-97-98-1
0912-95-97-98-2
پست الکترونیک :
parsruss@yandex.com
parsruss@gmail.com