مهاجرت به رومانی


مهاجرت به رومانی
یکی از کشورهای مورد تقاضای بسیاری از افراد در سال های اخیر ، کشور رومانی می باشد که با فرهنگ بسیار غنی یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان است . مردم خونگرم و مناظر زیبای کشور رومانی توانسته است افراد زیادی را برای زندگی ، تحصیل و کار به خود جذب کند . قوانین مربوط به اقامت در رومانی در سال 1991 میلادی پایه گذاری شده است و مانند سایر کشورها از روش های مهاجرتی متفاوتی برخوردار است . در ابتدای امر لازم به ذکر است افرادی که قصد مهاجرت به رومانی دارند به نحوی تصمیم نگیرند که هیچ راه بازگشتی برای خود باقی نگذارند . روش های مهاجرت به رومانی و سایر کشورها دارای سختی خاص مربوط به خود است و شاید زمانی که از بیرون به این موضوع نگاه می شود هیچ گونه سختی دیده نشود ولی پس از مهاجرت و مشاهده فرهنگی های جدید و دوری از خانواده شاید مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند .

مزایای زندگی و مهاجرت به رومانی
کشور رومانی پس از لهستان دومین کشور بزرگ اروپای مرکزی می باشد و در این کشور پهناور فرد می تواند 4 فصل را تجربه کند. فرد می تواند از اسکی، قایقرانی، تماشای پرندگان، دیدن پستانداران بزرگ، سواحل زیبا لذت ببرد . کشور رومانی پایین ترین قیمت های کالاهای اساسی در اتحادیه اروپا را داراست. هر چند که دستمزد پرداخت شده در رومانی پایین می باشد ولی هزینه زندگی به طور کلی در این کشور ارزان است. برای افرادی که زبان مادریشان انگلیسی می باشد یادگیری زبان رومانیایی کار مشکلی نیست. یادگیری زبان رومانیایی آسان می باشد و جزء یکی از ساده ترین زبان های خارجی محسوب می شود.
در حال حاضر کشور رومانی سریعترین سرعت دانلود در اروپا را دارد و فرد در رومانی می تواند از اینترنت سریع و ارزان بهره ببرد. پیدا کردن کار در رومانی نسبتا آسان می باشد زیرا بازار کار در این کشور در حال توسعه است و این فرصت شغلی زیادی را برای خارجی ها ایجاد می کند. لازم به ذکر است که کشور رومانی در حال حاضر عضو منطقه شنگن نیست اما کاندید برای پیوستن به این کشورها است .

روش های مهاجرت به رومانی
از جمله روش های مهاجرت به رومانی می توان به موارد زیر اشاره کرد :
● مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل
یکی از دلایل اصلی مهاجرت به رومانی ، تحصیل در این کشور می باشد .کشور رومانی یک سیستم آموزش عالی با کیفیت دارد که در سراسر جهان شناخته شده است. اکثر دانشگاه های رومانی با هزاران دانشگاه شناخته شده در سراسر جهان همکاری می کنند. دانشگاه های رومانی دوره های تحصیلی کارشناسی، فوق کارشناسی و دکتری را به زبان های رومانی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و مجارستانی ارائه می کنند. تحصیل در رومانی یک تجربه منحصر به فرد در زمینه فرهنگی در یک محیط آموزشی چند ملیتی و پویا می باشد . دانش آموزان بین المللی در رومانی این شانس را دارند که زبانهای جدید را یاد بگیرند. دریافت مهارت چند فرهنگی بین المللی به عنوان یک ارزش بزرگ برای پیدا کردن شغل در دنیای پویا است . کشور رومانی جز اتحادیه اروپا است و تمام مدارک تحصیلی دانشگاه های ان در اروپا و جهان معتبر می باشد . دانشجویان خارجی با مهاجرت تحصیلی رومانی فرصت دستیابی به اقامت دائمی و تابعیت این کشور را به دست می آورند و پس از فارغ التحصیلی فرصت های زیادی برای ادامه زندگی در رومانی و تبدیل شدن به یک شهروند قانونی رومانیایی و اروپایی را دارند. دانشجویان سایر کشورها پس از پذیرش در موسسات رومانیایی باید برای ویزای دانشجویی درخواست دهند. خوشبختانه فرایند پذیرش در دانشگاه های رومانیایی بسیار ساده می باشد و فرد با دانشگاهی که علاقه مند به تحصیل در آن است، ارتباط برقرار می کند و برای برنامه ای که می خواهد در آن تحصیل کند درخواست می دهد. دانشگاه از فرد می خواهد که چندین فرم پذیرش ابتدایی که شانل وضعیت اقامت، زمینه تحصیلات و مهارت های زبان است را تکمیل کند.

● مهاجرت به رومانی از طریق تخصص
فعالیت های حرفه ای شهروندان خارجی در کشور رومانی تنها با داشتن مجوز کار امکان پذیر می باشد و طبق قوانین اتحادیه اروپا، تمام شهروندان اروپایی می توانند بدون مجوز در این کشور مشغول به کار شوند ولی شهروندان کشورهای ثالث تنها با مجوز کار می توانند در رومانی فعالیت، کار و اقامت کنند. طبق قاعده کلی با توجه به نوع فعالیت و شغل مورد نظر حق تمدید مجوز کار تا حداکثر 1 سال می باشد ولی کارکنان ماهر می توانند مجوز اقامت خود را تا حداکثر 2 سال تمدید کنند . تنها کار فرما و یا فرد قانونی و حقیقی می تواند برای مجوز کار از طرف کارمند درخواست دهد و برای این کار او باید مدارک لازم را به اداره کل بازرسی مهاجرت ارسال و مالیات را پرداخت کند. کارمند نیز باید همواره یک کپی از مجوز کار را با خود به همراه داشته باشد و طی 30 روز پس از ارسال مدارک برای مجوز کار، “اداره کل بازرسی مهاجرت ” جواب خود را صادر خواهد کرد. این عملیات برای تاییدیه های بعدی تا حداکثر 15 روز دیگر به طول می انجامد . طی 60 روز پس از اخذ مجوز کار رومانی ، باید فرم درخواست ویزای اقامت بلند مدت برای کار پر و ارسال شود.

● مهاجرت به رومانی از طریق کار
یکی از بهترین راه های مهاجرت به رومانی ، از طریق ویزای کار می باشد . یکی از روش های اخذ ویزای کار ، استخدام از طریق کارفرمای مقیم این کشور است . در کشور رومانی و کل اتحادیه اروپا باید شغل مورد نظر به مدت 3 ماه در روزنامه و اینترنت آگهی شود و اگر در کل این مدت متقاضی برای شغل در میان کل کشورهای اروپایی یافت نشد آنگاه می توان نیروی خارجی از سایر کشورها را جذب کار کرد . میزان حقوق دریافتی باید به اندازه تامین مخارج فرد مورد نظر به همراه خانواده خود در این کشور باشد . فرد می تواند هرسال این ویزا را تمدید کرده و بعد 5 سال برای اقامت دائم اقدام کند . این روش کمی سخت و مشکل به نظر می رسد و بهتر است که با استفاده از روش های دیگر به این کشور وارد شده و به کار مشغول شد .

● مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری
اخذ اقامت کشور رومانی برای افرادی که یک شرکت را در این کشور خریداری کنند و یا به ثبت برسانند امکان پذیر می باشد . با ثبت شرکت در رومانی می توان به تمام کشورهای اروپایی سفر کرده و به تجارت پرداخت . برای ثبت شرکت در کشور رومانی به سرمایه ای بالای ۱۰۰ هزار یور نیاز دارد و تمام مراحل باید توسط وکیل رسمی در این کشور صورت بگیرد که موسسه آتیه آفرینان ایرانیان می تواند به بهترین شکل ممکن فرد را در انجام این مراحل راهنمایی کند . با تمدید شرکت به مدت ۵ سال می توان تقاضای اقامت دائم کند . برای این روش محدودیت سنی وجود ندارد و احتیاجی به تسلط به زبان و یا داشتن مدرک نمی باشد اما بهتر است که افرادی که سابقه فعالیت در کارهای تجاری و شرکتی را داشته اند از این طریق اقدام کنند زیرا کوچکترین اشتباه می تواند باعث به هدر رفتن سرمایه فرد بشود .

● مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج
طبق قوانین کلی ازدواج که در اکثر کشورهای جهان پذیرفته شده است می توان با ازدواج با یکی از تبعه های کشور رومانی برای اخذ اقامت این کشور اقدام کرد . از جمله قوانین ثبت ازدواج داشتن توانایی مالی برای اداره زندگی مشترک و مشخص بودن محل زندگی است . مصاحبه در سفارت رومانی نیز بسیار حساس می باشد که سوالات مهمی در زمینه ازدواج و زندگی در این کشور از فرد پرسیده می شود و مدارک دال بر ارتباط زوجین قبل از ازدواج نیز باید ارائه شود . اقامت در ابتدا به صورت موقت به فرد داده می شود و برای رسیدن به اقامت دائم باید شرایط خاصی در طول زندگی در رومانی رعایت شود .

● مهاجرت به رومانی از طریق پناهندگی
پناهندگی یک روش غیرمعمول و خطرناک برای مهاجرت است که توصیه میشود مهاجرت به این شیوه صورت نگیرد . برای مهاجرت به رومانی باید ثابت شود که فرد تحت حمایت کشور خود نیست و به دلایل مشخض به این کشور پناه آورده است . فرد متقاضی پناهندگی در رومانی می تواند در صورت داشتن همسر و یا فرزند کوچک به عنوان سرپرست آنها درخواست بدهد . حقوق اولیه مانند محل اقامت و خوراک و پوشاک به فرد داده می شود و تا زمان مشخص شدن وضعیت او اجازه کار در این کشور را نخواهد داشت . بهتر است که تا زمانی که می توان از روش های کاملا قانونی به کشور رومانی مهاجرت کرد از اقدام به این شیوه کاملا خودداری کرد

مهاجرت به رومانی از طریق کار
کشور رومانی ، در جنوب شرق اروپا و در حاشیه دریای سیاه واقع شده است . مهاجرت کاری به رومانی ، یکی از راه های ورود به کشور رومانی می باشد و اکثر متقاضیان مهاجرت به رومانی علاقه مند به اخذ ویزای کار رومانی می باشند زیرا اخذ ویزای کار رومانی نسبت به اخذ ویزای سرمایه گذاری هزینه کمتری دارد و راه مطمئن تر و مقرون به صرفه تری است . مهاجرت به رومانی از طریق کار و اخذ اقامت آن چندین مرحله دارد تا در نهایت به اقامت رومانی منجر شود و البته پس از اخذ اقامت در صورتی که فرد دارای شرایط لازم باشد می تواند برای اخذ پاسپورت اقدام نماید .
مهاجرینی که همراه خانواده به کشور رومانی مهاجرت می کنند باید در نظر داشته باشند که برای هر عضو خانواده نیاز به درخواست ویزای کار رومانی به صورت جداگانه می باشد اعضای خانواده مجاز به کار در کشور رومانی نیستند مگر آن که آنها هم ویزای کار داشته باشند. افرادی که در کشور رومانی اجازه اقامت موقت دارند نیز اگر بخواهند در کشور کار کنند نیاز به اخذ مجوز کار دارند.

مراحل مهاجرت به رومانی از طریق کار
شهروندان غیر اتحادیه اروپایی یا غیر منطقه آزاد اقتصادی بایستی که به ترتیب، 2 مرحله زیر را برای گرفتن مجوز جهت انجام کار در رومانی طی بکنند :
● اخذ مجوز کار (Work Permit)
● اخذ ویزای اقامت طولانی برای اهداف کاری (Long-stay Visa for employment purposes)

دریافت مجوز کار در رومانی
اتباع کشور های خارج از اتحادیه اروپا برای مهاجرت کاری به رومانی می بایست یک کار فرما در رومانی پیدا کنند و در تست هایی که از آن ها خواهد گرفت با موفقیت قبول شوند. اگر کارفرما به این نتیجه برسد که جوینده کار را استخدام کند ، می بایست برای او درخواست مجوز کار کند. با این مجوز کار که از کارفرما دریافت شده می توان به کشور رومانی مهاجرت کرد و مشغول کار شد. در ضمن کارفرما می تواند یک شخص حقیقی یا حقوقی باشد. کارفرما می بایست در خواست مجوز کار را به واحد محلی اداره بازرسی کل مهاجرت در منطقه ای که دفتر کار کارفرما قرار گرفته ارسال کند . قوانین مربوط به مهاجرت کاری به رومانی مشابه اکثر کشورهای اتحادیه اروپا می باشد و شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای کار قانونی در کشور رومانی باید مجوز کار و اجازه اقامت بلند مدت رومانی را به دست آورند. متقاضیان کار در رومانی برای شروع این فرایند نیازمند یک پیشنهاد کاری هستند . درخواست مجوز کار در رومانی می بایست توسط یک شرکت معتبر در رومانی صورت گیرد . مسئولیت کارفرما این می باشد که ثابت کند این موقعیت کاری توسط رومانیایی یا فرد دیگری از کشور اتحادیه ی اروپا پر نشده است برای این منظور می بایست کارفرما پیشنهاد کاری را حدود 3 ماه متوالی در روزنامه و اینترنت رومانی منتشر کرده و اگر در این مدت فرد در مورد حرفه مورد نظر معرفی نشد سپس به مدت 3 ماه متوالی در کل اتحادیه اروپا منتشر کرده و در صورتی که هیچ فرد متقاضی واجد شرایط پیدا نشد کارفرما می تواند دعوت نامه را ارائه کند .کارفرما باید اثبات نماید اسپانسر مالی متقاضی می باشد و باید مبلغی را برای حقوق او در نظر بگیرد همچنین کارفرما باید ثابت کند که نامزد دارای صلاحیت و تجربه و تخصص کافی برای موقعیت می باشد و این مستلزم اسناد حمایتی است . مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز کار در رومانی به شرح زیر می باشد :
● فرد متقاضی می بایست دارای مهارت زبان رومانیایی باشد
● ارائه مدارک و گواهینامه های معتبر ترجمه و تایید شده الزامی می باشد .
● مدارکی که نشان می دهد فرد متقاضی سابقه کیفری ندارد
● مدارکی که اثبات کند فرد متقاضی از لحاظ پزشکی سالم و توانایی لازم جهت فعالیت درکار را دارا می باشد
● مدارکی که اثبات کند فرد متقاضی دارای تجربه ، تخصص و مهارت لازم در زمینه کار خود دارد
روند اخذ مجوز کار رومانی می تواند تا ۴۵ روز طول بکشد. زمانی که متقاضی اجازه کار خود را از کارفرما دریافت کرد باید برای سفارت رومانی در کشور خود برای ویزای طولانی مدت درخواست نماید .
راه دیگر و آسان برای مهاجرت به رومانی از طریق کار این است که فرد با ویزای تحصیلی وارد رومانی شود و با توجه به اینکه دانشجو اجازه کار نیمه وقت (مدت ۲۰ ساعت در هفته) را دارد ، مهاجر با مجوز اقامت تحصیلی هم می تواند به تحصیل بپردازد و هم در آن کشور کار کند.کار پاره وقت دانشجویی در رومانی بسیار متداول بوده و به تمام دانشجویان تعلق می گیرد . پس از اتمام تحصیل نیز می تواند برای اخذ ویزای کار اقدام کرده و پس از 3 سال کار و پرداخت مالیات برای گرفتن اقامت دائم در رومانی اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار رومانی
مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار رومانی عبارتند از :
● دعوتنامه از طرف کار فرمای رومانی
● اثبات کفایت بودجه فرد متقاضی کار در رومانی
● تمکن مالی متقاضی کار در کشور رومانی
● سابقه بیمه فرد متقاضی مهاجرت به رومانی از طریق کار
● همچنین فرد می بایست برگه ای از سلامت پزشکی و مدارک تحصیلی لازم و یکرزومه کامل کاری را به کارفرما ارسال کند.


مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری
کشور رومانی در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است و با دریای سیاه ، بلغارستان ، اوکراین ، مجارستان ، صربستان و مولداوا هم مرز است . رومانی به عنوان کشور کلیدی اتحادیه اروپا ، کشوری می باشد که در چهار راه اروپای جنوب شرقی و اروپای مرکزی قرار گرفته است . تمامی قوانین وضع شده اتحادیه اروپا شامل این کشور نیز می شود . روش های بسیاری جهت مهاجرت به رومانی وجود دارد که یکی از این روش ها ، مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری می باشد و رومانی ، کشوری با اقتصاد و درآمدی بالا ست که همین امر باعث شده که تعداد بسیاری از سرمایه گذاران را مشتاق به سرمایه گذاری در رومانی کند . کشور رومانی با این که در سال های نه چندان دور به اتحادیه اروپا پیوسته است اما در طول این سال ها توانسته است اقتصاد و سیاست با کیفیتی را برای خود کسب کند .
انواع سرمایه گذاری در رومانی
سرمایه گذاری در رومانی به 3 روش امکان پذیر می باشد که عبارتند از :
● سرمایه گذاری در رومانی با خرید ملک : یکی از راه های پرطرفدار سرمایه گذاری در رومانی ، خرید می باشد که فرد سرمایه خود را در خرید ملک صرف می کند و بلافاصله با خرید ملک ، می تواند در کشور رومانی ، تقاضای اخذ اقامت دهد .
● سرمایه گذاری در رومانی از طریق خرید اوراق ارضه دولتی : متقاضی می تواند سرمایه خود را با خرید اوراق قرضه ، در کشور رومانی سرمایه گذاری نماید و از سود آن بهره مند شود .
● سرمایه گذاری در مراکز تجاری رومانی : متقاضی می تواند سرمایه خود را در مکانهای تجاری جهت سرمایه گذاری صرف می نماید مانند : تاسیس و ساخت شرکت های معتبر ، ساخت و تاسیس مراکز تجاری برای خرید ، ساخت و تاسیس هتل های بزرگ ، ساخت و تاسیس فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و …

حداقل میزان سرمایه گذاری در رومانی
حداقل میزان سرمایه گذاری در رومانی یکصد هزار دلار می باشد و فرد می تواند با این مقدار سرمایه گذاری ، بعد از سپری کردن پروسه 5 ساله ، اقامت خود را کسب نمایید و این امر سبب می شود به راحتی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کند و و در هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که خود تمایل دارید سرمایه گذاری کند .

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری
مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری به شرح زیر می باشد :
● مدارک شناسایی فرد اصلی و خانواده ایشان که البته ، فرزندان بالای ۱۸ سال ، شامل این نوع اقامت از طرف خانواده نیستند.
● عکس فرد متقاضی مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری
● گواهی و اسنادی که نشان دهنده تمکن مالی فرد در امر سرمایه گذاری در رومانی باشد .
● سوابق کاری و رزومه های کاری خود و ارائه مدارکی دال بر انجام سرمایه گذاری در سایر کشورها .
● ارائه جواز کار در کشور رومانی

شاخص های تاثیر گذار جهت سرمایه گذاری در رومانی
سرمایه گذاری در رومانی و یا هر کشوری بایستی بر پایه تحلیل رشد اقتصادی و زیرساخت های آن کشور انجام شود. شاخص های بسیاری وجود دارد که سرمایه گذار می تواند درمورد کشور مقصد در نظر بگیرد که مهم ترین شاخص های اقتصادی تاثیرگذار عبارتند از :
● تولید ناخالص داخلی (GDP) در کشور رومانی : تولید ناخالص داخلی مهمترین نشانه سلامت اقتصادی کشور می باشد و به معنای بهای کالاهای تولید شده و خدمات ارائه شده در داخل کشور در زمان مشخص است. نرخ تولید ناخالص داخلی در کشور رومانی در سال ۲۰۱۷، ۲۳۳۱۳٫۲ دلار آمریکا می باشد و در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته است.
● مالیات (Tax) در کشور رومانی : شاخص دیگری که در خصوص سرمایه گذاری در رومانی می بایست مد نظر سرمایه گذاران قرار گیرد میزان مالیات در آن کشور می باشد و قطعا هرچه مالیات کشور پایین تر باشد، سرمایه گذاران سود بیشتری خواهند داشت. ولی باید درنظر داشت مالیات پرداختی به کشور صرف امکانات رفاهی و درمانی برای شهروندان خود آن کشور خواهد شد.

مهمترین مزایای سرمایه گذاری در رومانی
فاکتورهای بسیاری در سرمایه گذاری در رومانی سبب شده تا سرمایه گذاران خارجی جذب کشور رومانی شوند که برخی از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در رومانی عبارتند از:
● موقعیت جغرافیایی رومانی باعث شده که سرمایه گذاران از آن به عنوان دروازه ای برای ورود به بازارهای اتحادیه اروپا استفاده کنند .
● امروزه کشور رومانی به جایگاه سیاسی و اجتماعی پایدار در اتحادیه اروپا رسیده است
● با سرمایه گذاری در رومانی می توان برای دریافت اقامت آن اقدام کرد.
● کشور رومانی برای سرمایه گذاران امتیازات ویژه ای قائل می شود.
● رومانی دارای ارتباطات سیاسی و توافقات دو جانبه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد
● سرمایه گذاران در رومانی به نیروی کار مجرب با هزینه کم دسترسی دارند.

معایب سرمایه گذاری در رومانی
در کنار مزایا ، یکسری معایب جهت سرمایه گذاری در رومانی وجود دارد که معایب سرمایه گذاری در رومانی به شرح زیر می باشد :
● زیرساخت های ضعیف کشو رومانی
● بی ثباتی مداوم سیاسی کشور رومانی
● ضعف در سیستم قضایی، قانونی، مالی و غیر قابل پیش بینی بودن نظارت، میزان اعتماد در جامعه کسب و کار را تضعیف می کند.
● فساد گسترده و همچنین عدم توانایی دولت در استفاده مناسب از بودجه کمک های اتحادیه اروپا.
● کشور رومانی دارای یک اقتصاد غیر رسمی بزرگ می باشد.
● کشور رومانی دارای جمعیتی نسبتا فقیر با قدرت خرید محدود می باشد .
● ضعف در سیستم بانکی، که مانع از سرمایه گذاری و کارآفرینی در رومانی می شود.

مدارک مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در رومانی
مدارک مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در رومانی به شرح زیر می باشد:
● مدارک شناسایی فرد اصلی سرمایه گذاری در رومانی به همراه اعضای خانواده. (همسر و فرزندان کمتر از 18 سال)
● عکس فرد متقاضی ویزای سرمایه گذاری در رومانی
● ارائه گواهی و اسنادی مبنی استطاعت مالی در امر سرمایه گذاری در رومانی
● ارائه سوابق کاری و رزومه کاری و ارائه مدارکی مبنی بر انجام سرمایه گذاری در سایر کشورها
● ارائه مجوز کار در رومانی

مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج
کشور رومانی عضو اتحادیه اروپا می باشد که در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است و با کشورهای مجارستان ، صربستان ، مولداوی ، اوکراین و بلغارستان همسایه است . مهاجرت به رومانی به دلیل برخورداری از امنیت بالا ، سطح رفاهی بالا و درآمدهای بالایی برای متخصصان مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است . مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج ، یکی از راه های قانونی جهت مهاجرت به رومانی به شمار می آید . ازدواج با یک فرد از تبعه رومانی منجر به اقامت در رومانی می شود و فرد تابعه باید نشان دهد که توانایی مالی برای پرداخت هزینه های زندگی خود و همسرش را دارا می باشد و از تمکن مالی برخوردار است .
همواره اقدام جهت مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج براساس قوانین سایر کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا می باشد. در صورتی که فرد بتواند اقدام به اثبات نمودن ازدواج کند می تواند اقامت موقت این کشور را دریافت نماید. برای تمدید کردن این اقامت از حالت موقت به دائم فرد ملزم به اجرای شرایط اولیه می باشد. برای تمدید نمودن اقامت موقت رومانی اقدام به حفظ کردن شرایط دارای ارتباط از روش انتخابی برای گرفتن این اقامت می باشد. در صورتی که فرد متقاضی بتواند با اثبات توانایی استطاعت مالی اقامت موقت این کشور را به دست آورد می تواند اقامت دائم کشور رومانی و کل قاره اروپا را به دست آورد.

روند مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج
مهم ترین و حساس ترین مرحله در طول روند مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج مصاحبه کردن در سفارت خانه کشور رومانی در کشور اولیه می باشد. در زمان انجام این مصاحبه، از افراد متقاضی مهاجرت از طریق ازدواج به رومانی سوالات زیر پرسیده می شود که این سوالات در بر گیرنده موارد زیر می باشد :
● سوالاتی در زمینه بیوگرافی که می بایست به صورت خلاصه باشد (خلاصه ای از تولد فرد، دوران تحصیلی شخص ، موقعیتت شغلی، شخص میزان درآمد شخص)
● سوالاتی در زمینه ازدواج قبلی فرد متقاضی در صورتی قبلا اقدام به ازدواج کرده است
● سوالاتی در زمینه میزان مدت آشنایی فرد متقاضی با همسرش و همچنین در زمینه ارائه مدارک برای اثبات کردن دوران نامزدی و آشنایی با هم
● سوالاتی در زمینه ارائه مدارک برای اثبات استطاعت مالی جهت مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج
● سوالاتی در زمینه نحوه ارائه مدارک برای اثبات کردن داشتن محل مناسبی برای سکونت زوجین در رومانی
● سوالاتی در زمینه میزان آشنایی فرد متقاضی به زبان رومانیایی و زبان انگلیسی با داشتن هدف ارزیابی امکان برقراری ارتباط و هم چنین تعامل داشتن فرد با همسر
● سوالاتی در زمینه نحوه دریافت کردن اطلاعات در رابطه با موضوع دوران آشنایی فرد متقاضی با افرادی که دارای تابعیت کشور رومانی هستند
● سوالاتی در زمینه عکس، فیلم، محتویات چت و مکالمات خصوصی که بین همسران رخ می دهد و در صورتی که اقدام به مسافرت مشترک کنند مدارک مربوط به این مسافرت را نیز باید ارائه کنند .
● سوالاتی در زمینه میزان آگاهی داشتن از شغل و هم چنین میزان درآمد زوجین در رومانی
● سوالاتی در زمینه اطلاعات دارای ارتباط با محل سکونت افراد متقاضی مثل متراز محل سکونت و چند اتاق خوابه بودن محل سکونت در رومانی
بعد از طی مراحل بالا و در صورتی که فرد متقاضی مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج بتواند حقیقی بودن و هم چنین واقعی بودن ازدواج خود را برای گرفتن ویزای رومانی اثبات کند. در این صورت ویزا برای فرد متقاضی مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج صادر می شود .مدت زمان اعتبار این نوع ویزا به مدت 2 سال می باشد و در نتیجه قابلیت تمدید این نوع از ویزا با در نظر گرفتن شرایط گفته شده ممکن می باشد .

روش های مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج
از جمله روش های مهاجرت به رومانی از طریق ازدواج می توان به موارد زیر اشاره کرد :
● ازدواج کردن با فردی که دارای اقامت کشور رومانی می باشد.
● ازدواج کردن با فردی که دارای تابعیت کشور رومانی می باشد.
با این توضیح که زمان مورد نیاز برای گرفتن ویزای کشور رومانی نسبت به موارد بالا متغیر می باشد. درصورتی که فردی بتواند با یک فردی که دارای تابعیت کشور آمریکا باشد ازدواج کند بعد از سپری کردن مدت زمانی به میزان 6 تا 12 ماه قادر به دریافت کردن ویزای رومانی می باشد اما در صورتی که فردی بتواند با یک فرد که دارای اقامت کشور آمریکا باشد ازدواج کند وی بعد از سپری کردن مدتی به میزان 3 تا 4 سال قادر به دریافت کردن ویزای رومانی می باشد.

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی
آموزش در کشور رومانی در سطح مطلوبی قرار دارد و دانشگاه های این کشور مدارک معتبری را در سطح جهان ارائه می دهند . پایتخت این کشور بخارست است و دارای دانشگاه برتر این کشور است . دانشگاه های این کشور به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم شده اند . این کشور اروپایی در سال گذشته از نظر اقتصادی و صنایع مختلف پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است . یکی از بهترین راه های مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل است که دانشجویان می توانند با داشتن سوابق تحصیلی خوب برای این کشور اقدام نمایند . با توجه به اینکه این کشور عضو اتحادیه اروپاست مدرک دانشگاهی آن مورد پذیرش در سایر کشورهای اروپایی است . بدین منظور نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی را در زیر آورده ایم تا اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید .

شرایط تحصیل در دانشگاه های رومانی
امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های رومانی در مقاطع مختلف فراهم است و دانشجویان می توانند برای دوره های لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در این کشور درخواست دهند . مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال است و دانشجویان باید به زبان رومانیایی مسلط باشند . اما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رومانی می توانید مدرک آیلتس با نمره 6.5 را ارائه نمایید . مدت تحصیل در این مقطع 2 سال است و باید بتوانید هزینه های تحصیل که بسته به رشته بین 3 هزار تا 5 هزار یورو خواهد بود را تامین نمایید . برای تحصیل در مقطع دکترا در رومانی نیز شرایط پذیرش متفاوت است اما ارائه مقالات بین المللی و مدرک زبان بسیار مهم هستند تا بتوانید شانس پذیرش در این مقطع را داشته باشید . دانشجویان می توانند در هفته برای ساعات مشخصی کار کنند تا بخشی از هزینه ها را پوشش دهند . حتی امکان تحصیل در گروه های پزشکی نیز وجود دارد و دانشجویان می توانند در دانشگاه های تایید شده ای تحصیل نمایند . لازم به ذکر است تحصیل در رومانی یک بار در سال انجام می شود . در شرایط پذیرش دانشگاه های رومانی ذکر شده که متقاضیان از کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای آمریکا ، کانادا ، کرواسی ، ژاپن ، کره ی جنوبی ، مولداوی ، صربستان و سوییس نیازی به گرفتن ویزای تحصیلی ندارند و صرفا ارسال مدارک برای پذیرش و حضور در دانشگاه های رومانی کفایت می کند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های رومانی
برای اینکه بتوانید در دانشگاه های رومانی پذیرش بگیرید لازم است . فرم درخواست پذیرش دانشگاه خود را پر کنید . مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های رومانی شامل اسکن پاسپورت و عکس شما و ارائه رزومه ای مطابق با استانداردهای اروپا و انگیزه نامه برای تحصیل در دانشگاه های رومانی است . لازم است مدرکی را برای نشان دادن توانایی کافی مالی ارائه نمایید . بیمه نامه معتبری داشته باشید تا بتوانید ویزای تحصیلی این کشور را نیز دریافت نمایید . لازم است هزینه های دریافت ویزا را نیز بپردازید .

انواع کالج های کشور رومانی
یکی از کشورهای مناسب جهت مهاجرت تحصیلی ، کشور رومانی می باشد که این روزها مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل ر خارج از کشور قرار گرفته است . برای تحصیل در رومانی ابتدا بایستی نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کرد . قبل از ورود به دانشگاه های رومانی بهتر است با کالج های این کشور آشنا شد که در ادامه قصد داریم انواع کالج های کشور رومانی خدمت شما عزیزان معرفی نماییم .
انواع کالج های کشور رومانی عبارتند از :
● Mihai Viteazul National College در کشور رومانی
● Ion Maiorescu National College, Giurgiu در کشور رومانی

تحصیل در رشته پرستاری رومانی
دانشجویان ایرانی معمولا جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری رومانی می باشند . اولین اقدام متقاضیان تحصیل پرستاری در رومانی ، دریافت مدرک تحصیلی در رشته پرستاری است . اخذ مدرک پرستاری در کشور رومانی بر اساس نوع رشته انتخابی پرستاری ۴ الی ۵ سال زمان لازم دارد . مشارکت در برنامه تحصیلی در رومانی که بر آموزش و فراگیری پرستاری متمرکز شود می تواند سبب کاهش زمان تحصیل در رومانی شود . جذب نیروهای پرستار و فارغ التحصیلان در گرایش های رشته پرستاری در رومانی ، به آسانی امکان پذیر است . بیشتر متقاضیان برای مهاجرت به رومانی معمولا به روش مهاجرت از طریق کارشناسی پرستاری اقدام می نمایند . بعد از دریافت اقامت تحصیلی و کار کارشناسی پرستاری و دریافت پذیرش کارشناسی پرستاری از دانشگاه های رومانی برای دریافت تابعیت یا شهروندی اقدام خواهند کرد ، همچنین لازم به ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق کارشناسی پرستاری است روش های دیگر همانند ویزای کار کارشناسی پرستاری و دریافت اقامت سرمایه گذاری با کارشناسی پرستاری نیز امکان پذیر است .

کار پرستاری در کشور رومانی
فارغ التحصیلان رشته پرستاری رومانی می توانند با استفاده از زمان باقی مانده ، بعد از به پایان رساندن دوره دانشگاهی و همچنین ارائه مدرک دانشگاهی معتبر از دانشکده های پرستاری دانشگاه های رومانی ؛ برای یافتن کار و ورود به بازار کار پرستاری اقدام کنند . فارغ التحصیلان پرستاری می توانند با ارائه مدرک مربوط به دوره های تئوریک دانشگاه های کشور رومانی و همچنین ارائه مدارکی که از شرکت در کلاس های عملی و کنفرانس ها و گردهمایی های بین المللی برگزار شده است در دانشگاه های رومانی دریافت کردند ؛ به راحتی شاغل شوند و این طریق جهت دریافت اقامت خود در این کشور اقدام کنند . با این وجود دانشجویانی هستند که هنگام تحصیل در دانشگاه های رومانی از طریق ارائه رزومه خود به اساتید دانشگاهی و با استناد به مدارک دانشگاهی قوی و نمرات برتر خود ، اصطلاحاً سوپروایزر می یابند و عملاً شرایط را جهت یافتن کار در زمان بعد از فارغ التحصیلی خود آسان می کنند . در چند سال اخیر ، جذب نیروهای پرستار و فارغ التحصیلان در گرایشات رشته پرستاری ، به آسانی در رومانی انجام می شود و قطعا فارغ التحصیلان از دانشگاه های مطرح رومانی در خصوص پیدا کردن کار در اولویت هستند .
مزایای تحصیل در رومانی
● ورود و خروج بین تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ویزای تحصیلی رومانی بدون اخذ ویزای جداگانه
● سطح بالای علمی دانشگاه های کشور رومانی
● به راحتی کار پیدا کردن در رشته تحصیلی مربوطه پس از فارغ التحصیلی در رومانی
● کشور رومانی از کشور های عضو اتحادیه اروپا و عضو شینگن است.
● بالا بودن اعتبار مدارک دانشگاهی رومانی در تمام دنیا (اروپا و آمریکا و کانادا)

مهارت های لازم برای پرستاری در کشور رومانی
● داشتن اطلاعات کافی از دارو های مصرفی
● حفظ سوابق بهداشتی بیمار
● ارائه بهترین راهکارها هنگام تعامل با بیماران
● درک سیستم انسانی، آناتومی و فیزیولوژی
● داشتن توانایی لازم در بررسی و تشخیص بیماری ها و آسیب های بیماران
● ارائه کمک های اولیه به بیماران
● حداقل دو سال سابقه کار در زمینه پرستاری
● داشتن مهارت های ارتباطی قوی، رهبری، کار تیمی، تجزیه و تحلیل
● تسلط به زبان انگلیسی و زبان رومانی
● استفاده از سیستم های بهداشتی، تجهیزات و فناوری
● داشتن اخلاق و شیوه های اخلاقی در حوزه پرستاری
دروس دانشگاهی رشته پرستاری در کشور رومانی
تعداد واحد های درسی پرستاری در مقطع کارشناسی ۱۳۰ واحد و طول مدت تحصیل مقطع کارشناسی رشته پرستاری حداقل ۴ سال و حداکثر ۵ سال است و بعد از آن امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است . دروس رشته تحصیلی پرستاری شامل دو گروه علوم پایه و علوم تخصصی می گردد . دروس پایه پرستاری عبارت است از :
● ایمونولوژی
● فیزیولوژی
● انگل شناسی
● میکروب شناسی
● بیوشیمی
دروس تخصصی پرستاری عبارت است از:
● بیماری های داخلی
● بیماری ها و پرستاری های مربوط
● اخلاق پرستاری
● پرستاری در فوریت ها
● پرستاری بهداشت
● پرستاری بهداشت جامعه
● پرستاری مادران و نوزادان

مشاغل مرتبط با رشته پرستاری در کشور رومانی
● پرستار عمومی
● ICU
● دستیار پرستاری
● جراحی
● نورولوژی
● دستیار درمانی
● ماما (قابله)
● امدادگر
● پرستار مدارس
● پرستار در زندان ها
● پرستار در آسایشگاه ها
● پرستاری از افراد پیر و مسن
● دستیار کیلینیکی
● کاردیولوژی
● پرستار روانپزشکی
● بازدید کنندگان سلامت
● پرستار بهداشت
● پرستار بعد از عمل جراحی
● هوش بری (CRNA)
● دندانپزشکی
● پیراپزشکی

هزینه تحصیل در رومانی
هزینه تحصیل در کشور رومانی با توجه به دانشگاه انتخابی و رشته تحصیلی تغییر می کند و تقریبا بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال متفاوت می باشد . هزینه تحصیل در رومانی در رشته های پزشکی مبلغی حدود ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو در برخی از دانشگاه های رومانی است .

 

 

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور رومانی در سال 2020
متخصصین و مهندسین کامپیوتر از طریق اشتغال در کشور رومانی می توانند برای دریافت اقامت و تابعیت رومانی اقدام کنند . با توجه به هزینه زندگی در رومانی می توان گفت مهاجرین زیادی از ایران برای کار یا اقامت در رومانی و تحصیل در رومانی به این کشور رفتند . کشور رومانی از برترین کشور های اقتصادی قاره اروپاست که سبب مهاجرت افراد زیادی از کشور های خارجی به این کشور برای کار شده است . مهاجرت به کشور رومانی امروزه موردتوجه متقاضیان زیادی در سراسر دنیا واقع شده است . یکی از روش های مهاجرت به رومانی مهاجرت کاری در زمینه کار در رشته کامپیوتر می باشد . بازار کار رشته کامپیوتر در رومانی به دلیل هزینه مقرون به صرفه زندگی در رومانی نسبت به سایر کشور های اروپایی متقاضیان زیادی دارد .
بازار کار رشته نرم افزار کامپیوتر
به دلیل گسترس کاربرد رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر در فعالیت های بشری این رشته در دوره های کاردانی و کارشناسی قابل توجه واقع شده است .
مشاغل مربوط به کار در زمینه رشته نرم افزار کامپیوتر در کشور رومانی به شرح زیر است :
● طراحی نرم افزار
● فرایند تولید سیستم ها و نیاز های کاربر
● طراحی ، تولید و توسعه انواع نرم افزار های کاربردی و سیستمی
● طراحی سیستم عامل ها
● توزیع شبکه و کمپایلر ها
لازم است مهندسان نرم افزار کامپیوتر در حوزه برنامه نویسی مهارت بالایی داشته باشند تا بتوانند طراحی کد و الگوریتم ها ، تجزیه تحلیل ها را به خوبی انجام دهند .
زبان های اصلی برنامه نویسی مورد استفاده مهندسان کامپیوتر در کشور رومانی عبارت است از :
● ++C
● جاوا
● فرترن
● کوبل

موارد مربوط به نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر
رشته مهندسی کامپیوتر که به طراحی و ساخت اجزای مختلف کامپیوتر مربوط می شود ، اهمیت بالایی در دنیای ماشینی امروز دارد . هدف از گذراندن این دوره تربیت کارشناسانی برای تحلیل ، طراحی ، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و مجموعه های سخت افزاری و یا شناخت مجموعه های نرم افزاری جدید ، برنامه های به روز دنیا ، نگه داری ، عیب یابی و تعمیر و اصلاح و توسعه است .
طراحی، شبیه سازی، فناوری، پردازش، سنجش، آموزش، ویرایش و … با بالاترین دقت و در کوتاه ترین زمان ممکن در برنامه های نرم افزاری کامپیوتر انجام می شوند. بنابراین هدف از این رشته تربیت نیروی متخصص برای انجام امور مذکور می باشد . کامپیوتر دارای دو جزء متفاوت سخت افزار و نرم افزار می باشد . اجزاء فیزیکی و قابل لمس کامپیوتر همانند مدارها و بردهای الکترونیکی سخت افزار و اجزاء غیرقابل لمس کامپیوتر نرم افزار نامیده می شود . نرم افزار به برنامه ها و داده هایی می گویند که به کامپیوتر فرمان داده که چه عملی را انجام دهد . یک مهندس نرم افزار می آموزد که چگونه نرم افزارهای بزرگ و عظیم را طراحی و برنامه ریزی کند، تست و ارزیابی نهایی نماید و در انتها مستند کند .

مهارت های لازم مهندسین نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر جهت کار در کشور رومانی
● شناخت نرم افزارها و سخت افزارهای جدید و استفاده از آن ها
● بررسی نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری بخش های صنعت و خدمات و تدوین نیازهای آن ها ، امکان تعیین ابزار و نیروی انسانی لازم برای رفع کمبودها
● تجزیه سیستم های کوچک و متوسط نرم افزاری و سخت افزاری و ارائه راه حل مناسب برای اجرای آن ها
● طراحی مجموعه های کوچک و متوسط نرم افزاری و سخت افزاری و تولید طرح های اجرایی آن ها
● اجرای طرح های کامپیوتری، نصب، آزمایش و آموزش آنها
● پشتیبانی سیستم های نرم افزاری شامل شناسایی خطاها ، رفع خطاها و افزودن امکانات جدید به سیستم ها
● عیب یابی کامپیوترها و سیستم های کامپیوتری و رفع عیب ها
● شناسایی فنون جدید طراحی و ساخت کامپیوتر و ارزیابی و استفاده از آن ها
پیش نیازهای ورود به بازار کار رشته نرم افزار کامپیوتر در رومانی

1. انگیزه یادگیری مطالب علمی مربوط به رشته کامپیوتر
2. داشتن حداقل سرمایه برای راه اندازی یک شرکت و اجاره دفتر و بازاریابی محصولات در رومانی
3. داشتن روحیه کار افرینی جهت کار در کشور رومانی

 

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار کشور رومانی
● رزومه شخصی
● دو قطعه عکس 6*4
● فرم تکمیل شده ویزای طولانی مدت
● ضمانت نامه کارفرما مبنی بر ساپورت تمامی هزینه ها همراه با کپی از اسناد هویتی
● اثبات توان مالی کافی با ارائه مدارک از بانک
● داشتن بیمه بهداشت و درمان
● مجوز کار در رومانی
● ارائه قرارداد کار از سوی کارفرمای رومانیایی
● گذر نامه معتبر دارای حداقل 6 ماه اعتبار
● کپی از شناسنامه
● گواهی اثبات تجربه ها و مهارت های کاری فرد

 

شغل مهندسی نرم افزار در کشور رومانی
رشته مهندسی کامپیوتر نرم‌ افزار و طراحی وب سایت یکی از مشاغل پرتقاضا و مشاغل پردرآمد در کشور رومانی است . مهندسی نرم‌افزار دومین شغل پرتقاضا در ۵ سال گذشته شناخته شده و در رده سوم پردرآمدترین گروه‌ های شغلی واقع شده است ؛ با توسعه زیرساخت‌ های اینترنتی ، استارتاپ‌ ها و کسب‌ و کارهای دیجیتال گروه شغلی برنامه‌ نویس تقاضای بالایی دارد .

 

اشتغال در کشور رومانی
کشور رومانی ، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد که در جنوب شرقی این قاره واقع شده است و زبان رسمی آن رومانیایی است . رومانی یکی از کشورهایی می باشد که در چند سال کذشته پیشرفت بسبار خوبی در زمینه اقتصادی داشته است . در سال 2013 میلادی رشد صنعتی رومانی 6.5 درصد بوده است که در اروپا بالاترین رتبه را داشته است . اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای مهاجرت کاری به رومانی فرد می بایست یک کارفرما در رومانی را پیدا کنند و در تست هایی که از آنها خواهد گرفت با موفقیت قبول شوند و اگر کارفرما به این نتیجه برسد که جوینده کار را استخدام نماید می بایست برای وی درخواست مجوز کار کند که با این مجوز کار که از کارفرما دریافت شده می توان به کشور رومانی مهاجرت کرد و مشغول به کار شد . در ضمن کارفرما می تواند یک فرد حقیقی با حقوقی باشد . کارفرما می بایست درخواست مجوز کار را به واحد محلی اداره بازرسی کل مهاجرت در منطقه ای که دفتر کارفرما قرار گرفته ارسال کند و برای این امر او می بایست مدارکی را نیز ارائه دهد .

نرخ بیکاری در کشور رومانی
بررسی های انجام شده در زمینه نرخ بیکاری در کشور رومانی اینطور مشخص شده است که این کشور در ابتدا با نرخ بیکاری 8.70 درصد روبرو بوده است ولی امروزه با کاهش 3.90 درصد همراه است که توانسته این روند را به شکل دقیقی پیش ببرد. لازم به ذکر است که نرخ بیکاری کشور رومانی بر اساس رویکردهای مختلف شغلی تعیین می شود. در حال حاضر در این کشور در حدود 8496.00 هزار نفر شاغل هستند که رقم قابل توجهی است و همچنین افراد بیکار در این کشور نیز 1291.30 هزار نفر اعلام شده است. نرخ بیکاری برای جوانان در کشور رومانی در وضعیت بلند مدت در حدود 1.70 درصد اعلام شده است، هزینه های کاری در این کشور نقاط شاخص در حدود 2.30 اعلام شده است، در حال حاضر در حدود 2.14 درصد از شغل ها در کشور رومانی در وضعیت خالی قرار دارد.

قانون کار در کشور رومانی
بانوان در کشور رومانی در سن 60.92 بازنشسته می شوند و آقایان نیز در سن 65 سالگی . نرخ مشارکت نیروی کار در کشور رومانی 67.80 درصد اعلام شده است. تغییر اشتغال در کشور رومانی در حدود کمتر از یک درصد دیده می شود که نشان از کیفیت بالای شغلی در این کشور است. در صورتی که فرد بخواهد از نرخ کلی اشتغال در کشور رومانی مطلع باشد آمارها رقم 69.10 درصد را برآورد کرده اند.
در حال حاضر حدود 8640.40 هزار نفر در کشور رومانی استخدام تمام وقت هستند که چنین آماری در ایران دیده نمی شود و دولت کشور رومانی توانسته مسیر ورود به شغل را به طور دقیق و روتینی ارزیابی کند و در این زمینه بسیار موفق بوده است شایان ذکر است که کشور رومانی یک کشور بسیار قدرتمند در زمینه توسعه صنعت به شمار می آید.

لیست مشاغل مورد نیاز در کشور رومانی
کشور رومانی در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و زبان این کشور رومانیایی است پایتخت رومانی شهر بخارست است . یکی از کشور های اروپایی است که افراد زیادی علاقمند به مهاجرت به آن هستند و البته مهاجرت کاری به رومانی از روش های محبوب در میان این دسته از افراد است . از آنجا که بازار کار در رومانی در حال گسترش است می توان برای یافتن کار مورد نظر در این کشور نیز شرایط خوبی را مشاهده نمود . پیدا کردن کار در این کشور امکان پذیر می باشد اگر بتوانید رزومه ای مطابق با لیست مشاغل مورد نیاز در کشور رومانی ارائه دهید . برای مهاجرت کاری به این کشور باید از سمت کارفرما یک پذیرش دریافت نمایید . تسلط به زبان انگلیسی از نیازهای مهم در هر رده شغلی محسوب می شود. علاوه بر این زبان آلمانی یا فرانسوی هم می تواند یک امتیاز ویژه محسوب شود. صنایع مهم رومانی که در اقتصاد کشور نقش به سزایی نیز دارند عبارتند از تولید ماشین ها و دستگاه های الکترونیکی ، تولید کفش، صنایع مربوط به فلزات، تولید موادغذایی ، صنعت کشاورزی. توجه به صنایع این کشور و البته لیست مشاغل مورد نیاز در رومانی برای مهاجرت بسیار مهم است زیرا شما با دانستن مجموعه ای از این اطلاعات می توانید تصمیم گیری دقیق تری نمایید . اما این مشاغل عبارتند از :
● مکانیک و ماشین آلات
● کابینت ساز در رومانی
● مهندس برق در رومانی
● تکنسین فیزیک و علوم مهندسی
● تکنسین ماشین آلات نساجی و محصولات چرمی
● کارمند پوشاک
● پزشک در کشور رومانی
● پرستار در کشور رومانی
● دستیار بهداشت و درمان
● کارگران ساختمانی
● توسعه دهنده نرم افزار
● تحلیلگر برنامه های کاربردی
● صنایع غذایی در رومانی
اعزام نیروی کار به رومانی
کشور رومانی در جنوب شرقی اروپا است که با صربستان و مجارستان و بلغارستان و اوکراین همسایه می باشد . پایتخت این کشور بخارست است . مردم نیز به زبان رومانیایی صحبت می کنند . کشور رومانی یک کشور اروپایی است و در سال های اخیر از لحاظ اقتصادی و صنایع مختلف توسعه قابل ملاحظه داشته . حکومتی که این کشور را اداره می نماید ، از نوع جمهوری است . کشور رومانی مذهب رسمی برای خود انتخاب نکرده است اما در نظر داشته باشید که نود و سه درصد مردم رومانی مسیحی (اتدکس) هستند . سومین رشته کوه بلند قاره اروپا در این کشور است که موجب تقسیم این کشور به سه بخش گشته است. برای اعزام نیروی کار به رومانی لازم است بدانید کارفرماها باید ابتدا کار خود را سه ماه آگهی کنند و اگر فرد با شرایط مورد نیاز پیدا نکردند می توانند سه ماه نیز در اتحادیه اروپا درخواست دهند و سپس خارج از محدوده اروپا نیروی مورد نظر خود را بیابند . این فرصتی برای افرادی خواهد بود که می خواهند به این کشور از طریق کار مهاجرت نمایند . کاری که از سوی کارفرما به شما داده می شود نیز باید دارای شرایطی باشد که بتوانید هزینه های زندگی را برای خود و خانواده تامین کرده و اجازه اقامت را دریافت کنید . یافتن کار در رومانی آسان نمی باشد و اعزام نیروی کار به رومانی بیشتر در بخش های صنعت و انرژی می باشند .
برای اینکه بتوانید در رومانی کار بیابید راه های مختلفی وجود دارد ولی استفاده از موسسات کاریابی می تواند شرایط بهتر را در زمان کمتری برای شما به ارمغان آورد . بدین منظور لازم است رزومه خود را داشته باشید و به این موسسات مراجعه نمایید . سایت های کاریابی گوناگونی نیز هستند که می توانید از آنها استفاده کنید . یکی از روش های مناسب برای دریافت اطلاعات و شرایط لازم مراجعه به سفارت خانه و کنسولگری رومانی می باشد.

شرایط دریافت ویزای کار در رومانی
برای اینکه بتوانید در رومانی مشغول به کار شوید لازم است شرایط اولیه ای داشته باشید . مثلا شما نباید سابقه کیفری داشته باشید و از نظر جسمی مشکلی نداشته باشید . کارفرما باید بتواند بیمه سالانه شما را پوشش دهد و به تعهدات خود عمل نماید . فراموش نکنید که برای رسیدگی به پرونده شما حدود یک ماه زمان لازم خواهد بود در این مدت کارفرما باید طی دو هفته قرار داد شما را به اداره بازرسی بفرستد .

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار رومانی
برای اینکه متقاضی بتواند به رومانی وارد شود باید ویزای کار این کشور را دریافت نمایند . بعد از اینکه توانستید کار مورد نظر در این کشور بیابید لازم است مدارکی را برای دریافت ویزای خود ارائه نمایید . به صورت کلی شما به مدارک زیر نیاز خواهید داشت :
● پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
● عکس جدید از متقاضی
● گواهی سلامت پزشکی
● تمکن مالی
● پرداخت هزینه ویزا
● مدارک تحصیلی به همراه رزومه کاری
● فرم تکمیل شده درخواست ویزا
● ارائه قرارداد کاری از سوی کارفرما
● ضمانت نامه کارفرما برای ساپورت مالی شما
موردی که باعث جذب افراد بسیاری به اعزام نیروی کار به رومانی گشته است امکان دریافت اقامت دائم در رومانی می باشد. زیرا می توانید بعد از مدت زمان مشخصی کار در این کشور برای اقامت دائم درخواست دهید . برای اعضای خانواده خود نیز باید ویزای جدا تهیه کنید و همه موارد با داشتن کار و پیشنهاد از سوی کارفرما انجام می شود . معمولا در ابتدا ویزای شما یکساله صادر می شود .

سوالات متداول در مورد تحصیل در رومانی
کشور رومانی کشوری در جنوب شرقی اروپا و همسایگی مجارستان، صربستان، مولداوی، اوکراین و بلغارستان است و پایتخت آن بخارست می باشد . این کشور به دلایل متعددی تبدیل به یکی از مقاصد دانشجویان علاقمند به تحصیل در خارج از کشور شده است . امکان تحصیل در رشته های گوناگون و مقاطع مختلف نیز برای دانشجویان وجود دارد . اما در مهاجرت از طریق تحصیل به رومانی سوالانی وجود دارد که دانشجویان مایلند به این موارد آگاه باشند . بدین منظور ما در اینجا به پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد تحصیل در رومانی می پردازیم .
سوالات تحصیلی در رومانی عبارتند از :
● شرایط تحصیل در رومانی چگونه است ؟
دانشجویانی که می خواهند در رومانی تحصیل نمایند باید بدانند دانشگاه مورد نظر آنها به چه زبانی نیاز خواهد داشت . زیرا در رومانی امکان تحصیل به زبان های انگلیسی و فرانسه آلمانی فراهم است . شما می توانید شرایط خاص هر دانشگاه را بعد از اینکه دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمودید در نظر بگیرید . مثلا نمره زبان مورد نیاز در یک دانشگاه ممکن است با دانشگاه دیگر متفاوت باشد . یا پذیرش برای برخی دانشگاه ها یکبار درسال صورت گیرد و در برخی دیگر دوبار . موارد این چنینی را از دانشگاه جویا شوید .

● مزایای تحصیل در رومانی کدامند؟
تحصیل در رومانی می تواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشند . مثلا امکان دریافت اقامت از یک کشور اروپایی بزرگترین مزیت است که با آن می توانید به سایر کشور های اروپایی رفته و حتی مشغول به کار و زندگی شوید . اعتبار دانشگاه های این کشور در سطح خوبی است و امکان ادامه تحصیل شما در دانشگاه های اروپا برای مقاطع بالاتر فراهم خواهد بود .

● آیا امکان تحصیل در مقطع لیسانس در رومانی وجود دارد؟
بله لازمه این امر داشتن مدرک زبان است و البته دانش زبان رومانیایی زیرا دانشجویان در این مقطع به این زبان تحصیل خواهند کرد . زمان لازم برای تحصیل در مقطع لیسانس نیز 4 سال است . دانشجویان در این مقطع اجازه کار ندارند . پس باید بتوانید از پس هزینه های تحصیل در این مقطع بر بیایید . در این مقطع باید دیپلک 12 سال تحصیل خود را ارائه دهید .
● هزینه تحصیل در دانشگاه های رومانی چقدر است؟
هزینه های تحصیل در مقطع های مختلف به رشته شما نیز بستگی دارد و بین 2500 تا 5 هزار یورو در سال برآورد شده است و برای دوره های پزشکی این مبلغ بالتر است و بین 7 هزار تا 9 هزار یورو متغییر می باشد .

● آیا امکان تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رومانی وجود دارد؟
برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس لازم است بتوانید مدرک زبان با حداقل نمره 6.5 ارائه کنید تا شرط اولیه را داشته باشید و در مدت دو سال تحصیل خود می توانید برای با داشتن شرایط خاصی در ساعات مشخصی کار کنید تا بخشی از هزینه های خود را پوشش دهید .

● آیا امکان تحصیل در مقطع دکترا در رومانی وجود دارد؟
بله برای دانشجویان بین المللی امکان تحصیل در این مقطع در رومانی وجود دارد که می توانند با داشتن رزومه قوی و انگیزه نامه و یافتن سوپروایزر اقدام به تحصیل در مقطع دکترا در رومانی نمایند. اما نمره زبان مورد نیاز در این مقطع بالاتر است و باید تسلط بیشتری به زبان داشته باشید و مقالات بیم المللی و ISI می تواند کمک شایانی به شما در تحصیل در این مقطع کنند . مدت تحصیل در این دوره حدود 5 سال می باشد .

● برای اخذ ویزای تحصیلی رومانی به چه مدارکی نیاز داریم؟
همواره یکی از دغدغه های دانشجویانی که از دانشگاه های رومانی پذیرش می گیرند تهیه مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی این کشور است . در اینجا لیستی از این مدارک را می توانید مشاهده نمایید :
● پاسپورت معتبر
● ارائه نامه پذیرش از سوی دانشگاه خود در رومانی
● اثبات تمکن مالی برای تحصیل در رومانی
● رزومه استاندارد و انگیزه نامه تحصیل در دانشگاه های رومانی
● مشخص نمودن داشتن محلی برای اسکان

 

اقامترومانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادرس : تهران  -  جردن  -  خیابان مهیار  - ‍‍ پلاک۲
دفتر:
021-22-65-78-61
021-22-65-42-27
همراه:
0912-95-97-98-1
0912-95-97-98-2
پست الکترونیک :
parsruss@yandex.com
parsruss@gmail.com